انتشار چت‌های مجری شبکه منوتو کدام سلبریتی‌ها را رسوا کرد؟! +تصاویر

  • کد خبر : 18478
  • 16 اسفند 1398 - 15:14
انتشار چت‌های مجری شبکه منوتو کدام سلبریتی‌ها را رسوا کرد؟! +تصاویر

سرویس فرهنگ و هنر – «سالومه سیدی‌نیا» بازیگر نقش‌های کوتاه در سریال‌ها و مجموعه‌های نمایشی سیما، پس از حضور در شبکه تلویزیونی «من و تو»، با برنامه «سالی تاک» و تهیه‌ گزارش از پشت صحنه برنامه‌های استعدادیابی این شبکه شناخته شد. بررسی عملکرد برنامه سیدی‌نیا با نتایج جالبی همراه است. او در تحلیل‌های هجو آمیزش، در برنامه سالی تالک، بخش‌های فراوانی از برنامه را به بازتاب واکنش برخی هنرمندان،  با مواضع سیاسی مخالف‌ و آلترناتیو اختصاص می‌دهد.

به عنوان مثال یکی از هدف‌گذاری خاص برنامه سالی تاک حمایت گسترده از سریال شهرزاد و برخی مجموعه‌های نمایشی در شبکه نمایش خانگی است. در  مقطع زمانی انتشار سریال شهرزاد، سالومه در برنامه‌اش به صورت مکرر از  این سریال حمایت می‌کرد و این خط مشی کمی عجیب به نظر می‌رسید. البته سالومه گاهی در حوزه فرهنگ و هنر اخباری را منتشر می‌کند که پس از مدتی در رسانه‌های داخلی جنبه‌ عمومی پیدا می‌کند. نکته مهم حمایت مکرر از طیف مشخصی سلبریتی‌ها بخش مهمی از برنامه سالی تاک را دربرمی‌گیرد.

اما به تازگی با هک صفحه اینستاگرام مجری شبکه منوتو و انتشار گفت‌وگوهایش با چهره‌های سرشناس فرهنگی در داخل کشور، مشخص شد که فعالیت‌های سالومه در سالی تاک ناظر به تحلیل و هجو اخبار  نیست بلکه او از طریق فضای مجازی و صفحات اینستاگرام هنرمندان با آنان ارتباطات گسترده‌ای داشته و یک شبکه عنکبوتی وسیع را طراحی کرده استکه میزان اثرگذاری‌اش در ادامه این گزارش مشخص خواهد شد.

۱– علی اوجی

یکی از افرادی که براساس چت‌های منتشرشده (و منتشرنشده) با سالومه رابط صمیمانه‌ای دارد، علی اوجی تهیه کننده موسیقی و بازیگر سینما و تلویزیون است. علی اوجی با همسرش (نرگس محمدی) در ویژه برنامه شب یلدای رضا رشیدپور حضور پیدا می‌کند و مشخص می‌شود این دو از چهره‌های مورد حمایت صدا و سیما هستند و اوجی در سریال‌های تلویزیونی یک در میان حضور دارد. نکته جالب اینجاست که در برنامه دورهمی برای انتخاب چهره‌های موسیقایی به مهران مدیری کمک می‌کند تا خوانندگانی که آهنگ‌های آنان وارد بازار شده توسط برنامه پرمخاطب مدیری معرفی شوند.

علی اوجی در تمامی امور نمایشی سیما یک چهره اثرگذار است با اینکه بازیگر توانایی نیست اما به راحتی و مثل یک دوست صمیمی با مجری شبکه من و تو ارتباط دارد.  با توجه به این افشاگری و انتشار ارتباط اوجی با مجری منوتو، آیا لازم نیست که مسئولان صدا و سیما در نحوه همکاری و تعامل با علی اوجی به عنوان یکی از چهره‌های مطرح و تاثیر گذار حوزه موسیقی و بازیگری بازنگری کنند؟

۲- شهره سلطانی

یکی از تبلیغات گسترده و محوری سالومه در برنامه‌اش نگاهداری سگ و حیوانات خانگی است. با همین ارزیابی حالا می‌توان فهمید که بخشی از تبلیغات سبک زندگی شهره سلطانی در صفحه مجازی‌اش با محوریت نگهداری سگ و حیوانات خانگی چگونه به سرخط فعالیت‌های مجازی او تبدیل شده است.

