محسن هاشمی: ژان والژان هم دزدی کرد، اما شهردار خوبی شد

  • کد خبر : 177538
  • 16 شهریور 1399 - 23:58
محسن هاشمی: ژان والژان هم دزدی کرد، اما شهردار خوبی شد

محسن هاشمی: ژان والژان هم دزدی کرد، اما شهردار خوبی شد

گزارش نیوز ازجلسه بررسی قانون صلاحیت ذی‌حسابان در شورای شهر


نیوز :

‌رئیس شورای شهر تهران در جریان بررسی شاخص‌های عمومی ذیحسابان درباره پیشنهاد حذف شائبه‌هایی که سلامت مالی و اداری افراد برای تصدی این پست را مخدوش می‌کند، از اعضا خواست با نگاه به شخصیت ژان والژان و کتاب بینوایان به اصلاح این ماده رای بدهند.

به گزارش نیوز در جلسه امروز شورای شهر پایتخت طرح نظام‌نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذی‌حساب و قائم مقامان ذی‌حساب شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت. محمد سالاری در این زمینه پیشنهاد کرد، بخشی از ماده ۴ این طرح که شاخصی ندارد و سنجش‌پذیر نیست، حذف شود.

در ماده ۴ این طرح که به شاخص‌های عمومی ذی‌حسابان اختصاص دارد، آمده است فقدان هرگونه سوءسابقه و پرونده در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا شائبه‌هایی که سلامت مالی و اداری فرد را مخدوش می‌کند .

به گفته سالاری شائبه‌هایی که سلامت مالی و اداری را مخدوش می‌کند سنجش پذیر نیست. محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران هم در تایید پیشنهاد سالاری گفت:  این پیشنهاد خوبی است به ویژه ما اصلاح‌طلب ها که هر کدام یک پرنده برای زمان رد صلاحیتمان داریم .

حجت نظری در مخالفت با این پیشنهاد گفت: ‌اگرشائبه به تبرئه فرد ختم نشود و منجر به محکومیت شود تکلیف چیست؟ ما مواردی در شهرداری داریم که مدیری پرونده قطعی دارد اما منجر به انفصال خدمت نشده است و حتی افرادی با داشتن رای قطعی منصوب هم شدند .

او ادامه داد :‌علی رغم ادعاهایی که می‌شود و در برخی موارد بازرسی و حراست هم با نگاه خطی و سیاسی به موضوعات ورود می کنند .

هاشمی خطاب به نظری گفت :این پیشنهاد را با نگاهی به فیلم بینوایان و شخصیت ژان والژان بررسی کنید. که نظری گفت : شخصیتی هم مانند طبری داریم که هاشمی پاسخ داد هنوز کتاب طبری نوشته نشده و سال‌های بعد که کتابش را نوشته شد براساس آن حرکت می‌کنیم، اما فعلا ما شخصیتی داریم به نام ژان والژان که زندان رفته و به کلیسایی می‌رود و دزدی می‌کند اما وقتی تبرئه می‌شود به شهر دیگری می رود و شهردار می‌شود و شهردار خوبی هم می‌شود و از اعضا می‌خواهم با اصلاح این ماده با نگاه به کتاب بینوایان رای بدهند که این اصلاح رای آورد .


این مطلب برایم مفید است




۴۱


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=177538

ثبت نظر

-