۱۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بروجرد تخریب شد

  • کد خبر : 182182
  • 20 شهریور 1399 - 9:22
۱۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بروجرد تخریب شد

به گزارش نیوز، عزت اله نباتی روز پنجشنبه  افزود: با تخریب ۱۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان در سالجاری هشت هزارو ۷۰۰ متر مربع از اراضی مرغوب باغی و زراعی آزاد شد.

وی اظهار داشت: تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز با هدف حفظ امنیت غذایی، استمرار تولید و صیانت از اراضی کشاورزی پس از طی مراحل قانونی، با حکم قضایی و با حضور مسوولان ذی ربط قلع و قمع شد و در این راستا از تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغی که تامین کننده قوت و عامل تولید است جلوگیری بعمل آمد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان‌کرد: در این عملیات ۲ فقره دیوار کشی، چهارفقره فنس کشی و ۱۲ فقره بنای غیر مجاز تخریب شد.

نباتی اضافه کرد: احداث بنا بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی است و طبق قانون با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز برخورد میشود.

وی تاکید کرد: مالکان زمین‌های کشاورزی بدون اخذ مجوزهای قانونی از جهاد کشاورزی اقدام به تغییر کاربری اراضی خود ننمایند و در صورتی که شخصی قصد خرید زمین، ویلا یا ملک در مناطق دارای کاربری کشاورزی را دارد ابتدا از اداره امور اراضی شهرستان استعلام نماید تا در دام زمین خواران و سود جویان گرفتار نشود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ضمن تشکر از همکاری‌های مردم بروجرد که تخلفات را با سامانه ۱۳۱ و اداره امور اراضی اطلاع می دهند، افزود: این ملت در طول هشت سال دفاع مقدس و پاسداری از مرز و بوم ایران با جان و مالشان مردانه ایستادند و بهای بسیار گزافی برای حفظ این زمینها پرداخته اند و اکنون که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم انتظار می رود بار دیگر برای حفظ امنیت غذایی که تامین کننده بخش اعظم امنیت کشور است مشارکت فعال داشته و دست زمین خوارانی که با تغییر کاربری اراضی، تولید محصولات زراعی و باغی را کاهش می‌دهند.

وی با انتقاد از برخی افراد سودجو که با ساخت و ساز غیرمجاز تیشه به ریشه تاب آوری اقتصادی میزنند و با ساخت ویلا و خانه در این اراضی سود کلانی بدست می آورند اظهار داشت: قانون در برار زیاده خواهی این افراد ایستاده و امنیت غذایی مردم بر سود شخصی تعداد اندکی از متصرفان زمینهای کشاورزی ارجحیت اساسی دارد.

شهرستان بروجرد دارای ۹۶ هزار هکتار اراضی ملی و ۶۹هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=182182

ثبت نظر

-