خطیب زاده : دادگاه کانادا صلاحیت پیگیری حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را ندارد

  • کد خبر : 183181
  • 21 شهریور 1399 - 9:20
خطیب زاده : دادگاه کانادا صلاحیت پیگیری حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را ندارد

حادثه هواپیمای اوکراین

به گزارش نیوز ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به برخی گزارش‌های منتشره در خصوص هواپیمای اوکراینی واکنش نشان داد.

سعید خطیب زاده اظهارداشت: در اخبار رسانه ای از موضوع تسلیم شکایتی از کانادا به وزارت امور خارجه ایران در خصوص هواپیمای اوکراینی اطلاع پیدا کردیم. بدیهی است وزارت امور خارجه نه چنین چیزی دریافت کرده و نه دریافت خواهد کرد.

وی افزود: فارغ از اینکه آیا این گزارش‌ منتشره درست است و یا خیر، هر فرد آگاهی به مقدمات حقوق بین‌الملل می‌داند که دادگاه کانادایی هیچ صلاحیتی در مورد اتفاقی که خارج از حوزه قضایی آن رخ داده ندارد.

پیگیری پرونده هواپیمای اوکراینی در ۲ مسیر

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: این پرونده در دو مسیر مذاکرات با دولت اوکراین و رسیدگی قضایی در داخل ایران به صورت همزمان با دقت و جدیت در حال پیگیری است.

خطیب زاده گفت: در ارتباط با دولت اوکراین، این موضوع در چارچوب معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی پذیرفته ‌شده از سوی ایران، مذاکره شده و به زودی هیاتی از اوکراین برای ادامه این مذاکرات به ایران خواهد آمد.

دولت کانادا از نمایش های سیاسی در حادثه هواپیمایی دست بردارد

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهارداشت: در داخل ایران نیز این پرونده توسط محکمه ذی صلاحیت در حال رسیدگی است و بدیهی است هر شخصی، اعم از حقیقی و حقوقی، شکایتی دارد می تواند به آن مراجعه کند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تاکید کرد: دولت کانادا اگر واقعا قصد دارد به خانواده های داغدار این حادثه کمک کند باید از این نمایش‌ها با اغراض خاص سیاسی دست بردارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=183181

ثبت نظر

-