کاهش چشمگیر فروش لوازم التحریر

  • کد خبر : 176392
  • 16 شهریور 1399 - 8:55
کاهش چشمگیر فروش لوازم التحریر
به گزارش نیوز،

موسی فرزانیان با اشاره به وضعیت بازار لوازم التحریر اظهار کرد: با رکود ناشی از بیماری کرونا که از سال گذشته به وجود آمد و مدارس تحت تاثیر این بیماری تعطیل و به صورت مجازی راه اندازی شدند، این صنف با رکود سنگینی مواجه شد و فروش این واحد‌ها با کاهش ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد.
اخبار اقتصادی- رییس اتحادیه نوشت افزار تهران تصریح کرد: کار فروشندگان لوازم تحریر فصلی و از تیرماه تا مهر ماه هر سال است و در صورت کاهش فروش در این مقطع طی سال دیگر فروش چندانی نخواهند داشت و این موضوع برای واحد‌های کوچک بسیار مشکل ساز خواهد بود.

وی افزود: قیمت لوازم التحریر در محصولات داخلی حدود ۲۰ درصد افزایش یافته و اجناس خارجی متناسب با نرخ ارز افزایش یافته و برخی از کالا‌ها به دلیل رکود بازار افزایش چندانی نداشته است.


فرزانیان بیان کرد: کاغذ دفتر به صورت وارداتی است، اما تولید نهایی دفتر در داخل کشور انجام می‌شود و تفاوت قیمت چندانی نسبت به سال گذشته نداشته است.

رییس اتحادیه لوازم تحریر تهران تصریح کرد: در محصولاتی مانند خودکار مداد، تراش، پاک کن بیتشرین سهم مربوط به تولیدکنندگان داخلی است ک به طور میانگین بین ۷۰ تا ۸۰ درصد تولیدات داخلی است.


وی افزود: نظارت بر واحد‌های صنفی در دست اجرا است، اما تعداد بازرس‌های اتاق اصناف محدود است با این وجود نظارت‌های در خصوص رعایت نکات بهداشتی و قیمت گذاری کالا‌ها در جریان است و بخشنامه‌ها از طریق سیستم‌های اطلاع رسانی مانند سایت و پیامک انجام خواهد گرفت.

فرزانیان عنوان کرد: طرح دولت برای توزیع کتاب‌های درسی و گرفتن آن از لوازم التحریر‌ها این واحد‌ها را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است و بسیاری از واحد‌های لوازم تحریر به دلیل کاهش ورود و چرخش مشتری به مراکز فروش خود گلایه‌هایی را مطرح کردند.


وی افزود: بحث پخش کتاب‌های درسی برای واحد‌های لوازم تحریر سود چندانی ندارد و بیشتر به لحاظ چرخش و حضور مشتری در مراکز فروش مطرح است.

رییس اتحادیه نوشت افزار تهران تصریح کرد:با وجود رکود فراوان دولت طرحی برای حمایت از فعالان حوزه لوازم تحریر صورت نگرفته و فعالان این بخش با رکود عمده‌ای مواجه شدند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=176392

ثبت نظر

-