تمرکز فرهاد را به‌هم زدند، شکست استقلال قابل پیش‌بینی بود

  • کد خبر : 174510
  • 14 شهریور 1399 - 18:07
تمرکز فرهاد را به‌هم زدند، شکست استقلال قابل پیش‌بینی بود

تمرکز فرهاد را به‌هم زدند، شکست استقلال قابل پیش‌بینی بود

به گزارش نیوز، تیم استقلال تهران پنج شنبه شب گذشته در دیدار نهایی جام حذفی فوتبال کشور با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب تراکتور شد و در حالی این جام را از دست داد که کارشناسان شانس این تیم برای کسب عنوان قهرمانی را پس از عبور از پرسپولیس در نیمه نهایی این رقابت‌ها بسیار بالا می‌دانستند.

سید هادی طباطبایی امروز جمعه با بیان اینکه کادر فنی و بازیکنان این تیم، شب گذشته تمرکز لازم برای رویارویی با تراکتور را نداشتند، افزود: بازیکنان از همان لحظه ورود به زمین انگیزه، اعتماد به نفس، انسجام و هماهنگی لازم را نداشتند و این به دلیل برهم خوردن تمرکز آنان پس از دیدار برابر پرسپولیس بود.

وی افزود: متاسفانه با بی تدبیری که مدیریت باشگاه آن را رقم زد، روند خوب تیم دگرگون و در نهایت آنان درحالی که شایسته کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی بودند به آسانی آن را به حریف واگذار کردند.

به گفته وی البته این مشکل فقط در فصل جاری نبوده است، مشکلات ابتدای این فصل همانند سه فصل گذشته باز هم برای کادر فنی و بازیکنان این تیم تکرار و باعث شد تا آنان امتیازات ابتدای فصل را به آسانی از دست بدهند و هنگامی که به اوج خود می‌رسند فصل تمام شده و دستشان از جام کوتاه می‌ماند.

این کارشناس ادامه داد:چرا مدیریت باشگاه در حالی که تیم در حساس‌ترین شرایط خود قرار دارد برای مذاکره با استراماچونی راهی ایتالیا می‌شود و می‌گویند جلسه‌ای با این مربی برای حضور دراستقلال نداشته ایم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با بیانیه‌ای که باشگاه امروز (جمعه) علیه کادر فنی فعلی صادر کرد این موضوع آشکار و مشخص شد که آنان برای فصل بعد در حالی که مربی داشتند و نتایج خوبی نیز کسب شده بود به دنبال مربی بوده اند.

به اعتقاد وی متاسفانه افرادی که امروز در فوتبال کشور هستند هیچ تناسبی با آن ندارند و به اشتباه تصور می‌کنند مدیریت در فوتبال که امروزه یک صنعت قدرتمند در جهان محسوب می‌شود، آسان است.

طباطبایی با بیان اینکه تاوان این شکست و ناکامی‌های استقلال را نه مدیران بلکه کادر فنی، بازیکنان و کارشناسان می‌دهند و تصریح کرد: شب گذشته هنگامی که تیم به تهران آمد تعدادی تماشاگرنما که در فرودگاه به انتظار ایستاده بودند با بازیکنان درگیر شدند، مسبب این حادثه تلخ چه کسی و یا کسانی هستند، این تیم ۲۰ روز دیگر باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود با این شرایط چه انتظاری می‌توان از کادر فنی و بازیکنان داشت.

وی درباره جدایی فرهاد مجیدی از استقلال و آثار و تبعات آن، اظهار داشت: فرهاد رفت و مسوولان به دنبال سرمربی جدید هستند حالا اگر اتفاقی بیفتد و مربی جدید به موقع نیاید تکلیف این تیم برای شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان چه می‌شود؟ آیا این تیم با کادر فنی جدید می‌تواند نتایج قابل قبولی کسب کند و دل مدیریت، پیشکسوتان، کارشناسان و هواداران را به دست آورد؟ آیا مدیران می‌توانند در این خصوص تضمین دهند؟

به گفته وی اگر استراماچونی مربی خوبی بود چرا گذاشتند برود، از سوی دیگر مجیدی عملکرد قابل قبولی در استقلال داشته و موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی با این تیم در لیگ برتر شده است و مربی موفقی است، بر این باورم او اگر از ابتدای فصل سرمربی آبی‌ها بود به طور حتم می‌توانست با این تیم قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که او به کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی نیز نزدیک شده بود که با برهم خوردن تمرکز خود و تیمش، از این مهم در حالی که شایسته قهرمانی بودند باز ماندند.

برخی معتقدند کسب عنوان نایب قهرمانی با ۱۴ امتیاز اختلاف از تیم قهرمان به هیچ وجه شایسته استقلال نیست، طباطبایی در این رابطه گفت: کسب عنوان نایب قهرمانی در شرایطی که کادر فنی از ابتدای فصل هدایت تیم را برعهده نداشته است نتیجه بسیار خوبی است و نباید با طرح این موضوع آن را کوچک کرد، به عنوان یک پیشکسوت سووال می‌کنم مجیدی باز هم این کار را کرد شما برای استقلال چه کردید؟ این رفتار، مناسب مدیریت باشگاه استقلال و برخی منتقدان بی انصاف آن نیست و نباید با طرح موضوعات حاشیه‌ای مربی و بازیکن را مقابل هواداران قرار دهند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=174510

ثبت نظر

-