مشکلات زنان/ هر آنچه که خانم ها باید بدانند

  • کد خبر : 181378
  • 19 شهریور 1399 - 17:00
مشکلات زنان/ هر آنچه که خانم ها باید بدانند

یکی از مشکلات زنان که با  آنها دست و پنجه نرم می کنند، وجود تابوهایی است که ریشه در فرهنگ ما ایرانی ها دارد باعث می شود تا خانمی اگر دچار مشکلاتی از قبیل: ناحیه تناسلی و پستان ها شده به پزشک مراجعه نکند و علائم بیماری خود را از دیگران مخفی کنند، اما امروزه به لطف پیشرفت دنیای دیجیتال و پیام رسان ها آگاهی افراد افزایش یافته و کمتر شاهد چنین تابو هایی هستیم.

ابتلا به بعضی از بیماری ها تفاوتی بین جنسیت افراد ندارد، اما  برخی از بیماری ها با توجه به ساخت فیزیولوژی جنسیت افراد متفاوت است.

مشکلات زنان

مشاوره‌هایی در خصوص جلوگیری از بارداری

برخی از خانم‌ها خودسرانه راهکارهایی برای جلوگیری از بارداری انجام می‌دهند و شاید تجربه کرده باشند که پس از گذشت زمان آن راهکار برای آنها دیگر تاثیرگذار نیست. در این مواقع است که صحبت و استفاده از بهترین روش جلوگیری از بارداری تنها با مشورت و پیشنهاد متخصص زنان امکان‌پذیر و موثر خواهد بود.

همانطور که می‌دانید با گذشت زمان گزینه‌های زیادی جهت جلوگیری از بارداری ارائه شده است که انتخاب بهترین آنها قطعا منجر به سردرگمی می‌شود. بسته به شرایط فعلی شما، پزشک بهترین انتخاب را برای شما خواهد داشت.

>>>بیشتر  بخوانید:

انواع بیماری های جنسی و راه پیشگیری آن ها

سینه‌های شما باید معاینه شود

مشکلات زنان/سینه‌های شما باید معاینه شود

معاینات سینه به‌طور منظم از دیگر مسائلی‌ست که خانم‌ها باید آن را جدی بگیرند و به متخصص زنان مراجعه کنند. می‌توانید معاینه سینه را خودتان در منزل به‌راحتی انجام دهید، اما اگر توسط متخصص انجام گیرد قطعا مشاهدات و تشخیص دقیق‌تری صورت خواهد گرفت.

به‌طور کلی اگر علائم غیرطبیعی را در خود مشاهده کردید، فورا با پزشک در میان بگذارید تا تست و آزمایشات موردنیاز را انجام دهد و در صورت لزوم درمان‌های موثر برای شما تجویز شود.

اهمیت مراقبت‌های طی بارداری

در قسمت‌های قبل برای شما گفتیم که معاینات سالانه خانم‌ها حتی در مواقعی که به‌ظاهر سلامت هستند، بسیار ضروری است، اما اگر باردار باشند باید در تعداد جلسات بیشتری به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند.

اهمیت مراقبت‌های طی بارداری

هنگامی که برای اولین جلسه جهت مراقبت‌های بارداری خود به پزشک مراجعه می‌کنند، مدت‌زمان لازم و تعداد جلساتی را که باید به او مراجعه کنند، توسط پزشک مشخص خواهد کرد. بسته به سلامت و وضعیت کلی هر فرد تصمیم گرفته می‌شود که خانم باردار هفتگی یا ماهانه به کلینیک برای بررسی سلامت او و جنین مراجعه کند.

اختلالات و نامنظمی قاعدگی خود را جدی بگیرید

اگر پریودهای نامنظم و دردهای بیش از حد توان در دوره قاعدگی تجربه می‌کنید،حتما به پزشک مراجعه کنید. مشورت با او منجر به کاهش علائم یا در صورت وجود مشکلی، با تست‌های مختلفی تشخیص داده خواهد شد.

اختلالات و نامنظمی قاعدگی خود را جدی بگیرید

در خصوص رابطه جنسی خود مشورت کنید

هنگام صحبت و مشورت در خصوص رابطه جنسی با پزشک، باید خجالت را کنار بگذارید؛ چراکه یک مسئله مهم و ضروری در زندگی شماست، مشورت و توصیه‌های مهم در این زمینه می‌تواند از ایجاد بسیاری از مشکلات بهداشتی و بیماری‌ها جلوگیری کند.

به‌طور مثال در خصوص بیماری‌های مقاربتی، روش‌های کنترل بارداری، رابطه جنسی دردناک و… با پزشک خود مشورت کنید، تا به‌راحتی مشکل شما با توصیه‌های او درمان شود. هر آن چیزی که در این رابطه برای شما ابهام برانگیز است، بپرسید و از سوال کردن خجالت نکشید.

در خصوص رابطه جنسی خود با پزشک مشورت کنید

قبل از بارداری برنامه‌ریزی کنید

پزشکان همواره به خانم‌هایی که قصد بارداری دارند، توصیه می‌کنند که قبل از بارداری به پزشک مراجعه کنند تا آزمایشات و غربالگری‌های لازم را انجام دهند تا مشکلاتی که در بارداری موجب آسیب رساندن به آنها می‌شود، تشخیص داده شده و درمان شود.

همچنین اگر مدتی است که اقدام به بارداری می‌کنید و نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود باید با پزشک در میان بگذارید تا راهکارهای موثر را پیش روی شما قرار دهد.

آزمایشات و غربالگری‌های لازم را قبل بارداری انجام دهید

ذهن و جسم خود را سلامت نگهدارید

منتظر نمانید که مشکلی برای شما پیش آید یا برای مراقبت بارداری به متخصص زنان مراجعه کنید. باید به‌طور مداوم حداقل سالی یکبار در مواقعی که سلامت هستید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. صحبت‌ها و معایناتی که طی این ویزیت‌ها برای شما انجام می‌گیرد به شما کمک می‌کند تا از نظر ذهنی و فیزیکی سلامت بمانید و مراقبت‌های لازم را جهت پیش‌گیری از بیماری‌ها در زمینه زنان را انجام دهید.

بیماری‌ها در زمینه زنان

کلام آخر

جهت درمان مشکلات زنان باید به بهترین متخصص آن مراجعه کرد تا درمانی دقیق و درست انجام شود. پزشکان متخصص زنان در زمینه تمامی مشکلات، بهداشت و سلامت زنان به‌خوبی آگاهی دارند.

به‌طور کلی در هر زمینه‌ای که مربوط به مشکلات جنسی و بارداری خانم‌ها می‌شود، اطلاعاتی دقیق و تخصصی دارند، به همین جهت در صورت بروز مشکلی می‌توانند درمانی موثر و دقیق برای خانم‌ها در نظر بگیرند.

مراجعه سالانه به پزشک می‌تواند زمان مناسبی برای شما باشد، اگر تا به حال برای معاینه و مشاوره به متخصص زنان مراجعه نکرده‌اید، همین امروز وقت آن است که زمانی را برای ملاقات با پزشک، در نظر بگیرید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=181378

ثبت نظر

-