آخرین وضعیت نظرسنجی‌ها در ایالت‌های کلیدی

  • کد خبر : 185163
  • 23 شهریور 1399 - 0:12
آخرین وضعیت نظرسنجی‌ها در ایالت‌های کلیدی

به گزارش نیوز؛ در سیستم انتخاباتی آمریکا، پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری نامزدی که اکثریت آرای عمومی را در سطح ملی کسب کرده، نیست؛ بلکه نامزدی است که بیشترین آرای الکترال را بدست آورده است. به همین دلیل ایالت‌هایی که دارای تعداد بیشتری رأی الکترال هستند اغلب اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. نکته دیگر اینکه اگر کاندیدایی در تعداد آرای عمومی یک ایالت پیروز شود -حتی اگر این برتری به لطف تنها یک رأی باشد- آن کاندیدا تمامی الکترال‌های آن ایالت را در سبد خود خواهد داشت.

این قانون برای دو ایالت کم‌جمعیت مین و نبراسکا قدری متفاوت است. مین مجموعاً دارای ۴ الکترال است، اما تنها ۲ الکترال از قانون یادشده تبعیت می‌کنند و ۲ الکترال دیگر بر اساس آرای ۲ منطقه‌ کنگره‌ای تقسیم می‌شوند. همچنین از ۵ الکترال نبراسکا ۲ الکترال بر اساس آرای ایالتی و ۳ الکترال بطور مجزا بر اساس آرای ۳ منطقه از این ایالت تقسیم می‌شوند.

از ۵۰ ایالت آمریکا، در بیش از ۴۰ ایالت تکلیف نامزد پیروز تا حدود زیادی مشخص است. این ایالت‌ها به دو دسته ایالت‌های آبی (ایالت‌های لیبرال و حامی حزب دموکرات) و ایالت‌های قرمز (ایالت‌های محافظه‌کار و حامیان حزب جمهوری‌خواه) تفکیک می‌شوند.

ایالت‌های کلیدی؛ تعیین کننده پیروز انتخابات

ایالت‌های مردد (ایالت‌های کلیدی یا میدان‌های نبرد) تعیین‌کننده‌ترین نقش را در تعیین پیروز نهایی انتخابات ایفا می‌کنند. ایالت‌های کلیدی که گاه با رنگ خاکستری و گاه با رنگ بنفش نشان داده می‌شوند. علاوه بر ۷ ایالت کلیدی میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین، اوهایو، کارولینای شمالی، فلوریدا و آریزونا، و نیز منطقه۲ مین و منطقه۲ نبراسکا، در ایالت‌هایی چون جورجیا، مینه‌سوتا، آریزونا، نوادا، آیووا و کلرادو هم رقابت نزدیک است.

آخرین وضعیت نظرسنجی‌ها

درحالی‌که جو بایدن در ایالت‌های کلیدی بطور میانگین با ۳/۸ واحد درصد از دونالد ترامپ پیش است، در زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون در این ایالت‌ها برتری ۲/۶ واحد درصدی نسبت به ترامپ داشت. بنابراین جو بایدن هم‌اکنون با ۱/۲ واحد درصد اختلاف، شرایط بهتری نسبت به هیلاری کلینتون در زمان مشابه سال ۲۰۱۶ دارد.

۲۰۲۰ و ۲۰۱۶

میشیگان (۱۸ رأی الکترال)

میشیگان اگرچه یک ایالت کلیدی است اما با توجه به انتخابات‌های دهه ۹۰ به بعد عموماً به عنوان ایالت آبی‌رنگ شناخته می‌شد. در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ توانست در یک رقابت تنگاتنگ (اختلاف ۰.۲۳ واحد درصدی) همه الکترال‌های میشیگان را تصاحب کند. در حال حاضر جو بایدن بطور میانگین با ۴/۲ واحد درصد نسبت به ترامپ پیشتاز است.

ویسکانسین (۱۰ رأی الکترال)

در انتخابات ۲۰۱۶ دموکرات‌ها با اختلاف حدود ۰/۸ واحد درصد شکست خوردند و ۱۰ الکترال این ایالت به سبد ترامپ واریز شد. اما اکنون جو بایدن بطور میانگین با اختلاف ۶/۵ واحد درصد نسبت به ترامپ پیشتاز است.

پنسیلوانیا (۲۰ رأی الکترال)

پنسیلوانیا از جمله ایالت‌های مهاجرپذیر آمریکا است و طبعاً دموکرات‌ها شانس زیادی در این ایالت دارند. از سال ۱۹۹۲ این ایالت همواره نامزدهای دموکرات را برگزیده بود اما در سال ۲۰۱۶ با توجه به مشکلات اقتصادی پنسیلوانیا با شعارهای اقتصاد حمایتی ترامپ همراه شدند. همچنین در شهرهای بزرگ این ایالت (فیلادلفیا و پیتزبورگ) گرایش دست راستی سفیدپوستان ناسیونالیست، چالش بزرگی برای دموکرات‌ها رقم خواهد زد.

اکنون در این ایالت که با داشتن ۲۰ رأی الکترال اهمیت فراوانی دارد، جو بایدن حاشیه نسبتاً امنی برای خود ایجاد کرده و متوسط نظرسنجی ها حاکی از برتری ۴/۳ واحد درصدی وی نسبت به ترامپ است.

فلوریدا (۲۹ رأی الکترال)

نگاه بسیاری از ناظران به ایالت پرجمعیت و چالش‌برانگیز فلوریدا است که با ۲۹ رأی الکترال اهمیت فراوانی دارد. در سال ۲۰۱۶ ترامپ موفق شد با اختلاف ۱/۲ واحد درصدی همه ۲۹ الکترال این ایالت کلیدی را ازآن خود نماید.

در حال حاضر جو بایدن با اختلاف ۱/۲ واحد درصدی نسبت به ترامپ پیش است. برای ایالت چالشی مثل فلوریدا این اختلاف یک پیروزی بزرگ برای بایدن محسوب می‌شود.

کارولینای شمالی (۱۵ رأی الکترال)

در کارولینای شمالی شرایط برای دونالد ترامپ کمی بهتر است. دموکرات‌ها به رغم پیشتازی ۰.۸ درصدی بایدن در کارولینای شمالی، حساب چندانی روی ۱۵ الکترال آن باز نکرده‌اند.

اوهایو (۱۸ رأی الکترال)

اگرچه اوهایو چند سال است که به جمهوری خواهان متمایل شده و احتمال پیروزی ترامپ در این ایالت بالا است، اما در نظرسنجی های این ایالت مهم جو بایدن بطور متوسط برتری ۲/۴ واحد درصدی نسبت به ترامپ دارد.

آریزونا (۱۱ رآی الکترال)

آریزونا از جمله ایالت‌هایی است که در سال ۲۰۱۶ الکترال‌های خود را به سبد ترامپ ریخت. حالا جو بایدن دارای برتری قابل ملاحظه‌ ۵/۷ واحد درصدی در این ایالت است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=185163

ثبت نظر

-