خوشبو کردن طبیعی خانه با همان وسایل و موادی که در خانه دارید!

  • کد خبر : 17816
  • 10 مهر 1400 - 13:00
خوشبو کردن طبیعی خانه با همان وسایل و موادی که در خانه دارید!

به گزارش نیوز: برای خوشبو کردن محیط خانه نیازی به هزینه کردن و استفاده از اسپری های خوشبو کننده ی هوا نیست. به علاوه، این اسپری ها خود حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که در دراز مدت می توانند حتی باعث سرطان شوند. این مسأله در مورد شمع های معطر و عودها هم صدق می کند؛ بویی که از آن ها تولید می شود مصداق آلودگی هوا دارد و برای بدن ما بسیار مضر است. در عوض ترفندهای ساده، کم هزینه و بی خطری برای خوشبو کردن خانه وجود دارد که با همان وسایل و موادی که در خانه دارید قابل انجام هستند. در ادامه این بخش با نیوز همراه باشید و با خوشبو کردن طبیعی خانه آشنا شوید:

خوشبو کردن طبیعی خانه

۱- جو دو سر پرک شده

برای خوشبو کردن خانه اولین جایی که باید سراغش روید یخچال یا سطل زباله است. مقداری جو دو سر پرک شده داخل یک کاسه بریزید و کاسه را داخل یخچال بگذارید یا مقداری از جو را مستقیم داخل سطل زباله بریزید تا بوی بد را به خود جذب کند. این ترفند هم بسیار مؤثر است و هم کاملاً بی ضرر، چون بدون استفاده از هیچ ماده ی شیمیایی ای انجام می شود.

خوشبو کردن طبیعی خانه با همان وسایل و موادی که در خانه دارید

۲- عصاره های گیاهی

عصاره های گیاهی را می توانید درون آب جوش، روی پارچه یا درون دستگاه های بخور بریزید. بهترین عصاره های گیاهی برای تازه کردن هوای خانه، عصاره های مرکباتی مثل گریپ فروت، لیموترش یا پرتقال و گیاهانی مثل نعنا فلفلی یا اکالیپتوس هستند.

۳- عصاره وانیل

خوشبو کردن طبیعی خانه: از عصاره وانیل فقط برای آشپزی استفاده نمی شود، بلکه با آن می توان بوی شیرین و دلپذیری به خانه ی خود داد. برای این کار، یک اسفنج را به عصاره ی وانیل آغشته کنید و آن را درون یک کاسه که از قبل گرمش کرده اید قرار دهید (یا می توانید کاسه را در کنار وسیله ی گرمایشی خانه تان بگذارید). با این کار بوی وانیل در خانه پخش خواهد شد.

۴- پختن شیرینی

یکی از ساده ترین و لذت بخش ترین روش ها برای پر کردن خانه از یک بوی گرم و جذاب، درست کردن شیرینی است. علاوه بر این، بعداً یک خوراکی خوشمزه هم برای عصرانه خواهید داشت. اما اگر فرصت شیرینی پختن ندارید می توانید فقط مقداری پودر وانیل در یک تابه بریزید و آن را ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید. دمای فر را روی حدود ۲۵۰ درجه تنظیم کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

ترفند های جالب و جدید که هر کسی باید آن ها را بلد باشد!

۵- جوشاندن برش های سیب و چوب های دارچین با یکدیگر

خوشبو کردن طبیعی خانه:اگر از استفاده از عصاره های گیاهی خوش تان نمی آید، یک راه خوب دیگر برای اینکه آشپزخانه ی خود را خوشبو کنید این است که چند برش سیب و چوب دارچین را با کمی آب درون یک قابلمه بجوشانید. اما فراموش نکنید که قابلمه نباید زیاد روی گاز بماند و باید دائماً به آن سر بزنید تا مطمئن شوید که مواد داخلش نمی سوزند.

 

خوشبو کردن طبیعی خانه با همان وسایل و موادی که در خانه دارید

۵- لیموترش

لیموترش را نوعی پاک کننده و بوزدای طبیعی می دانند که نه تنها بوی تر و تازه ای به خانه ی شما می دهد، بلکه یک پاک کننده ی بی ضرر و مؤثر است که از آن برای تمیز کردن بسیاری از بخش ها و وسایل خانه می توان استفاده کرد.

۶- جوش شیرین

خوشبو کردن طبیعی خانه: جوش شیرین کاربرد زیادی در کارهای خانه دارد و یک ابزار همه فن حریف محسوب می شود. این ماده خواص مختلف زیادی دارد که یکی از آن ها از بین بردن بوها و بوزدایی از فرش و موکت است. برای این کار کافی است مقداری جوش شیرین روی یک لکه بریزید، اجازه دهید یک ساعتی بماند و سپس با جاروبرقی آن را پاک کنید.

۷- قرص ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی تان را تمیز نکنید ممکن است بعد از مدتی بوی نامطبوعی پیدا کند. قرص های مخصوص ماشین لباسشویی می توانند راه مناسبی برای از بین بردن بوی ناخوشایند لباسشویی باشند. این قرص ها از بدبو شدن ماشین لباسشویی هم جلوگیری می کنند.

منبع: روزیاتو

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=17816

ثبت نظر

-