در گفت‌وگوی این بازیگر، سالومه سیدی‌نیا شهره سلطانی را از لایک اظهارات اخیر محسن نامجو بازمی‌دارد. بحث میان این دو نفر درباره اظهارات اخیر محسن نامجو است که شبکه من و تو را به چالش می‌کشد. محسن نامجو در ویدئویی که در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد، خطاب به شبکه منوتو گفت:

«من می‌دانم دور دست شما افتاده و به اندازه کافی در ویران کردن فرهنگ ایران نقش داشتید. شما در ساختن گذشته جعلی از ایران قبل از انقلاب و خراب کردن تصویر آینده در ذهن نسلی که در این کشورهای خارجی زندگی می‌کنند نقش دارید و امیدوارم برنده این بازی نباشید. در دوران چیپ و سخیفی که بشریت در آن هست، باید امیدوار بود تلویزیون و رسانه شما برنده این بازی نباشد. همین جور بتازید و جلو بروید ولی من پیرو هنرمندانی هستم که سعی می‌کنند آن چراغ کورسو دهنده را نگه دارند، مثل شمعی که با باد ابتذال ممکن است خاموش شود.»

الگوبرداری  شهره سلطانی از سالومه سیدی نیا در نگهداری سگ

شهره سلطانی پست نامجو را لایک می‌کند اما سالومه هشدار می‌دهد که این پست علیه شبکه من و تو است و شهره سلطانی را از لایک کردن بازمی‌دارد. این مثال نشان می‌دهد که سطح هدایتگری مجری شبکه من و تو چقدر گسترده و اثرگذار است و او به چه میزانی روی سلبریتی‌ها تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل استدلال مطرح شده در مورد شهره سلطانی قابل تصدیق است و او در جهت دهی اجتماعی کمترین کاری که انجام می‌دهد این است که داشتن سگ را با الگو برداری از سالومه تبلیغ کند. 

ویژه برنامه ماه مبارک رمضان با اجرای شهره سلطانی

نکته جالب اینجاست همین چهره سال گذشته به عنوان مجری ویژه برنامه ماه رمضان انتخاب می‌شود. در واقع مقامات عالی در جلسه خصوصی بابت سلبریتی دوستی مدیران شبکه‌های تلویزیونی به آنان هشدارهای مکرری داده‌اند اما در میان تمامی بازیگران، چهره‌ای انتخاب می‌شود که مشی سالومه را در صفحات مجازی‌اش در نگهداری سگ دنبال می‌کند و نکته قابل توجه این است که در اجرای ویژه برنامه ماه مبارک رمضان نحوه اجرای او را کپی می‌کند. این استدلال‌ها نشان می‌دهد انتشار گفت‌وگوی سلبریتی‌ها فقط یک افشاگری نیست، بلکه عمق اثرپذیری چهره‌های میان‌مایه داخل کشور از یک مجری مبتذل شبکه‌ ماهواره‌ای را عیان می‌کند.

۳ – ارژنگ امیر فضلی

ارژنگ امیرفضلی اخیرا در ویدئویی به صورت غیرمستقیم و با زبان کمدی اقدام به فعالیت تخریبی علیه تمامیت ارضی کشور کرد و ویدئوی منتشر شده او در برنامه سالی تاک با توضیح و تفسیر سالومه در برنامه‌اش ضریب داده شد. در واقع یک هماهنگی میان سازنده ویدئو و پخش کننده آن در شبکه من و تو وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

اهانت ارژنگ امیرفضلی به تمامیت ارضی ایران +فیلم

نکته جالب اینجاست که سالومه در گفت وگو مجازی با ارژنگ امیرفضلی که هنرپیشه درجه چندم فیلم‌های وسریال‌های تلویزیونی است، او را جدی نمی‌گیرد و در متن گفت و گو امیرفضلی مشخص است که  سالومه تلاش می‌کند او را از سر خودش باز کند.

۴- تهمینه میلانی

تهمینه میلانی که با کپی آثار نقاشی چهره‌های سرشناس در سطحی بین‌المللی یک آبروریزی بین‌المللی را رقم زد، در نحوه معرفی و ارائه خود به سالومه، علی اکبر رائفی‌پور را مثل ارشدترین مقام سازمان اس‌اس یا گشتاپوی نازی‌ها معرفی می‌کند. رائفی‌پور در هیچکدام از سخنرانی‌هایش طی سال‌های اخیر کلمه‌ای راجع به تهمینه میلانی بر زبان نیاورده است. در واقع نه تنها میلانی مسئله تحلیلی رائفی‌پور نبوده، بلکه گعده‌های روشنفکری و حتی رسانه‌هایشان توجهی به میلانی ندارند. میلانی در فیلمسازی با اصرار به ارائه یک فمنیست جعلی به مرتبه‌ای درخور اعتنا نرسید، در نتیجه به کپی آثار بین‌المللی روی آورد و یک افتضاح بزرگ را رقم زد.

