استراماچونی با آن قرارداد نمی‌تواند به استقلال بیاید

  • کد خبر : 177108
  • 16 شهریور 1399 - 17:02
استراماچونی با آن قرارداد نمی‌تواند به استقلال بیاید

به گزارش نیوز، فریبرز محمودزاده درباره نقل و انتقالات اظهار داشت:با توجه به اینکه بازده زمانی طبق دستورالعمل فیفا نباید از ۸۴ روز بیشتر باشد به همین دلیل روز ۲۸ آبان این مهلت به اتمام می‌رسد. ما مبدا نقل و انتقالات را طوری قرار دادیم که نمایندگان کشورمان که در آسیا حضور دارند بتوانند بازیکنان خود را رجیستر کنند. به همین دلیل زمان آغاز از ۶ شهریور بود.

وی در مورد اینکه تیم‌ها چند بازیکن بزرگسال و زیر ۲۳ سال می‌توانند جذب کنند، گفت: ما سهمیه بزرگسالان را از ۱۸ به ۲۰ رساندیم. سه سهمیه زیر ۲۵ سال به ۴ سهمیه افزایش پیدا کرد همچنین ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال فصل قبل پابرجاست، ۱۵ بازیکن امید و جوانان هم به قوت خود باقی است. نتیجه می‌گیریم تعداد بازیکنان حاضر در فصل ۹۹، ۲۰ بازیکن سهمیه آزاد، ۴ بازیکن زیر ۲۵ سال، ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال، ۱۵ بازیکن امید و ۱۵ بازیکن جوانان، است که مجموع آن به ۶۳ بازیکن می‌رسد.

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد اینکه اگر پرسپولیس تا ۲۱ شهریور پول برانکو را ندهد پنجره نقل و انتقالاتش بسته می‌شود و آیا بازیکنانی که قرارداد بستند قراردادشان لغو خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: با توجه به مکاتباتی که فیفا با سازمان لیگ فدراسیون داشته باشگاه استقلال، صنعت نفت، ماشین‌سازی تبریز، شهر خوروی مشهد در لیگ برتر، با دستوری که فیفا داده بسته شده است و نمی‌تواند بازیکن جدید جذب کند.

وی ادامه داد در مورد پرسپولیس هم مکاتباتی داشتیم اما پس از صحبتی که با روابط بین‌الملل داشتیم تا زمانی که نامه جدیدی از فیفا نیاید نقل و انتقالات آنها آزاد است. بهتر است آنها کارهای خود را زودتر انجام دهند تا به مشکل نخورند. تغییراتی در فیفا اتفاق افتاده است که قبلا تیم‌ها اگر بدهی‌های خود را پرداخت می‌کردند باز هم پنجره باز نمی‌شد اما الان با پرداخت آنها باز می‌شود.

محمودزاده در مورد اینکه برخی بازیکنان داخلی پیشنهاد قراردادهای دلاری داده‌اند، تصریح کرد: طبق قانون ما هیچ بازیکن داخلی نمی‌تواند واحدی غیر از واحد پول کشورمان قرارداد ببندد. از سوی دیگر اگر باشگاهی بخواهد با بازیکن خارجی قرارداد ریالی امضا کند ما استقبال می‌کنیم.

وی در مورد فسخ قرارداد بازیکنان عنوان کرد: ما دو نوع فسخ قرارداد داریم یکی دو طرفه و دومی فسخ یکطرفه است. در بحث دوطرفه که مشکلی وجود ندارد اما در فسخ یکطرفه اگر بازیکن و مربی یا باشگاه یکطرفه فسخ کنند و جایگزینی در نظر نگرفته باشند پرونده در مورد جذب مجدد باز است.

مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد اینکه آیا استقلال می‌تواند استراماچونی را بازگرداند یا خیر،‌تاکید کرد: مصوبه سازمان لیگ قبل از اعزام مدیران استقلال به ایتالیا صورت گرفته بود که جذب مربی و بازیکن خارجی ممنوع است. استراماچونی بهمن سال گذشته استقلال را ترک کرد و خودش این موضوع را اعلام کرد که این به فسخ یک طرفه بازمی‌گردد اما موضوعی اینجا وجود دارد که استقلال مجیدی را جذب کرد. این یک مبنای حقوقی دارد که جای سرمربی قبلی با حضور سرمربی جدید اشغال شده است.

وی ادامه داد: پس با این شرایط جذب او نیازمند یک قرارداد جدید است. یعنی الان قرارداد گذشته استراماچونی مورد قبول نیست. ما با احتمالات کاری نداریم. نورشرق هم قبلا گفته بود قرارداد یکطرفه فسخ شده و حضور دوباره او نیاز به قرارداد جدید دارد.

محمودزاده در مورد اینکه برخی می‌گویند فیفا این مصوبات را قبول ندارد،‌عنوان کرد: فیفا تا زمانی که مصوبات کشورها با قوانین اصلی آن مغایرت نداشته باشد دخالت در امور داخلی کشورها نمی‌کند. در مورد قانون پنج تعویض هم مصوبه ما نبود خود فیفا این پشنهاد را داد و تمام کشورهابه خاطر مصدومیت کمتر بازیکنان از آن استقبال کردند. ما نمی‌توانیم سه تعویض را به ۵ تعویض و یا ۹۰ دقیقه را کم و زیاد کنیم. اما در تعداد بازیکن فیفا دخالتی ندارد. مصوبه ما منافاتی با قوانین فیفا ندارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=177108

ثبت نظر

-