آواکسهایی چینی ، آمریکا را غافلگیر کرد!

  • کد خبر : 185125
  • 22 شهریور 1399 - 23:41
آواکسهایی چینی ، آمریکا را غافلگیر کرد!

 

 

نیوز: ( آواکسهایی چینی ) چین در حالی در روزهای گذشته از ساخت آواکسهای جدید خود خبر داد که اعلام کرده آنها قادر به شناسایی جنگنده های نسل پنجم آمریکا از جمله «اف-۲۲ » و  حتی «اف-۳۵ » هستند.

 

آواکسهایی چینی، آمریکا را غافلگیر کرد!

اخبار بین الملل– هفته نامه «نشنال اینترست» به نقل از وبگاه یوراسیا نوشت، آواکس KJ-600 اوائل ماه جاری میلادی  رویت شد و قادر است تواناییهای ناوهای هواپیمابر ارتش چین را افزایش دهد.«لی جی» کارشناس نظامی  چین گفته است که این آواکسهای جدید حتی میتوانند جنگنده های رادار گریز ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا را شناسایی کنند. این در حالی است که برخی اخبار حکایت از آن دارد ردارهای چینی هم اینکنمیز اف -۲۲ های آمریکا را رهگیری میکنند.

نشنال اینترست در بخشی دیگر نوشت، در حالی که این ادعا تایید نشده، اما باید توجه داشت  که پنهان کاری هواپیما را حتی برای رادار نیز نامرئی نمی کند ، بلکه هدف این فناوری پنهانکاری تاخیر در شناسایی و ردیابی است. بنابراین این احتمال وجود دارد که رادارهای چین بتواند اف-۲۲ رپتور ردیابی کنند.

این نشریه در خاتمه از گزارشهای اخیر در مورد ردیابی جنگنده های اف-۳۵ آمریکا از سوی سامانه های راداری  ایران خبر داد.

رسانه‌های چینی چندی قبل از استقرار نسخه تازه هواپیماهای آواکس چین در جنوب این کشور جهت محافظت از قلمروی هوایی و دریایی چین برابر تهدیدهای محتمل آمریکا در منطقه خبر دادند. این آواکس‌ها در پایگاه دریایی ارتش چین در جنوب این کشور مستقر شده‌اند. ( آواکسهایی چینی )به گفته  تحلیلگران، در بحبوحه اقدامات تحریک کننده آمریکا در دریای چین جنوبی از جمله پروازهای جاسوسی، آواکس‌های جدید این امکان را به ارتش چین می‌دهند تا با افزایش دامنه ماموریت و قابلیت‌ها‌ از قلمروی هوایی و دریایی این کشور محافظت کنند.

اخبار را از نیوز دنبال کنید …

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=185125

ثبت نظر

-