اشتباهات خطرناک برای سلامتی که ندانسته مرتکب می شویم

  • کد خبر : 17859
  • 07 مرداد 1400 - 14:00
اشتباهات خطرناک برای سلامتی که ندانسته مرتکب می شویم

به گزارش نیوز: با وجود این که بسیاری از ما در طول روز سعی می کنیم رفتارهایی استاندارد داشته باشیم، از رژیم غذایی مناسبی تبعیت کنیم و البته ورزش کنیم اما باز هم تعداد رفتارهای اشتباه ما کم نیستند. انسان ها ذاتاً از یک حس برخوردارند که به آن ها کمک می کند خطرات را از قبل پیش بینی کنند. با این حال، همیشه هم نمی توان خطرات آینده را پیش بینی کرد، به خصوص در مورد کارهایی که هر روز انجام می دهیم و فکر می کنیم کاملآً بی ضرر هستند.در ادامه درباره کارهایی صحبت خواهیم کرد که هر روز انجامشان می دهیم اما اشتباهات خطرناک برای سلامتی هستند.

۱- نوشیدن از بطری های پلاستیکی

اشتباهات خطرناک برای سلامتی؛ میکروپلاستیک ها در بسیاری از بطری های پلاستیکی وجود دارند. آن ها سلامت بشر را به خطر انداخته اند. این ترکیبات که در بطری های پلاستیکی وجود دارند می توانند توانایی باروری را کاهش دهند، چربی بدن را بیشتر کنند، اثری منفی بر دستگاه های عصبی و ایمنی بدن داشته باشند، بر رشد آلت تناسلی مردان تأثیر بگذارند، در کودکان باعث چاقی شوند و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهند. خطر بطری های پلاستیکی برای کودکان بیشتر هم است.

نوشیدن از بطری های پلاستیکی

۲- خشکشویی کردن لباس ها

خشکشویی یک فرآیند شیمیایی است. هنگام خشکشویی از مواد شیمیایی زیادی استفاده می شود که بعضی از آن ها می توانند روی پارچه باقی بمانند. تنفس این مواد شیمیایی، احتمال تحریک دستگاه تنفسی و چشم ها، بروز سردرد، سرگیجه و مشکلات چشمی را به وجود می آورد.

۳- نگه داشتن عطسه

اشتباهات خطرناک برای سلامتی، هرگز و هرگز نباید جلوی عطسه تان را بگیرید. اگر عطسه ی خود را نگه دارید، این احتمال وجود دارد که با هوایی که به خاطر عطسه به سمت گوش ها منتقل می شود پرده ی گوش هایتان پاره شود. کنترل عطسه ممکن است باعث شود عروقی خونی درون چشم ها، بینی و پرده ی گوش ها هم تحت فشار قرار گیرند و بترکند.

۴- استفاده از عطرها و اسپری های مملوء از مواد شیمیایی

بسیاری از عطرها و اسپری ها مملوء از عناصر سمی ای هستند که شرکت های تولید کننده مخفیانه از آن ها استفاده می کنند. این عناصر از نفت درست می شوند و می توانند باعث مشکلات تنفسی و هورمونی، حالت تهوع و استفراغ شوند.

اشتباهات خطرناک برای سلامتی

در بدترین حالت، ممکن است حتی دچار مسمومیت ناشی از عطر یا اسپری یا سرطان شوید.

>>>بیشتر بخوانید:

انجام دادن این کارها باعث ریزش مو می شود

۵- ترکاندن جوش ها

ترکاندن جوش ها اول از همه می تواند باعث بدتر شدن آن ها و حتی باقی ماندن جای جوش ها رو پوست شود، بنابراین این کار در واقع کمکی نمی کند.

در صورت ما یک ناحیه به نام «مثلث خطر» وجود دارد که ارتباط مسقیمی با مغز دارد و اگر با فشار دادن و ترکاندن جوش های آن ناحیه باعث بروز عفونت در آنجا شوید، ممکن است عفونت به دستگاه عصبی سرایت کند و باعث مشکلاتی در رابطه با بینایی، فلج شدن، مننژیت و در بدترین حالت ممکن، مرگ شود. هر زمان که احساس کردید می خواهید جوش خود را بترکانید، یک کش دور مچ تان بیندازید و با آن بازی کنید. با این کار میل به ترکاندن جوش ها از بین می رود.

۶- استفاده از مواد آرایشی حاوی ترکیبات مصنوعی

اگر مواد آرایشی ای که استفاده می کنید حاوی ترکیبات مصنوعی باشد، آن ها می توانند برای شما بسیار مضر باشند. این ترکیبات می توانند به مرور زمان در بدن انباشته شوند و باعث تحریک پوست و حتی سرطان شوند.

اشتباهات خطرناک برای سلامتی

۷- عوض نکردن بالش

شب ها که می خوابید بالش شما چربی پوست، موها و بدن شما را به خود جذب می کند. این مسأله می تواند باعث جذب مایت های گرد و غبار و رشد آن ها درون بالش شما شود و آلرژی های شدیدی ایجاد کند.

۸- کندن موهای بینی

کندن موهای درون بینی می تواند باعث تحریک و التهاب پوست شود. این کار باعث تضعیف دستگاه ایمنی هم می شود و می تواند به مننژیت و دیگر عفونت های مغزی منجر شود.

۹- خوردن غذاهای آماده

غذاهای آماده ارزش غذایی مواد غذایی تازه را ندارند. بسیاری از این محصولات آماده، مواد سرطان زا تولید می کنند چون در دمای بالا پخته می شوند. این غذاها موادی هم در خود دارند که می توانند ریسک ابتلا به دیابت را بالا ببرند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=17859

ثبت نظر

-