توصیه بورسی واعظی به مردم

  • کد خبر : 181281
  • 19 شهریور 1399 - 15:44
توصیه بورسی واعظی به مردم

به گزارش نیوز به نقل از فارس، محمود واعظی، رئیس دفتر رییس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت درباره جلسه روز گذشته روحانی و اردوغان گفت: گسترش روابط با همسایگان برای کشور مهم است. حجم روابط ما با ترکیه در مدت کرونا حدود ۷۰ تا ۸۰درصد کاهش داشته است. در این جلسه به روابط سالیانه ۳۰ میلیارد دلار تاکید شد. دو طرف اراده بر همکاری داشتند و ‌فکر کنم با تصمیمات روز گذشته حجم معاملات افزایش یابد.

واعظی درباره افت اخیر بازار بورس گفت: باید رسانه ها و صدا و سیما فرهنگ سازی کنند در هیچ کجای دنیا بازار بورس کوتاه مدت نیست. اینکه بخواهیم با بورس هیجانی برخورد کنیم اشتباه است. نباید به شکل هیجانی با فروش و خرید در بورس برخورد شود. در این صورت همه سود می‌برند.

وی در مورد وزیر صمت گفت ما از مقام معظم رهبری اجازه گرفتیم تا زمانی که وزیر مورد تایید مجلس شود از سرپرست استفاده شود.

همچنین بنابر گزارش ایسنا، وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی معتقدند وضعیت فعلی بازار بورس نتیجه دخالت دولت بوده و نظرش در این زمینه، اظهار کرد: ما دخالت مستقیم نداریم. بر اساس قانون کسی که می‌تواند در این بازار دخالت کند حتی رییس بورس هم نیست بلکه شورای عالی بورس است که همه در آن حضور دارند از بخش خصوصی تا سایر بخش‌ها. بنابراین دولت دخالتی در بورس ندارد اما از سرمایه مردم صیانت می‌کند و باید مراقبت کند تا این سرمایه حفظ شود.

واعظی تصریح کرد: اینکه ما از نظر اجرایی با مصوبات شورای عالی بورس همراهی کنیم، اسمش دخالت نیست بلکه همراهی است. مردم باید امید داشته باشند که بورس برای حفظ سرمایه‌شان جای مناسبی است اما در هیچ‌جای دنیا کسی نمی‌تواند بگوید بازار بورسی داریم که همیشه مثبت است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه دولت برای کاهش قیمت خودرو گفت: این موضوع را در ستاد اقتصادی دولت بحث کردیم و رییس جمهوری به وزارت صمت دستور داد تا در این زمینه به صورت متمرکز کار کنند و کارخانه‌ها هم موظف شدند آنچه تولید می‌کنند را به سرعت در اختیار مردم قرار دهند. همچنین واسطه‌گری و دلالی هم در بازار خودرو متوقف شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=181281

ثبت نظر

-