بیشتر بخوانید:

واکنش کاربران توییتر به کپی کاری تهمینه میلانی +تصاویر

افرادی به صفحه میلانی هجوم می‌برند، شاگردان رائفی‌پور نیستند، بلکه اغلب آنان دانشجویان رشته نقاشی هستند که آینده حرفه‌ای خود را با کپی‌کاری های تهمینه میلانی در خطر می‌بینند.

نکته جالب اینجاست که شان و مرتبه سالومه زمانی که در ایران بود، در قواره و اندازه یک سیاهی‌لشگر بود، البته او همچنان همین نقش را در شبکه من و تو ایفا می‌کند و برای گفت و گو با افرادی نظیر میلانی ساعت‌ها باید پشت دفاتر سینمایی می‌نشستند. با این توصیف می‌توان نتیجه گرفت جایگاه و مرتبه تهمینه‌ میلانی به اندازه یک کارگردان زیر متوسط به چه میزان نزول پیدا کرده که او به سیاهی‌لشگر من‌وتو گزارش ارائه می‌دهد. درواقع افرادی به صفحه میلانی هجوم می‌برند، شاگردان رائفی‌پور نیستند، بلکه اغلب آنان دانشجویان رشته نقاشی هستند که آینده حرفه‌ای خود را با کپی‌کاری های تهمینه میلانی در خطر می‌بینند.

۵- مهناز افشار

رفتارهای مهناز افشار در میان اهالی سینما تبدیل به یک لطیفه تکراری شده است. در واقع مهناز افشار اگر در بازیگری نتوانست صاحب تالیف شود، در کنش و واکنش اجتماعی به یک مولف بدل شد و این مولفه چیزی جز دهن‌بین بودن نیست.

وضعیت اسفناک مهناز افشار که با شکایت یک طلبه بابلی احضار شده و حالا قید ورود به کشور را زده است، نتیجه بازتکرار مولفه دهن بین بودن است. چندی پیش هم او در صفحه اینستاگرامش مطالبی را منتشر کرد که نشان می‌دهد او با هدایت پشت پرده محسن تنابنده عازم عمق تباهی شده است.

در گفت و گوی مهناز افشار و سالومه سیدی‌نیا، مجری شبکه من و تو تاکید می‌کند که اون یه تیکه پارچه را ( منظوری روسری) را از روی سرت بردار. البته این هدایت بازیگران به مسیرهای تباه و دهشتناک تا جایی که بازیگران داخلی راهی برای بازگشت به کشور نداشته باشند،‌ از جمله ماموریت‌ها و کارکردهای سالومه و امثال اوست که برای آن از نهادهای امنیتی انگلیس و فرقه بهاییت حقوق می‌گیرند.

۶- شهره لرستانی

لرستانی در تصویر درج شده پستی را برای سالومه ارسال کرده که توهین به حضرت حجت(عج) و جامعه روحانیت است. با توجه به اینکه تنها مفر درآمدی لرستانی، حضور در سریال‌های صدا و سیماست، اگر مدیران این مجموعه اندکی به ارزش‌های دینی و اعتقاد پای‌بند باشند، نباید اجازه دهنده نشر دهنده چنین پست‌های موهنی از نزدیکی صدا و سیما عبور کند.

۷-پرویز پرستویی

پرویز پرستویی در گفت و گوی خصوصی با سالومه ژست بسیار خوبی گرفته است و ادعا می‌کند که جیره‌خوار نظام نیست و کارت بنیاد شهید ندارد و در واقع سالومه را دلسوز و دارای قلبی پاک معرفی می‌کند.

 پرستویی در چند سال اخیر تبدیل به پدیده جالبی شده است. مدیر شبکه سوم سیما را به جوانی و بی‌تجربگی متهم می‌کند اما در طول سالیان اخیر از یک سریال پخش شده از همین شبکه (سفارش مدیر شبکه) تمجید می‌کند. صدر تا ذیل تمامی فعالیت‌های پرستویی آکنده از چنین تناقضاتی است.

اما تصور کنید که پرستویی که بی‌تردید یکی از بزرگان سینمای ایران است و سالومه علی رغم تلاش‌های فراوان تا زمانی که در ایران فعالیت می‌کرد از مرتبه سیاه‌لشگری نتوانست فراتر رود و حالا نیز پادو و دلقک یک رسانه‌ بیگانه شده است.

در واقع چنین گونه‌های نادری گفت وگوی مجازی با پرویز پرستویی باید آروزی محالشان باشد.

البته پرویز پرستویی هم برخلاف ادعایش شدیدا “جیره‌خوار” این نظام است.

سلول به سلول سینمای ایران در همین شرایط فعلی امکان ندارد که از نعمات نظام جمهوری اسلامی بهره‌مند نباشد. در همین شرایط فعلی، فیلم مطرب که پرستویی و کارگردانش ادعای مستقل بودن دارند، توسط حوزه هنری بزودی توزیع خواهد شد.

