شاهکار فدراسیون تیم ملی را تعطیل کرده‌!

  • کد خبر : 182037
  • 20 شهریور 1399 - 5:29
شاهکار فدراسیون تیم ملی را تعطیل کرده‌!

رسول کربکندی

به گزارش نیوز، هر چند هنوز از برگزاری ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی با ابهام صحبت می‌شود اما بازی‌های سخت پیش روی تیم ملی و شرایط امتیازی ملی‌پوشان کشورمان، اوضاع را چندان مساعد نشان نمی‌دهد. رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال ایران حرف‌های زیادی درباره شرایط فعلی، از جمله تیم ملی و باشگاه‌های ذوب‌آهن و سپاهان دارد. او معتقد است کار فدراسیون فوتبال در برخی از تصمیمات مثل جذب بازیکن خارجی اصلاً حرفه‌ای نیست.

از شرایط باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن شروع کنیم. تیم‌های اصفهانی فصل گذشته را موفق سپری نکردند، درست است؟
بله همین‌طور است. هر دو تیم علی‌رغم برنامه‌ریزی که کرده بودند، نتوانستند با نتایج خوبی فصل گذشته را به اتمام برسانند. سپاهان با وجود این‌که یک باشگاه کاملاً حرفه‌ای است و امکانات خوبی دارد، مشکلات مالی ندارد. با توجه به این‌که پول بازیکنان به موقع پرداخت می‌شود، ورزشگاه اختصاصی دارد و در بهترین شرایط به مصاف حریفان می‌رود، به هیچ وجه نتوانست انتظارات را برآورده کند و با توجه به سرمایه‌گذاری که شده بود، انتظار قهرمانی وجود داشت که محقق نشد و حتی سهمیه آسیا را هم کسب نکردند. از طرف دیگر ذوب‌آهن هم باشگاه با قدمتی در لیگ برتر است اما این فصل مثل چند سال اخیر شرایط خوبی نداشت و در انتهای جدول با خوش شانسی از سقوط فرار کرد.

الان شرایط دو باشگاه را چطور می‌بینید؟
سپاهان تصمیم گرفته که با نویدکیا به کارش ادامه بدهد. او جوان است و من امیدوارم که موفق شود و مثل خیلی‌ها از بین نرود. همه‌چیز برای موفقیت نویدکیا مهیا است، سپاهان بازیکنان اصلی‌اش را حفظ کرده و ابزار کافی در اختیار سرمربی سپاهان هست اما ذوب‌آهن شرایط متفاوتی دارد. با وجود این‌که این باشگاه هم از سرمربی جوانی استفاده می‌کند اما اوضاع کاملاً متفاوت است. رحمان رضایی رزومه‌ای در لیگ برتر ندارد و ابزار لازم را هم نخواهد داشت.

قیمت‌هایی که برای بازیکنان مطرح می‌شود سرسام‌آور است و اصلاً با شرایط لیگ ایران همخوانی ندارد. در این باره چه نظری دارید؟
کار فدراسیون کاملاً غیرحرفه‌ای بود، چون ممنوعیت جذب بازیکن خارجی همین شرایط را ایجاد می‌کند. ارقامی که مطرح می‌شود به هیچ وجه با کیفیت آن‌ها همخوانی ندارد. آن‌هم در حالی که تمام کسب و کارها تعطیل است، باشگاه‌ها درآمدی ندارند و نمی‌دانم این پول‌ها از کجا پرداخت خواهد شد. خرج کردن از کیسه دیگران که کاری ندارد اما باید دید کجای این فوتبال ایراد دارد که به چنین روزی افتاده است.

در این شرایط به نظر می‌رسد تیم ملی هم کار سختی خواهد داشت؟
صددرصد، کار برای ملی‌پوشان سخت است. هر چند که ما در این دوره بازیکنان جوان و بسیار خوبی داریم. در کنار این جوان‌ها بازیکنان باتجربه‌ای هم داریم که می‌توانند به تیم ملی در این مسیر سخت کمک کنند اما این‌که فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی چه برنامه‌ای برای تیم ملی داشته باشند، بسیار مهم است و اگر درست برنامه‌ریزی نشود، کار تیم ملی سخت‌تر هم خواهد شد. متأسفانه تیم ملی تعطیل است و خبری از اردو هم نیست. در حقیقت بعد از بازی با عراق با شاهکار فدراسیون فوتبال، تیم ملی ما تعطیل شده است.

حتماً شما هم معتقدید که بازی‌های آینده تیم ملی هم سخت است.
بازی‌ها فشرده خواهد بود، از یک طرف لیگ قهرمانان آسیا را داریم و از طرف دیگر رقابت‌های تیم ملی. به نظر می‌رسد اگر در گزینش بازیکنان و همچنین مهیا کردن امکانات برای تیم ملی بتوانیم موفق عمل کنیم، می‌توان امیدوار بود که بازی‌های باقی مانده را با موفقیت پشت سر بگذاریم. در غیر این صورت واقعاً فوتبالی که تقریباً دل‌خوشی بسیاری از جوانان این کشور است، به شرایط بسیار بدی گرفتار خواهد شد.

اسکوچیچ در این راه سخت چه کمکی می‌تواند به فوتبال ایران بکند؟
اسکوچیچ فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسد و با شناختی که از بازیکنان دارد، می‌تواند در چنین شرایطی بهترین کمک را به فوتبال ما بکند. هرچند من معتقد هستم که انتخاب بازیکنان و کنار هم قرار دادن آن‌ها به درستی، کار سختی است و اگر اسکوچیچ بتواند از پس این موضوع بربیاید، تیم ملی هم می‌تواند به موفقیت برسد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=182037

ثبت نظر

-