کرونا به کودکان آمریکایی حمله کرد

  • کد خبر : 180751
  • 19 شهریور 1399 - 9:54
کرونا به کودکان آمریکایی حمله کرد

علائم کودکان مبتلا به کرونا چگونه است؟

به گزارش نیوز ، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند ( کرونا به کودکان آمریکایی حمله کرد ) بیش از ۵۰۰ هزار نفر کودک در این کشور مبتلا به عفونت کرونا تشخیص داده شده‌اند.

«آکادمی طب اطفال در آمریکا» و «انجمن بیمارستان کودکان» می‌گویند بیش از ۵۱۳۰۰۰ کودک مبتلا به عفونت کرونا تشخیص داده شده‌اند.

طبق گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» این دو نهاد آمریکایی گزارش داده‌اند ۷۰۶۳۰ کودک بین ۲۰ اوت تا ۳ سپتامبر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این ارقام به معنی افزایش ۱۶ درصدی موارد ابتلای کودکان به کرونا ظرف دو هفته گذشته است. در حال حاضر، روی‌هم‌رفته ۵۱۳,۴۱۵ کودک آمریکایی تشخیص ابتلا به عفونت کرونا گرفته‌اند.

«سالی گازا»، رئیس آکادمی طب اطفال گفت: «این ارقام به ما یادآوری می‌کنند که چرا لازم است این ویروس را جدی بگیریم.»

وی اضافه کرد: «با آنکه مسائل ناشناخته زیادی درباره کووید-۱۹ وجود دارد هنوز نمی‌دانیم آیا شیوع این بیماری در میان کودکان، رویدادهای اجتماعات در سطح وسیع‌تر را منعکس می‌کنند یا خیر.»

گازا خاطرنشان کرد شیوع این بیماری در میان کودکان جامعه سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌تبار و مناطق فقیرنشین به طرز نامتناسبی بیشتر است. او گفت: «ما باید تلاش بیشتری برای از بین بردن نابرابری‌های اجتماعی که باعث این تبعیض‌ها می‌شوند بکنیم.»

در گزارش این دو موسسه تصریح شده کودکان ۱۰ درصد از کل موارد ابتلا به کرونا در آمریکا را تشکیل می‌دهند. با این حال، بخشی از موارد ابتلای کودکان گزارش نمی‌شوند.

کودکان مبتلا به کرونا چه علائمی دارند؟- اخبار پزشکی - اخبار اجتماعی تسنیم -  Tasnim

آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا

دانشگاه «جانز هاپکینز» روز سه‌شنبه، در تازه‌ترین آمار درباره موارد مبتلایان به کرونا اعلام کرد در مجموع ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۶۰۶ نفر به این بیماری مبتلا هستند.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار روزهای قبل این مرکز نشان می‌دهد که بعد از مدت‌ها، تعداد آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده به زیر ۳۰ هزار نفر و تعداد آمار روزانه تلفات کووید-۱۹ در این کشور به زیر ۳۰۰ نفر کاهش یافت.

با اینحال، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۶ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۵۷۵ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۹۳ هزار و ۵۳۴ نفر گزارش کرده است.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار گرفته است و هند که پیش از این در رده سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار داشت، هم‌اکنون با چهار میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۱۳ مورد ابتلا و ۷۱ هزار و ۶۴۲ مورد فوتی از برزیل با چهار میلیون و ۱۴۷ هزار و ۷۹۴ مورد ابتلا و ۱۲۶ هزار و ۹۶۰ مورد فوتی پیشی گرفته و در رده دوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار گرفته است. ( کرونا به کودکان آمریکایی حمله کرد )

کرونا چیست؟

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

اخبار کرونایی را از نیوز دنبال کنید …

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=180751

ثبت نظر

-