در واقع دولت مهمترین مشتری سینمای فعلی است. زمانی که پرستویی در دهه شصت وارد سینما شد، سینمای غیر دولتی معنی نداشت و البته سازمان رسانه‌ای اوج به دلیل حسن نیت و احترام ویژه ای که برای پرستویی به عنوان برادر شهید قائل هستند، در همکاری‌های مشترک با دقت ویژه‌ای فقدان کارت بنیاد شهید را در قرار دادهای پرویز پرستویی لحاظ کرده‌ است.  این هم از ویژگی‌های سازمان اوج است که به هر هنرمندی بیشتر عنایت دارد، طرف مقابل نهایت ناسپاسی را نسبت به مجموعه‌های مختلف نظام بروز می‌دهد.

۸- امیر مهدی ژوله

مهمترین ادعای ژوله این است که نویسنده است. اما در نوشتن فرمایشی و پیروی از منویات مجری شبکه ، ریش و قیچی او را به او سپرده است. این مسئله در گفت و گو این دو واضح است، سالومه‌ می‌تواند واژگان انتخابی ژوله را تعیین کند. طبیعی است در افشای این ارتباطات مشخص، شان و نسبت افراد مشخص می‌شود.  عده‌ای برای مورد حمایت شبکه من و تو بودن و تبلیغ برای ادامه حیات هنری در داخل، از چه شیوه‌های عقب‌مانده‌ای برای پاچه‌خواری مجری من و تو استفاده می‌کنند. فراموش نکنیم رابطه ژوله با سالومه شبیه کاراکترهای شب‌های برره و قهوه تلخ است و نفراتی مثل ژوله در پاچه‌خواری جناحین و هر لحظه‌ به رنگی درآمدن نمونه و مصداق شخصیت‌ خودشان را در قالب شب‌های برره و قهوه تلخ ارائه داده‌اند.

۹- مهراب قاسمخانی

مهراب قاسمخانی در گفت و گو با سالومه قصد خود را کاملا مشخص می‌کند. هدف او تغییر یا به تعبیری براندازی است. او در این گفت و گو اشاره می‌کند:”منم شبی نیست که دلم تغییر و آزادی نخواد” دقیقا منظور مهراب قاسمخانی از آزادی چیست؟ 

تاریخ ثابت می‌کند که ایشان هر مقداری آزادی می‌خواستند، داشته‌اند. تا اندازه‌ای که یک برنامه هندی را با عنوان «دورهمی» در صدا و سیما بازسازی کردند و طلب دستمزد میلیاردی برای کپی این برنامه به سرانجام نرسید و به همین دلیل از آن تاریخ به اپوزیسیون تبدیل شدند.

آیا در این مدت او کار فوق العاده‌ای نوشته یا ارائه کرده که به دنبال آزادی‌های بیشتر است؟ با وجود جوانان با استعداد نویسنده، به لطف حضور پیمان قاسمخانی، او در لیست نویسندگان سیما قرار گرفت. اگر ساختاری غیر از جمهوری اسلامی حاکم بود، در نهایت مهراب قاسمخانی می‌توانست بوفه‌دار یک سینما شود؟!

سایرین

چهره‌هایی نظیر حامد پهلان که در کنار امید جهان هم نتوانست جایگاه خود را به عنوان یک خواننده تثبیت کننده و از یک آوازه‌خوان عروسی فراتر نرفت بسیار واضح و روشن است که سعی می‌کنند با ارتباط با مجری من و تو وجاهتی کسب کنند و این افشاگری به عیارشان اضافه می‌کند. رضا صادقی خواننده فراموش شده‌ای که پس از رسوایی سینمایی «بی خداحافظی» فیلمی که درباره‌اش ساخته شد، تقریبا به محاق رفت و در گفت و گو با سالومه، خود را پادوی برگزاری مراسم  چهلم جانباختگان آبان ماه معرفی می‌کند.

و نکته جالب اینجاست که نیما شاهرخ شاهی التماس دعا دارد که قطعه موسیقایی که برای سالومه ارسال کرده در برنامه موسیقایی اکو این شبکه پخش شود.

برای اصلاح امور این وضعیت نمی‌توان از مدیران سازمان سینمایی انتظار داشت که نسبت به این خودفروختگی طیف وسیعی از سلبریتی‌ها واکنش نشان دهند. نمونه‌اش ابراهیم داروغه‌زاده مدیر معزول وزارت ارشاد است که در این توییت افشای حقارت در برابر دلقک شبکه من و تو را تخریب تفسیر می‌کند؛ حال از سایر مدیران ارشاد چه انتظاری می‌توان داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=18478

ثبت نظر

-