افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اوکراین و گرجستان

  • کد خبر : 184836
  • 22 شهریور 1399 - 19:09
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اوکراین و گرجستان
به گزارش نیوز،

 مرکز نظارت بر گسترش ویروس کرونا در شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین اعلام کرد طی یک روز گذشته در این کشور، ۳ هزار و ۱۰۳ مورد جدید ابتلا به عفونت کووید-۱۹ ثبت شده است.

اخبار بین الملل- بدین ترتیب تعداد کل موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در اوکراین از ابتدای شیوع این بیماری همه گیر به ۱۵۱ هزار و ۸۵۹ مورد افزایش یافته است که از این تعداد ۳ هزار و ۱۴۸ نفر جان خود را از دست داده و ۶۸ هزار و ۳۴۶ بیمار هم بهبود یافته‌اند.

روز پنج شنبه، دولت اوکراین تصمیم گرفت تا قوانین قرنطینه به منظور جلوگیری از افزایش شیوع کرونا در این کشور را تشدید کند، از جمله فعالیت ورزشگاه‌ها، هتلها، سالن‌های ورزشی و کلیه رویدادهای جمعی با شرکت بیش از ۱۰۰ نفر، از تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور ماه) برای مدت دو هفته در کی‌یف، پایتخت اوکراین، ممنوع خواهد بود.

در خبر دیگری گزارش شده که برای نخستین بار، افزایش روزانه موارد ابتلا به عفونت ویروس کرونا در گرجستان ۱۵۸ مورد ثبت شده است. در این مدت ۹ بیمار هم بهبود یافت.

تعداد کل موارد آلودگی در این کشور، ۲ هزار و ۷۵ نفر اعلام شده است که از این تعداد، یک هزار و ۳۶۳ بیمار درمان شده‌اند. تعداد موارد مرگ بیماران حدود ۲۰ نفر گزارش شده است. در عین حال، ۵ هزار و ۸۸۲ نفر در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند و ۳۹۰ نفر دیگر از شهروندان گرجی، بدون داشتن علائم بالینی بیماری، تحت نظارت پزشکان در بیمارستان‌ها باقی مانده‌‌اند.

لازم به یادآوری است، سازمان بهداشت جهانی امروز، شنبه، گزارش داد که تعداد موارد عفونت کووید-۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۲۸ میلیون و ششصد هزار نفر رسیده است.

 تعداد کل مرگ و میر ناشی از این عفونت، ۹۱۹ هزار و ۷۹۷ نفر است و ۲۰ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۷۶۱ نفر بطور کامل بهبود یافته‌اند. در حال حاضر بیش از ۷ میلیون نفر همچنان تحت درمان قرار دارند که از این تعداد، حال حدود ۶۱ هزار نفر آنها وخیم است.

بیشترین موارد آلودگی به ویروس کرونا، به ترتیب در ایالات متحده آمریکا (۶۶۳۶۲۴۷ نفر)، هند (۴۶۵۹۹۸۴ نفر) و برزیل (۴۲۸۳۹۷۸ مورد) است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=184836

ثبت نظر

-