34 مصدوم در زمین لرزه 5.1 ریشتری رامیان





به گزارش نیوز، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی ۱/۵ریشتر ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد دیروز حوالی شهر رامیان واقع در استان گلستان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۹ کیلومتری زمین و در سه کیلومتری شهر رامیان اتفاق افتاده است. فرماندار رامیان درباره خسارت های این زمین لرزه اظهار کرد: بر اثر زمین لرزه بامداد روز دوشنبه در تعدادی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان رامیان، ۳۴ نفر مصدوم شدند که اغلب آن ها، به دلیل ترس و اضطراب ناشی از زلزله و هنگام خارج شدن از منزل صدمه دیدند و خوشبختانه این حادثه قربانی نداشت.

حمیدرضا چوبداری افزود: از این ۳۴ مصدوم، ۸ نفر به مراکز درمانی اعزام و بقیه به صورت سرپایی توسط نیروهای هلال احمر و اورژانس درمان شدند.
آسیب به ۱۹۵ واحد مسکونی
وی ادامه داد: این زمین لرزه به ۱۹۵ واحد مسکونی ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب رساند که ۷۱ واحد نیاز به تعمیر دارد و ۱۲۴ واحد دیگر باید دوباره احداث شود. فرماندار رامیان توضیح داد: این ۱۲۴ واحد به صورت کامل فرونریخته است، اما قابل سکونت نیست و به دلیل حساسیتی که داریم با نظر کارشناسان بنیاد مسکن مقرر شد این گونه منازل دوباره به صورت کامل احداث شوند. وی افزود: به تعداد همین ۱۲۴ منزل احداثی، ۱۲۴ چادر هلال احمر برپا شده و زلزله زدگان در آن ها اسکان داده شده اند. چوبداری ادامه داد: ۳۷۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته برای خانوارهای زلزله زده تامین و بخشی از آن میان آن ها توزیع شده است. وی همچنین با بیان این که در این زمین لرزه روستاهای «قورچای، ویرو، الهادی، کشکک و پاقلعه» خسارت هایی دیده اند، افزود: بیشترین خسارت مربوط به روستاهای قورچای و ویرو بوده است. فرماندار رامیان با اشاره به این که همه مناطق مسکونی روستاهای بخش مرکزی رامیان بیمه هستند، ادامه داد: به دلیل وسعت خسارت ها، بیمه به صورت کامل کفاف جبران خسارت را نمی دهد ولی بقیه تامین اعتبار توسط دولت انجام می شود و قطعا تسهیلات مورد نیاز را به صورت کامل پرداخت می کنیم و مردم نگران جبران خسارت ها و چگونگی ساخت منازل خود نباشند.
آغاز احداث واحدهای آسیب دیده از ۱۰ روز دیگر
وی یادآور شد: ان شاء ا… برای زلزله زدگانی که در چادر به سر می برند و قرار است برای آنان واحد مسکونی احداث شود، منازل اجاره ای تهیه می شود و با حمایت و قول مدیرکل بنیاد مسکن ظرف ۱۰ روز آینده، کار احداث ۱۲۴ واحد مسکونی آسیب دیده از زمین لرزه، آغاز می شود. چوبداری افزود: امیدواریم تا قبل از زمستان، این واحدها را تحویل مردم دهیم، اما این موضوع بستگی به همراهی و استقبال مردم هم دارد که امور اداری را سریع انجام دهند. وی همچنین گفت: مسیرهایی که بر اثر ریزش کوه مسدود شده بود باز شده و برق مناطقی که قطع شده بود نیز وصل شده است.
محمدجواد رنجبر




آیا این خبر مفید بود؟