ناگفته های دردناک مادر مهربان بدیعی،دخترنابغه که مسافر هواپیمای اوکراین بود

  • کد خبر : 17609
  • 15 اسفند 1398 - 12:11
ناگفته های دردناک مادر مهربان بدیعی،دخترنابغه که مسافر هواپیمای اوکراین بود

نیوز: سحرگاه ۱۸ دی ماه امسال پرواز شماره ۷۵۲ بوئینگ متعلق به اوکراین در فرودگاه امام خمینی به مقصد کی یف به پرواز در آمد اما دقایقی بعد خبر سقوط این هواپیما در منطقه صبا شهر اعلام شد.دراین پرواز ۱۷۶ نفر که ۲ زن باردار نیز در آن بودند به کام مرگ فرو رفتند و اخبار ابتدایی علت سقوط این پرواز را که بیشتر افراد آن از نخبگان ایرانی بودند نقص فنی اعلام کردند اما با گذشت ۳ روز از این ماجرا مسولین ایران، شلیک اشتباهی موشک به سمت هواپیما را علت این سقوط مرگبار اعلام کردند.با گذشت ۲ ماه از این حادثه تلخ که خانواده های زیادی را به غم و شوک فرو برده بود و مردم ایران را عزادار کرده بود گذشت که مادر مهربان بدیعی اردستانی که دختر ۱۸ ساله اش را در این حادثه از دست داده است از سکوت مسئولین و گلایه های خانواده های مسافران این پرواز خبر داد.

رویای پزشکی

مادر مهربان بدیعی به خبرنگار نیوز گفت: دخترم درس خوان بود و به ۲ زبان انگلیسی و فرانسه مسلط بود و قصد داشت در رشته پزشکی درس بخواند به همین خاطر در تحقیقاتی که داشتیم مشخص شد که او باید دیپلمش را در خارج از کشور بگیرد به همین خاطر ۲ سال در کشور تورنتو درس خواند و مدرکش را گرفت و با توجه به بالارفتن قیمت دلار شرایط برای ما سخت شده بود که متوجه شدیم که در صورتی که دانش آموزانی که با معدل بالا و مسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسه باشند همچون شهروندان تورنتو می توانند شهریه بدهند که دختر با معدل بالا قبول شد و به دانشگاه آتابا در رشته علوم پایه درس خواند تا بعد از گرفتن مدرک لیسانس وارد مدرسه پزشکی شود.

وی افزود: پدر مهربان بیمار شده بود و باید به ایران بازمی گشتم به همین خاطر مهربان با یک دختر دیگر هم خانه شد و من به ایران بازگشتم و بعد از مدتی مهربان نیز برای دیدن پدرش به ایران بازگشت.

روز آخر

صبح ۱۸ دی ماه کارهای مهربان را در فرودگاه انجام دادیم و بلیطش را گرفت و ما نیز به سمت خانه بازگشتیم و نمی دانستیم پرواز تاخیر دارد تا اینکه در ساعت ۶:۵۸ دقیقه یکی از دوستانمان که در کانادا آژانس هواپیمایی دارد با من تماس گرفت و پرسید که مهربان سوار هواپیما شده ؟! شوکه شدم و از خود بی خود شدم که سریع خبرها را چک کردم و متوجه سقوط هواپیما شدم، برادرم به فرودگاه رفت و رییس پرواز اوکراین تاکید داشت که هواپیما نقص فنی نداشته و یکی از بهترین هواپیماها بوده است اما تنها دخترم را این حادثه فوت کرده بود.

مهربان بدیعی

شلیک موشک

بعد از ۳ روز اعلام کردند که هواپیما را با موشک هدف قرار دادند، من یک مادر هستم، ما سیاسی نبودیم. روزهای اول به این فکر می کردم که دخترم در زمان سقوط چقدر ترسیده و چه حالی داشته است اما وقتی اعلام کردند موشک به سمت آنها شلیک شده به دنبال این بودم موشک به کدام بخش هواپیما اصابت کرده و دخترم کجای هواپیما نشسته بوده و چه حالی داشته است.

پدربزرگ مهربان مجتهد است و پدرش نیز جانباز جبهه ها است و هیچ یک از ما سیاسی نبودیم، حال و روز خوبی نداشتم و تنها به لحظه مرگ دخترم فکر می کردم تا اینکه چند روز بعد دخترم از طریق یکی ازدوستانش درباره زمان مرگش حرف زد.

یکی از دوستان مهربان بدیعی خواب دیده که دخترم به او گفته که به مادرم بگویید نگران نباشد، همه چیز در یک لحظه رخ داد و هواپیما آتش گرفت و همگی احساس رها شدن و آزاد شدن داشتیم که فهمیدیم از این دنیا رفتیم.

سوالی که همیشه همراه من است این موضوع است که چرا بچه های خودشان را کشتند و این چرا و جواب بی پاسخ آن مرا تا آخر عمر عذاب می دهد.

گلایه خانواده ها

مادر مهربان بدیعی اردستانی گفت: در همه جای دنیا هر اتفاقی بیفتد ۱۰۰ نفر استعفا می دهند و عذرخواهی می کنند اما بعد از این حادثه همه درگیر انتخابات شدند و پس از آن هم همه درگیر کرونا ویروس و بعد از آن نیز به دنبال عیدنوروز می روند و ماجرای شلیک به هواپیما و مرگ ۱۷۸ مسافر به فراموشی سپرده شد.

برخی از خانواده ها که در خارج از کشور هستند با رسانه های خارجی مصاحبه کردند اما ما از داخل و رسانه های کشورمان می خواهیم که این ماجرا را پیگیری کنند.

صدای ظبط شده ی ظریف درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

هیچ کدام از خانواده ها نمی دانند باید به کجا شکایت کنند و تنها یکبار آن هم از طرف برخی از خانواده ها شنیدیم که باید به اوکراین اعلام کنیم که فرزندمان مسافر هواپیما بوده است.

ای کاش مسئولین یک مراسم برگزار و خانواده ها را دعوت می کردند و به صورت رسمی عذرخواهی و مراحل شکایت و پیگیری را به ما می گفتند تا کمی ما را در این غم همراهی می کردند.

ای کاش سخنگوی قوه قضائیه ما را راهنمایی می کردند و روند پیگیری و شکایت را می گفتند ما حتی نمی دانیم باید به کجا شکایت کنیم و هنوز مقصر این شلیک مرگبار موشک به هواپیما را اعلام نکردند.

جعبه سیاه

۲ ماه می گذرد و هیچ کسی پیگیر این اتفاق نیست و محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه نیز اعلام کرد که جعبه سیاه را نه به کشوری می دهد که آن را بخوانند و نه خودمان می توانیم این کار را بکنیم.

ما خانواده ها ی داغ دیده در انتظار یک حمایت از سوی مسئولین هستیم تا راه و روش شکایت و پیگیری پرونده فرزندانمان را به ما اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=17609

ثبت نظر

-