کولی: به قائدی گفتم به دنیا آمدی که فوتبال بازی کنی

  • کد خبر : 1818
  • 21 بهمن 1398 - 4:05
کولی: به قائدی گفتم به دنیا آمدی که فوتبال بازی کنی

به گزارش نیوز، میگل کولی مربی جامائیکایی استقلال در زمان وینفرد شفر با بازیکنان این تیم رابطه بسیار خوبی داشت و در تاکتیک‌های به کار گرفته شده از سوی مرد آلمانی نیز نقش غیر قابل انکاری شد. او بعد از جامائیکا و استقلال در بنی‌یاس هم همراه شفر است.

او درباره آخرین وضعیت خود اظهار داشت: لیگ امارات لیگ بسیار خوبی است و مدام در حال پیشرفت است. هر ۱۲ تیم قابلیت پیروزی مقابل یکدیگر را دارند. در لیگ امارات جزئیات بسیار مهم هستند. درباره کار کردن در بنی‌یاس هم باید بگویم از حضور در اینجا لذت می‌برم. رییس باشگاه تمام امکانات لازم را در اختیار ما قرار داده است و حمایت می‌کند. بازیکنان و کادر خوب و باکیفیتی کنار هم قرار گرفته‌اند و شرایط ایده‌آل است. کار کردن با شفر برای من بسیار لذتبخش است و همیشه همدیگر را ساپورت و پشتیبانی کرده‌ایم و درک خوبی از یکدیگر داریم. سعی می‌کنم همچنان به صورت حرفه‌ای پیشرفت کنم و از شرایط مختلف چیزهای زیادی را یاد بگیرم.

مربی پیشین استقلال درباره اینکه همچنان نتایج این تیم را دنبال می‌کنید و با بازیکنان در ارتباط است یا خیر؟ گفت: همچنان استقلال و بازیکنان این تیم را دنبال می‌کنم. با بسیاری از بازیکنان مدام در ارتباط هستم و باهم حرف می‌زنیم. خیلی از آنها از لحاظ مسوولیت‌پذیری پیشرفت کرده‌اند. استقلال تیم بسیار عزیزی برای من است و این تیم و هوادارانش را عاشقانه دوست دارم. همیشه هم نتایج این تیم را دنبال می‌کنم.

وی درباره شهرآورد ۹۲ خاطرنشان کرد: شهرآورد تهران برای تمام آسیا اهمیت دارد و به آن توجه می‌کنند. این یک مسابقه بسیار سخت از لحاظ روحی و روانی است. من بازی اخیر را دیدم. هر ۲ تیم می‌خواستند شروع بهتری داشته باشند و حریف را تحت فشار بگذارند. نگاه هر ۲ تیم فوتبال رو به جلو بود. آنها پرس می‌کردند تا بهتر فشار بیاورند. اما چیزی که مهم است بردن لیگ خواهد بود و در ادامه راه نباید تمرکز استقلال از دست برود.

کولی درباره عملکرد استقلال در این فصل با استراماچونی و شروع نه چندان خوب این تیم و اوج گیری‌اش و همچنین روی کار آمدن فرهاد مجیدی تصریح کرد: تا جایی که من می‌دانم از سال ۲۰۱۷ استقلال هیچ وقت شرع خوبی در لیگ نداشته است. دلیل این مساله شاید به خاطر بازیکنان جدیدی است که به خدمت گرفته می‌شوند و یا نحوه برخورد با رسانه‌ها و شرایط جدید است. خیلی مهم است که بازیکنانی که به استقلال اضافه می‌شوند از لحاظ کیفی در بالاترین و بهترین فرم خود باشند. استقلال یکی از بزرگترین تیم‌های آسیا است و هواداران توقع و حق دارند که بهترین بازیکنان را داشته باشند. خیلی خوشحالم که بازیکنان توانستند با شرایط کنار بیایند و روز به روز پیشرفت کنند و به بالای جدول برسند. فرهاد مجیدی مربی با تفکرات بسیار هجومی است. او در مصاحبه‌های خود نیز این مساله را نشان داده است.

وی درباره انتقادی که به فرهاد مجیدی بابت تعویض مهدی قائدی وارد شده است بیان داشت: مردم ممکن است خیلی چیزها بگویند و شما باید به همه آنها احترام بگذارید. اما نباید فراموش کرد که استقلال سه بازی در مدت زمان کوتاهی انجام داد و بازیکنانی نظیر مهدی (قائدی) خسته شده بودند؛ خصوصا در یک بازی سخت مثل دربی. به همین دلیل سرمربی تصمیم گرفت او را تعویض کند. او فکر می‌کرد که این بهترین تصمیم ممکن برای تیم است و هواداران باید به آن احترا بگذارند. این تنها راهی است که یک تیم می‌تواند قهرمان شود و به موفقیت برسد. باید از کادر فنی و بازیکنان حمایت شود. با این حال استقلال باید روی این مساله که چرا پرسپولیس در دقیقه ۸۹ گل زد کار کند. زمان استرا هم این اتفاق رخ می‌داد. بازیکنان باید حس مسوولیت‌پذیری بیشتر و تمرکز بالاتری در دقایق پایانی داشته باشند. می‌دانم که آنها توانایی چنین کاری را دارند. هواداران هم باید کنار تیم باشند تا این مشکل حل شود.

مربی اسبق استقلال درباره علت بازی نرسیدن به قائدی در زمان شفر گفت: مهدی همیشه بازیکن فوق‌العاده‌ای بوده است. او خیلی قوی‌تر از جثه کوچکش است. حالا که این گونه می‌درخشد از ته قلبم خوشحال هستم چرا که سختی‌های زیادی را تحمل کرد و کاری که انجام داده به هیچ وجه ساده نیست. یک روز به او گفتم که تو به دنیا آمدی که فوتبال بازی کنی و مردم را خوشحال کنی و او همین کار را انجام می‌دهد. من تنها طرفدار مهدی قائدی نیستم و او بازیکن محبوبی است. می‌خواهم بابت ازدواجش نیز به او تبریک بگویم و برایش آرزوی بهترین‌ها را دارم. او با سرعت و تکنیکش هر مدافعی را فریب می‌دهد. با اعتماد به نفس کار می‌کند و به او خیلی امیدوارم. سال پیش که کنار او بودم مصدوم شد و مثل کسی که یکی از نزدیکانش را از دست داده گریه می‌کرد. به کادر پزشکی استقلال تبریک می‌گویم که به خوبی او را به مسابقات برگرداند. همچنین به هواداران تیم تبریک می‌گویم که به مهدی اعتماد کردند.

وی درباره ارسلان مطهری افزود: بابت استارت قدرتمندانه ارسلان مطهری نیز بسیار خوشحالم. نمی‌توانم بگویم کدام بازیکن بهترین بود چرا که همه تلاش کردند و می‌خواستند تیم به موفقیت برسد. با این حال دلم برای هواداران بسیار تنگ شده است. اما خیلی خوشحالم که حالشان خوب است و از تیم رضایت دارند. در تهران فضای فوق‌العاده‌ای را تجربه کردم. ایران مردم بسیار صبور و مهربانی دارد.

کولی در پایان درباره مقایسه فوتبال ایران و امارات گفت: به هر ۲ لیگ ایران و امارات احترام می‌گذارم. این لیگ‌ها خوب هستند و کشورها تیم ملی‌های باکیفیتی نیز دارند. هر ۲ به دنبال موفقیت در قاره آسیا و رونمایی از استعدادهای جدید هستند. به آینده آسیا امیدوار هستم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=1818

ثبت نظر

-