در باره دستور بازگشائی مدارس!؟

  • کد خبر : 175974
  • 15 شهریور 1399 - 23:16

تصمیم گیری شتاب زده آغاز سال تحصیلی جدید مدارس برای حضور ۱۴/۵ میلیون از کودکان و نوجوانان معصوم کشور در همه مدارس و در همه مناطق کشور بر چه پایه ای از کارشناسی علمی و مسئولیت های اخلاقی، حقوقی و اجتماعی استوار است؟! جالب است که خوشبختانه آموزش دانشگاه ها بصورت مجازی واز راه دور خواهد بود(یک بام و دو هوا؟!)

در شرایطی که ۲۷ استان در شرایط قرمز و یا هشدار هستند و موج سوم اوج گیری کرونا(پیامد سفرهای بین شهری تعطیلی روزهای آخر محرم، تجمع در عزاداری ها و مسابقات فوتبال و…) در پیش است، در آستانه فصل پائیز و سردی و آلودگی هوا هستیم و احتمال همه گیری آنفلوانزا نیز جدی است، چه کسی پاسخگوی پیامدهای تراژیک این سیاست ها خواهد بود؟ مدیر یا شورای مدرسه؟، وزیر آموزش و پرورش؟، وزیر بهداشت؟، رئیس جمهور؟، ستاد کرونا؟! و یا فقط خانواده ها و دانش آموزان با نگرانی ها، دغدغه ها و یا جان و سلامتشان؟! 

رعایت به اصطلاح جدی یک پروتوکل بهداشتی یکسان در تعداد بیشماری از مدارس و کلاس های درس و سرویس های مدارس و…چه تضمینی برای رعایت درست آنها را دارد؟!، آیا کادرهای آموزش و پرورش آموزش دیده و مهارت دارند؟ آیا فضاها و امکانات مدارس بهداشتی و در حد استاندارد است؟ آیا سیستم علمی و دقیق ارزیابی لحظه به لحظه و منظمی برای رصد کردن شرایط سرایت بیماری COVID_19 و گسترش و شدت همه گیری کرونا وجود دارد؟

با فرض اینکه دسترسی به اینترنت و آموزش های مجازی برای حدود ۳/۵میلیون دانش آموز امکان پذیر نیست(که جای تاسف و تعجب هم دارد!)، چرا بجای بسیاری از تبلیغات انبوه تجاری- مصرفی و غیر بهداشتی و یا برنامه های همراه بدآموزی، از شبکه های مختلف تلویزیون ملی برای آموزش فرزندان این آب و خاک استفاده نشود؟!

از نظر اینجانب، آغاز موج های سوم و چهارم و… کرونا در آینده نزدیک و ماه های پائیز و زمستان می تواند به یک فاجعه ملی از نظر قربانی شدن وسیع کودکان و خانواده های آنان و بویژه کهنسالان و آنهائی که بیماری زمینه ای قبلی دارند و نیز خسارات انسانی و فرسایش بیشتر کادرهای درمانی منجر شود!

حساسیت و اهمیت شرایط ایجاب می نماید و درخواست می شود که رهبری معظم نظام یکبار دیگر اولویت راهبردی حفظ سلامت دانش آموزان، خانواده ها و جامعه را به مسئولان اجرائی کشور یادآوری و تاکید بیشتری بفرمایند.

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=175974

ثبت نظر

-