معمای مرگ قاضی منصوری در رومانی حل می شود؟

  • کد خبر : 176455
  • 16 شهریور 1399 - 9:39
معمای مرگ قاضی منصوری در رومانی حل می شود؟

 

 

به گزارش نیوز به نقل از شرق، دادستانی رومانی گزارش نهایی خود را منتشر کرد و مرگ قاضی منصوری را خودکشی اعلام کرد. دادستانی توضیح داده است که قاضی منصوری در ماه ژوئن با پرشی از طبقه پنجم یک هتل در بخارست دست به خودکشی زده است. دفتر دادستانی بخارست که این هفته پرونده را مختومه اعلام کرد، در بیانیه‌ای نوشت که قاضی منصوری تنها مشتری هتل بوده است.

برادر قاضی منصوری: خودکشی برادرم را قویاً رد می‌کنم

در بیانیه‌ آمده که غلامرضا منصوری از طبقه پنجم و از ارتفاع ۲۰ متری به پایین پریده و پس از برخورد با زمین، در لحظه جان باخته است.اما اکنون برادر متوفی مدعی است امکان ندارد برادرش اقدام به خودکشی کرده باشد. به گزارش مدارا، برادر غلامرضا منصوری با اشاره به گزارش دادستانی رومانی مبنی‌بر خودکشی قاضی منصوری در هتل دوک بخارست گفت: رومانی تا به امروز سه نظر درباره مرحوم منصوری اعلام کرده است. در همان روزی که این حادثه صورت گرفت عنوان کردند که خودکشی است اما دو روز بعد گفتند که کالبد شکافی کردیم و نظر خودکشی را رد کردند و گفتند که قتلی شتاب‌زده همراه با خشونت بوده است.

او ادامه داد: با توجه به شخصیت آقای منصوری که یک روحانی و فرد ولایتی بود که در روزهای آخر مرتب از خانواده می‌خواستند که به حرم بروند و برای ایشان دعا کنند و زمانی هم که خانواده به حرم می‌رفتند به خانواده می‌گفتند که گوشی را سمت حرم بگیرید و زیارت‌نامه و روضه‌خوانی می‌کرد، به همین دلیل روحیه خودکشی را ما صددرصد و قویا منتفی می‌دانیم و احساسمان این است که با توجه به اینکه جسد در اختیار رومانی بوده آنها کم‌هزینه‌ترین راه را اعلام کردند تا این موضوع را خودکشی جلوه دهند.

برادر غلامرضا منصوری با اشاره به پرونده اکبر طبری که نام مرحوم غلامرضا منصوری در آن مطرح شده است هم گفت: تا کنون در خصوص این موضوع از دادگاه چیزی به ما اعلام نشده است اما با توجه به گفته‌های خود حاج آقا این موضوع ادعای یکی از متهمان این پرونده است که ایشان بلافاصله با شرایط کسالت‌باری که داشتند اعلام آمادگی کرد تا به کشور بازگردد و از این اتهام ادعایی دفاع کند اما متأسفانه به دلیل کرونا نتوانست به کشور بازگردد.

برادر غلامرضا منصوری ادامه داد: مرحوم منصوری به سفارت ایران در رومانی رفت و دو روز در سفارت بود و عنوان می‌کرد که سفارت ایران کارشکنی کرده است.

او می‌گفت ورودش به سفارت و اعلام آمادگی جهت بازگشت به کشور را سفیر به مسئولان اطلاع نداده و عنوان کرده بود که آخر هفته است و ما روز شنبه اطلاع می‌دهیم. او گفت: از ساعتی که حاج‌آقا به سفارت ایران در رومانی مراجعه کرده بود سردرد داشت و ساعت چهارونیم صبح به وقت تهران که ساعت سه‌ونیم به وقت رومانی بود ماشین سفارت همراه راننده برای بردن حاج آقا به مرکز درمانی آمده بود اما از قبل با پلیس محلی هماهنگ کرده بودند و با یک کارشکنی سفیر ایران در رومانی ایشان تحویل پلیس محلی شده که البته اگر به همین نحو باشد و سفیر خواسته یا ناخواسته زمینه قتل مرحوم غلامرضا منصوری را به وجود آورده باشد ما از دادگاه جمهوری اسلامی خواهیم خواست که سفیر ایران در رومانی تحت تعقیب قرار بگیرد.

برادر قاضی منصوری گفت: دادگاه قتل ایران همکاری خوبی داشت و اراده لازم را برای کشف مجهولات دارد. اگر به این نتیجه برسیم که عملکرد سفیر مبنی‌بر این است که مرحوم منصوری را از سفارت بیرون آورده و تحویل پلیس داده است از ایشان شکایت خواهیم کرد. این توضیح است که لازم به زمان وقوع حادثه نیز رومانی در اولین واکنش علت مرگ را خودکشی اعلام کرد. توضیحی که برای افکار عمومی در ایران قابل پذیرش نبود زیرا منصوری متهم پرونده مهمی بود و گفته شده است با دریافت رشوه‌های میلیاردی در پرونده‌های مهم اقتصادی اعمال نفوذ می‌کرده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=176455

ثبت نظر

-