آمریکا و بحران های ۳ گانه ای که با آن روبروست

  • کد خبر : 183066
  • 21 شهریور 1399 - 2:27
آمریکا و بحران های ۳ گانه ای که با آن روبروست
به گزارش نیوز،

 رئیس حزب دموکرات در ایالت ویسکانسین آمریکا تاکید کرد بحران در حوزه‌های مختلف در این کشور رو به افزایش است و به همه‌ی مردم در سراسر آمریکا آسیب می‌رساند.

اخبار بین الملل – بن ویکلر درباره آسیب‌های احتمالی پیش روی حزب دموکرات‎ تا روز برگزاری انتخابات گفت: آمریکا با بحران‌های سه‌گانه روبه‌روست؛ بحران کووید -۱۹ تا آنجا پیش رفته و در مکان‌هایی نفوذ پیدا کرده که حتی به اینترنت هم دسترسی ندارند. همچنین بحران اقتصادی را پیش رو داریم. در دولت ترامپ/پنس، بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی در بخش تولید در ویسکانسین از دست رفت و تا وقتی که مشکل بیماری کووید برطرف نشود این فرصت‌های شغلی بار دیگر در صنایع مختلف ایجاد نخواهند شد و نیز بحران نژادپرستی و دولتی که دارد به تفرقه و دودستگی دامن می‌زند و آتش نفاق را شعله‌ورتر می‌کند.

وی گفت: این بحران‌ها رو به بدتر شدن دارند و به همه‌ی مردم در سراسر کشور آسیب می‌رسانند. این دولت ( دولت ترامپ ) در نظر دارد برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از این رویداد‌های غم‌انگیز و تراژیک بهره‌برداری کند. اما خیلی مشتاق هستیم ببینم چه تعدادی از مردم به سوی جو بایدن (نامزد حزب دموکرات انتخابات آمریکا) و کامالا هریس (معاون بایدن) می‌شتابند؛ در شرایطی که همه در جستجو برای یافتن مدیریتی ایستا و صریح هستند، مدیریتی که دردشان را احساس کند و راه حل‌های واقعی پیش روی آنان بگذارد؛ همه‌گیری ویروس کرونا را به کنترل درآورد، نژادپرستی نظام‌مند را برطرف سازد و شرایط را برای بازگشت مردم به کارشان فراهم سازد؛ به کارگران گوش فرا دهد و آستینش را بالا بزند و کشور را متحد و یکپارچه سازد. مردم چنین دولتی می‌خواهند.»

رئیس حزب دموکرات در ایالت ویسکانسین آمریکا همچنین از افزایش ورشکستگی در بخش کشاورزی در این ایالت خبر داد. بن ویکلر با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی ورشکستگی بخش کشاورزی  ویسکانسین افزود: این میزان ورشکستگی در دوران دولت ترامپ و پیش از گسترش همه گیری ویروس کرونا اتفاق افتاده و پس از گسترش بیماری کووید-۱۹ نیز ۱۲ هزار فرصت شغلی بخش تولید در ایالت ویسکانسین از دست رفته است.

رئیس حزب دموکرات در ایالت ویسکانسین با اشاره به تلاش ترامپ و معاونش مایک پنس در ایالت ویسکانسین برای جذب آراء گفت: مشکلی که ترامپ و پنس دارند این است که رای دهندگان روستایی را به کلی رها کردند؛ هم اکنون ویسکانسین به مرکز ورشکستگی کشاورزی و مزرعه‌داری در کشور تبدیل شده است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا  و ناتوانی کاخ سفید در مهار اثرات مخرب آن از جمله دلایلی است که منجر به کاهش محبوبیت دونالد ترامپ شده است. اعتراضات گسترده در آمریکا علیه نژادپرستی نظام‌مند در این کشور که چند ماهی است  آغاز شده، اظهارنظرهایی را از سوی ترامپ به همراه داشته است. مردم این کشور معتقدند که واکنش ترامپ به ناآرامی ها در آمریکا باعث شده تا آتش اعتراضات شعله‌ور تر شود. 

انتخابات آمریکا سوم نوامبر برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=183066

ثبت نظر

-