هجوم موش ها به خانه ها بعد از فراگیری کرونا

  • کد خبر : 174837
  • 15 شهریور 1399 - 7:14
هجوم موش ها به خانه ها بعد از فراگیری کرونا

 به گزارش نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، از سبک زندگی مردم تا اقتصاد کشور‌ها تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت. در این مدت بسیاری از کسب و کار‌ها تعطیل و موسسات تجاری تا جایی که توانستند از کارمندان خود خواستند به صورت دورکار و از منزل کار‌های خود را انجام دهند؛ همچنین برنامه‌های عمومی دولت‌ها در جامعه متوقف شد و نظام آموزشی کشور‌ها به صورت مجازی اقدام به آموزش دانش آموزان و دانشجویان کرد. اما این موارد، تنها عوارض شیوع ویروس کرونا در جامعه نبود. یکی از عجیب‌ترین عوارض این همه گیری، هجوم موش‌ها به خانه هاست.

بر این اساس، ساکنان بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی از زمان همه گیری ویروس کرونا شاهد هجوم ده‌ها هزار موش به خانه‌های خود هستند. شدت هجوم این موش‌ها به حدی است که شورای شهر بلفاست از واحد کنترل آفات شهری خواسته است به سرعت برای پاکسازی خانه‌ها از وجود موش‌ها اقدام کند.

یک زن که در شرق بلفاست زندگی می‌کند به خبرنگاران گفت: از زمان اعمال قرنطینه به دلیل شیوع کرونا تاکنون من ۲۳ موش را در خانه‌ام گرفته‌ام. من از مقامات محلی می‌خواهم به وضعیت افسار گسیخته حمله موش‌ها به خانه‌های مسکونی رسیدگی کنند.

شورای شهر بلفاست خدمات رایگان مبارزه با آفات و موجودات موذی را از گذشته در شهر به اجرا در آورده است. با این حال، با شروع اعمال محدودیت‌ها به دلیل شیوع کووید ۱۹، فرآیند مبارزه با موش‌ها نیز متوقف شد و همین امر منجر به زاد و ولد بیش از حد موش‌ها و هجوم آن‌ها به خانه‌ها شده است.

  با این حال، هجوم موش‌ها می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. با بسته شدن رستوران‌ها و مراکز تفریحی که به طور بالقوه تولید کننده پسماند مواد غذایی برای موش‌ها و موجودات دیگر بودند، این جانوران موذی به خانه‌ها و مناطق مسکونی هجوم آورده‌اند. توقف برنامه مبارزه با جانوران موذی، باعث خارج شدن این موجودات از لانه‌های خود و جولان آن‌ها در سطح شهر شده است.

به گفته متخصصان گسترش جانوران موذی در جامعه خود می‌تواند منجر به شیوع بیماری‌های خطرناک‌تری همانند طاعون شود. مقامات محلی می‌کوشند در عین رعایت مسائل بهداشتی مرتبط با کرونا، راهکاری موثر و دائمی برای مبارزه با موش‌ها اتخاذ کنند.

تاکنون ۳۴۰ هزار تن در جزیره انگلیس و ایرلند شمالی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. از این میان، بیش از ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن جان خود را از دست داده‌اند. مسئولان انگلیسی پس از شدت یافتن شیوع کرونا در موج نخست، اقدام به اعمال قوانین سختگیرانه اجتماعی و تعطیلی بیشتر برنامه‌های عمومی شهری کردند. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=174837

برچسب ها

ثبت نظر

-