جمشیدی: برای المپیک باید سخت‌تر تلاش کنیم

  • کد خبر : 179436
  • 18 شهریور 1399 - 11:05
جمشیدی: برای المپیک باید سخت‌تر تلاش کنیم

نیوز/ پریسا غفاری؛ محمد جمشیدی با کوچ به گرگان بمب نقل و انتقالات فصل جدید لیگ برتر بسکتبال شد. بهترین گلزن دو فصل قبل لیگ با جدایی از شیمیدر به شهرداری گرگان رفت. مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی با ماندن در شهرداری گرگان، او را هم به تیمش برد. بازیکن شهرکردی که به زودی کاپیتان گرگانی‌ها می‌شود، امیدوار است با تیم جدیدش روی سکوی قهرمانی بایستد.

چطور شد با جدایی از شیمیدر به تیم گرگان رفتی؟
دو سال خوب را در شیمیدر سپری کردم، اما مسئولان این تیم با شیوع کرونا دیر تصمیم گرفتند و تاکنون هم بازیکنان زیادی را از دست داده‌اند، من هم با حضور مهران شاهین‌طبع به گرگان رفتم.

نظرت راجع به تیم شهرداری گرگان چیست؟
این تیم یکی از مدعیان قهرمانی فصل قبل بود و سرمربی بزرگ و تماشاچیان خوبی هم دارد. به نظرم بهترین انتخاب را کردم و ان‌شا‌ءا… کنار بقیه بازیکنان به قهرمانی برسیم.

رفتار هواداران گرگانی، با آمدن از شیمیدر با شما چطور بود؟
از روزی که قرارداد بستم در صفحه اجتماعی‌ام به من تبریک می‌گویند. خیلی خوشحالم که راضی از این انتقال هستند. به هر حال ما ورزشکار حرفه‌ای هستیم و هر سال در یک تیم بازی می‌کنیم، پس به گذشته نگاه نمی‌کنیم.

فکر می‌کنی از عهده کاپیتانی این تیم برمی‌آیی؟
بله، کاپیتانی وظیفه سنگینی برای من نیست بلکه خیلی شیرین است. حتی به خودم کمک می‌کند و انرژی مضاعفی به من می‌دهد.

ولی کاپیتانی تیم جوان سخت است!
سینا واحدی و اشکان جعفری بازیکنان بزرگی هستند و کنار آن‌ها بازیکنان خیلی خوب دیگری داریم که باعث شده جوان‌ترین تیم لیگ باشیم. این مسئله درایت کادر فنی و مسئولان گرگان را به‌دنبال دارد تا بتوانند آینده تیم ملی را تأمین کنند. پس من هم خوشحالم تا بتوانم به عنوان کاپیتان سهمی برای کمک داشته باشم.

گلزن‌ترین بازیکن دو فصل قبل بودی. فکر می‌کنی امسال هم ادامه پیدا کند؟
اصلاً به آن فکر نمی‌کنم. چون همه تیم در گلزنی من مشارکت داشته‌اند. امسال هم سعی دارم وظیفه‌ای که مربی برعهده‌ام می‌گذارد را به خوبی انجام دهم.

کرونا در این ۶ ماه ورزشکار را از تمرین حرفه‌ای دور کرد. نظرتان چیست؟
شاید بعد از ۱۰ سال بود که ملی‌پوشان ۵، ۶ ماهی بدون تمرین و استراحت اجباری کنار خانواده‌های‌شان بودند و به کار‌های شخصی‌شان رسیدند. در هر حال کرونا نقاط مثبت و منفی زیادی داشت ولی نمی‌توان گفت سیاه یا سفید بود بلکه خاکستری بود. چراکه دلتنگ بسکتبال شده‌ایم و زندگی بدون بسکتبال عجیب و غریب است.

تیم ملی خیلی آماده بود و اگر بازی‌ها به تعویق نمی‌افتاد شاید در المپیک اتفاقات خوبی رخ می‌داد.
بله قبول دارم. باید بگویم تیم ما جوان محسوب نمی‌شود. شاید تنها بهنام و سجاد بازیکنان جوان ما هستند. پس تعویق المپیک به ضرر ما شد. تیم ما با بازی‌های خوب و اردو‌های مناسب روند خوبی پیش گرفته بود، به نحوی که در جام جهانی می‌توانستیم مقابل اسپانیا برنده شویم و به این باور رسیده بودیم، ولی کرونا ما را عقب انداخت، حالا باید بیشتر و سخت‌تر تلاش کنیم تا بهترین نتیجه را سال آینده بگیریم.

با چه هدفی آکادمی‌ات را راه‌اندازی کردی؟
علاقه زیادی به مربیگری دارم. دوست دارم به چرخه بسکتبال و رشد آن کمک کنم. چراکه بعد از بهنام و سجاد جوان جدیدی وارد تیم ملی نشده و خلأ بین این دو نسل را می‌خواستم پر کنم. از طرفی هم بازیکنان بین دو فصل تمرین ندارند و با راه‌اندازی این آکادمی می‌توانند مهارت‌های‌شان را تقویت کنند. البته از مربیان عذرخواهی می‌کنم چراکه در این مدت فهمیدم کار مربیگری چقدر استرس‌زا و پرتنش است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=179436

ثبت نظر

-