اختصاصی/ رازی که کهنسالی شادتری برای شما به ارمغان می‌آورد

  • کد خبر : 174879
  • 15 شهریور 1399 - 8:01
اختصاصی/ رازی که کهنسالی شادتری برای شما به ارمغان می‌آورد

سرویس ترجمه نیوز،  میلارد کافمن، نویسنده سرشناس، اولین رمان خود را با نام “کاسه گیلاس” در سن ۹۰سالگی نوشت. بنجامین فرانکلین ۷۸ ساله بود که لنز دو کانونی را اختراع کرد. پس واضح است که خلاقیت و پیری همیشه از یکدیگر جدا نیستند. پیرو ریولتا، نویسنده و شاعر ۷۷ ساله ای که برنده جوایز متعددی در این زمینه بوده پیش از این کار، مشاغل مختلفی مانند تولید اتومبیل، ساختمان سازی و قایقرانی را تجربه کرده است. او معتقد است هر چه فرد خلاقیت بیشتری در زندگی داشته باشد بهتر می تواند با اصل خویش و دنیای اطرافش ارتباط برقرار کرده و لذت بیشتری از زندگی ببرد. 

واقعیت این است که کاش افراد زودتر این رویکرد را در پیش بگیرند. ریولتا می گوید: لازم است که مردم شیوه زندگی خلاقانه و شاعرانه ای در زندگی داشته باشند. امروزه افراد زیادی هستند که جایی دورتر از نوک بینی خود را نمی بینند. پول از اهمیت خیلی زیادی در زندگی ها برخوردار شده است. به همین دلیل همه ما به استفاده از یک حس شاعرانه ، با پیروی از احساسات ، پرورش حس کنجکاوی و درگیر شدن در جهان پیرامون خود نیازمند هستیم. 

بگذارید ذهن شما بچرخد و در یک فرآیند پر جنب و جوش و خلاقانه درگیر شود. این درگیری منجر به کشفی می شود که می تواند در آینده شما و یا حتی در آینده نسل بشر تاثیر بگذارد. این کار عزت نفس شما را بیشتر کرده و روحیه بیشتری برایتان به ارمغان می آورد. رسانه هایی که خلاقانه عمل می کنند می توانند احساس پژمردگی و بحران هویتی در دوران بازنشستگی را از روح و روان افراد کهنسال بزدایند. 

یک کارشناس در این زمینه معتقد است: هر چه سن بالاتر می رود شما بیشتر و بیشتر به این مساله نیاز دارید که برای ادامه زندگی و کارهای خود هدف خاصی تعیین کنید. گرچه ظاهرا این کار (تعیین هدف) به نظر بی اهمیت است. اگر کارهایی را که همیشه به شکلی یکنواحت انجام می دادید، با خلاقیت ادغام کرده و نوآوری در انجام آنها داشته باشید خواهید دید  که شادی و رضایت بیشتری در شما ایجاد می شود. این رویکرد همچنین دنیای اجتماعی شما را توسعه می دهد. 

مطالعات نشان داده بسیاری از افراد مسن احساس انزوا می کنند. کارهای خلاقانه مانند کلاس های هنری یک روش عالی برای برقراری ارتباط اجتماعی مطلوب و مناسب است. ریولتا می گوید: “برقراری ارتباط با دیگران و تنها نماندن فرد کهنسال در سنین بالا، بسیار مهم است.” مهم است که شما ایده های خود را به اشتراک بگذارید یا حتی فقط با دیگران وقت بگذرانید، همین کار ساده زندگی شما را شادتر از آنچه بود، می کند. 

بررسی ها نشان می دهد که داشتن یک زندگی خلاقانه، رشد مغزی را تحریک می کند. خلاقیت ، موجب فوران سلول های عصبی می شود؛ سلول هایی که عامل ارتباط های اجتماعی هستند و اساسا موجب رشد مغز در سنین پیری می شوند. فردی که از نظر ذهنی فعال تر است و اندیشه کنجکاوانه تری دارد، هم روحیه بهتری داشته و هم شادتر خواهد ماند. 

مترجم: لیلا فرجی
سرویس ترجمه نیوز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=174879

ثبت نظر

-