خواص درمانی خرما یکی از با ارزش‌ترین ماده غذایی

  • کد خبر : 174932
  • 15 شهریور 1400 - 9:45
خواص درمانی خرما یکی از با ارزش‌ترین ماده غذایی

به گزارش نیوز: خرما انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها خواص زیادی برای سلامتی دارد و به درمان و جلوگیری از بیماری ها کمک می کند بسیاری از مردم ایران از خرما به عنوان یکی از با ارزش‌ترین ماده غذایی استفاده می‌کنند که معمولا در کنار چای و یا غذا مصرف می‌شود در خرما، مقداری فیبر فراوانی موجود است، فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است. مزایای خرماهای کوچکتر، بیشتر نیز می باشد. در ادامه با نیوز همراه باشید تا بیشتر با خواصدرمانی خرما آشنا شوید:

تأثیر خرما بر بیماری‌های اعصاب

در خرما به میزان قابل توجهی پتاسیم موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب ضروری است که به هم خوردن آن در بدن، بسیار خطرناک است. علاوه بر آن، خرما حاوی میزان قابل توجهی منیزیم است که برای اعصاب و عضلات ضروری است.

 

خواص درمانی خرما برای بهبود سلامت قلب

فقط تعداد کمی خرما را در روز برای بهبود سلامت قلب خود بخورید؛ آنتی اکسیدان‌ها در خرما‌ها باعث جلوگیری از آترواسکلروز می‌شوند که اساسا باعث سخت شدن شریان‌ها و ایجاد لخته می‌شود این آنتی اکسیدان‌ها حذف کلسترول را از سلول‌های عروقی تحریک می‌کنند.

خرما نیز شامل ایزوفلاون است که شناخته شده برای کاهش خطر بیماری قلبی عروقی است.

خواص درمانی خرما برای کمک به تنظیم کلسترول

یکی از مزایای موثر خرماست. مصرف خرما حتی برای افراد سالم می‌تواند بر میزان کلسترول و استرس اکسیداتیو تاثیر مثبتی داشته باشد. خرما حاوی کلسترول نیست. غنی از آهن و فیبر بیشتری نسبت به موز هستند.

خواص درمانی خرما برای کمک به جلوگیری از شب کوری

علت اصلی شب کوری کمبود ویتامین A است؛ خرما نیز غنی از این ویتامین است و به مبارزه با این بیماری کمک می‌کند.

در حقیقت، مناطقی که خرما زیاد مصرف می‌کنند، شب کوری در آن مناطق بسایر نادر است.

جلوگیری از مسمومیت با استفاده از فواید و خواص خرما

خواص درمانی خرما؛ هرچند تحقیق گسترده‌ای در این زمینه وجود ندارد، اما چیز جالبی در بخش‌های شمال نیجریه داریم، خرما (همراه با فلفل) به آبجو بومی اضافه می‌شود تا نوشیدنی کمتر سمی شود.

جلوگیری از هموروئید با خواص خرما

خواص درمانی خرما؛ این امر درست است، خصوصا در مورد بارداری؛ هموروئید عوارض رایج در دوران بارداری است و این می‌تواند ناشی از مصرف فیبر ناکافی باشد. خرما، همانطور که دیدیم، منبع عالی فیبر است. آن‌ها می‌توانند در طول حاملگی به جلوگیری از هموروئید کمک کنند.

خرما برای پوست مفید است

خواص درمانی خرما؛ خرما حاوی ویتامین‌های C و D است که بر روی الاستیک پوست کار می‌کنند این میوه همچنین می‌توانند به مبارزه با مسائل پوستی کمک کنند – شما می‌توانید خرما را در رژیم غذایی خود قرار دهید و نتایج را در طولانی مدت مشاهده کنید.

خرما همچنین با مزایای ضد پیری همراه است، آن‌ها از تجمع ملانین در بدن شما جلوگیری می‌کنند و در غیر اینصورت اثرات نامطلوبی دارند.

 

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه کلوچه خرمایی، میان وعده ای عالی

ما می‌دانیم که هورمون‌ها نقش مهمی در پیری و ظاهر پوست دارند؛ عصاره هسته نخل خرما دارای فیتوهورمون‌هایی است که اثرات ضد پیری قابل توجهی دارند. عصاره می‌تواند با چروک‌ها نیز مبارزه کنند.

درمان اختلالات روده‌ای با خواص خرما

خواص درمانی خرما؛ فیبر خرما مطمئنا اثر مثبتی دارد. اما خرمای زیادی می‌تواند باکتری‌ها را در روده بزرگ و گاز ایجاد کنند؛ مطالعات خاصی می‌گویند که خرما‌ها حاوی نیکوتین هستند که به درمان اختلالات روده کمک می‌کند.

خواص درمانی خرما برای کمک به درمان کم خونی

خرما‌ها حاوی آهن هستند و مطمئنا باید به مبارزه با کم خونی کمک می‌کنند، اما مطالعات زیادی وجود ندارد که از این واقعیت حمایت کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=174932

ثبت نظر

-