اختصاصی| قیمت واکسن آنفلوانزا برای افراد پرخطر و معمولی اعلام شد

  • کد خبر : 183121
  • 21 شهریور 1399 - 7:28
اختصاصی| قیمت واکسن آنفلوانزا برای افراد پرخطر و معمولی اعلام شد

تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا برای افراد در معرض خطر!

دکتر حیدر محمدی در خصوص نحوه توزیع واکسن آنفلوانزا به خبرنگار نیوز گفت: برنامه این است که اواخر شهریور ۲ و نیم میلیون واکسن آنفلوانزا از طریق معاونت بهداشت در اختیار مراکز بهداشت شهری و روستایی قرار گیرد و آن ها با ثبت کد ملی، تزریق آن را در خانه های بهداشت انجام می دهند.

وی افزود: اولویت در مرحله اول برای تزریق واکسن آنفلوانزا با سالمندان، زنان باردار، بیماری های زمینه ای، سرطانی، قلبی و عروقی، دیابتی، بچه های زیر ۶ سال، کادر بهداشت و درمان و زندان ها است.

سهمیه دوم واکسن آنفلوانزا برای چه گروهی است؟

او خاطرنشان کرد: پس از گروه های مذکور، سهمیه بعدی را در اوایل مهر در اختیار داروخانه ها قرار خواهیم داد که برای سالمندان بالای ۶۵ سال است و یک جمعیت چند میلیونی را شامل می شود (به جز آن سمهیمه ۵۰ هزار تایی که معاونت بهداشت به خانه های بهداشت می دهد). پس از سالمندان بالای ۶۵ سال، در فاز سوم هم  عرضه واکسن در داروخانه ها برای سایر گروه های در معرض خطر و دارای نقص ایمنی است.

افراد عادی می توانند واکسن آنفلوانزا دریافت کنند؟

محمدی گفت: تعدادی زیادی واکسن برای گروه های پر خطر فراهم کرده ایم و در اختیار داروخانه ها قرار خواهیم داد، اما چون امکان دارد مانند هر سال برخی از گروه های در معرض خطر به هر دلیلی واکسن را تزریق نکنند و تعدادی واکسن باقی بماند، در بازه های زمانی مختلف توزیع واکسن در داروخانه ها را برای سایر افراد جامعه خواهیم داشت.

قیمت واکسن آنفلوانزا در فازهای مختلف

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه آن تعداد ۲ و میلیون واکسن که از طریق خانه های بهداشت برای گروه های خاص تزریق می شود رایگان است، اظهار داشت: سهمیه ای که در مرحله دوم در داروخانه ها برای افراد بالای ۶۵ سال توزیع می شود، قیمتش حدود ۴۵ هزار تومان است. پس از این گروه، اگر سهمیه دیگری را بخواهیم بگذاریم، قیمت واکسن برای آن ها حدود ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: دادن پول بیعانه به داروخانه ها برای نگهداشتن واکسن آنفلوانزا، هم برای مردم، هم برای داروخانه ها تخلف است و در صورت مشاهده و گزارش چنین مواردی برخورد خواهد شد.

قیمت داروهای کرونا را بدانید!

او توضیحاتی هم در خصوص قیمت داروهای کرونا ارائه داد: داروی اکتمرا خارجی است و قیمت آن ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می باشد و فقط در داروخانه های بیمارستانی توزیع می شود. رمدسیور وارداتی است و قیمت آن ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و بسته به برند آن متفاوت است.

دکتر حیدر محمدی با بیان اینکه داروی رمدسیور داخلی ۶۰۰ هزار تومان است، به نیوز گفت: داروی فاویپراویر قیمت قبلی اش ۱۹ هزار تومان بوده است و الان ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان شده و درمرحله بعدی اگر به تولید انبوه برسد زیر ده هزار خواهد بود.

گفتگو: مشکات سخاوتی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=183121

ثبت نظر

-