تفاوت دنا پلاس با دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک در چیست؟ +مشخصات فنی

  • کد خبر : 183131
  • 21 شهریور 1399 - 7:46
تفاوت دنا پلاس با دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک در چیست؟ +مشخصات فنی

​به گزارش نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، دنا پلاس و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

معرفی دنا پلاس:

در سال ۹۵ یعنی دو سال پس از تولید دنا معمولی، در پروژه‌ای به نام X۴۰۹ ایران خودرو تصمیم گرفت تا محصول به مراتب زیباتر و مجهزتری را بر اساس دنا تولید کرده و در اختیار خریداران ایرانی قرار دهد. این سدان جدید که دنا پلاس نام داشت، تغییرات چشمگیری در بخش طراحی ظاهری داشته و تجهیزات بیشتری را درون خود جای داده بود، اما از نظر فنی هیچ تفاوتی با دنا معمولی ندارد.

 دنا پلاس

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان هیدرولیک مجهز به کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب،  چراغ جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light)،  چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه شکن جلو و عقب،  چراغ نقشه خوان،  چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغ‏ های سقفی جلو و عقب و چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین اشاره کرد.

دنا پلاس

از دیگر امکانات این خودرو می توان طرح جدید آینه‏‌های جانبی، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک،  آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد، شیشه بالابر‌های جلو و عقب برقی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی و کمربند‌های ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع را نام برد.

دنا پلاس

همچنین دنا پلاس مجهز به سیستم کنترل بخار بنزین، شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)، سان روف، کروز کنترل،  ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده)، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، نمایشگر دمای محیط، آنتن سقفی جدید (Shark fin)، به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب، جا عینکی و تنظیم زاویه نور چراغ‏های جلو از داخل است.

دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک چه امکاناتی دارد؟

در نیمه دوم سال ۹۶ نمونه جدید از خانواده دنا به بازار عرضه شد که از نظر طراحی به دنا پلاس شباهت داشت، اما در بخش فنی به یک موتور توربوشارژ مجهز شده بود که در گذشته تنها درون سینه سورن توربو قرار داشت. این خودرو که دنا پلاس توربو نام دارد، به عنوان قوی‌ترین عضو خانواده دنا شناخته می‌شود و از همان بدو ورود به بازار کشور توانست توجه بسیاری از خریداران ایرانی و مخصوصا قشر جوان را به سوی خود بکشاند.

 دنا پلاس توربوشارژ

از امکانات این خودرو می توان به فرمان هیدرولیک، روکش چرمی با دوخت قرمز مجهز به کلید‌های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل، تنظیم اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون و چراغ روز (Day Light)، چراغ جلو و عقب جدید ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد و  اشاره کرد.

از دیگر امکانات اینخودرو می توان چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، تنظیم زاویه نور چراغ‏ های جلو از داخل – طرح جدید آینه‏های جانبی، آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد، تنظیم شیشه بالابر‌های جلو و عقب برقی، شیشه‏‌های سولار (ضد اشعه مضر UV) و  تریم تک رنگ (مشکی) را نام برد.

 دنا پلاس توربوشارژ

همچنین این خودرو مجهز به قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیره‌های درب‌ها به رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه درب‌ها، تودوزی مخمل، کف پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و آرم توربو، دسته دنده طرح جدید با گردگیر با دوخت قرمز، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز، دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، کمربند‌های ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع و سانروف است.

دنا پلاس توربوشارژ













































خودرو

دنا پلاس

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

کشور سازنده

 


ایران

 


ایران

سال (طراحی)

۱۳۹۵

۱۳۹۹

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ

حجم موتور

۱۶۴۶سی سی

۱۶۴۵سی سی

حداکثر قدرت

۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۴۵۰۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه

۲۱۵ نیوتن متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۵ دنده دستی

۶ سرعته خودکار

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۱۳٫۵ ثانیه

۱۱ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۸۹ کیلومتر در ساعت

۲۰۵ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۲۵۸ کیلوگرم

۱۲۶۲ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۵۵۹ طول – ۱۷۲۰ عرض – ۱۴۶۰ ارتفاع

۴۵۵۹ طول – ۱۷۲۰ عرض – ۱۴۶۰ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۶۷۱ میلیمتر

۲۶۷۱ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

– 

۸٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

۶٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر

۶٫۹ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

۷٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر

۷٫۹ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۶۰ لیتر

۶۰ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۴

یورو ۴

ترمز و پایداری

ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی خنک شونده – ترمز عقب دیسکی

ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی خنک شونده – ترمز عقب دیسکی

کیسه هوا

دارای ۴ کیسه هوا (راننده – سرنشین جلو و جانبی)

۴ عدد (راننده و سرنشین جلو و جانبی)

سیستم صوتی

فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل – دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و هندزفری موبایل بلندگوهای جلو و عقب تیوتر

دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل – بلندگوهای جلو و عقب – توییتر

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=183131

ثبت نظر

-