گروه ۴ لیگ ملت‌های اروپا؛ یک فینال در مرسدس‌بنز

  • کد خبر : 173812
  • 14 شهریور 1399 - 1:24
گروه ۴ لیگ ملت‌های اروپا؛ یک فینال در مرسدس‌بنز

به گزارش نیوز، ویروس کرونا باعث شد آن‌قدر فاصله بین دیدارهای ملی زیاد شود که یادمان نباشد آخرین رقابت‌ها چه زمانی برگزار شده. در هر صورت یادآوری می‌کنیم که نوامبر سال گذشته بعد از پایان دور انتخابی یورو ۲۰۲۰ دیگر هیچ دیداری در اروپا برگزار نشده. حالا با شروع لیگ ملت‌های اروپا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ فوتبال ملی به قاره‌سبز بازخواهد گشت. امشب با برگزاری دیدارهای گروه ۴ این رقابت‌ها آغاز خواهد شد.

آلمان – اسپانیا؛ فینال در اولین گام
در لیگ ملت‌های اروپا طبیعتاً هر گروه نبردی بزرگ خواهد داشت اما بزرگ‌ترین رویارویی در این گروه بین آلمان و اسپانیا در مرسدس‌بنز آرِنای شهر اشتوتگارت برگزار می‌شود، تیم‌هایی که در یورو ۲۰۰۸ هم فینال را با یکدیگر برگزار کردند و ماتادورها آن را بردند. سال ۲۰۱۸ برای آخرین مرتبه در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که با تساوی یک-یک خاتمه پیدا کرد. در مجموع در ۲۳ بازی آلمان ۹ برد و اسپانیا ۷ برد داشته و ۷ بازی هم مساوی شده. ۲۹ گل مانشافت زده و لاروخا ۲۴ گل به ثمر رسانده. تیم یواخیم‌ لو مثل سابق نبود و در سال ۲۰۱۸ به طرز عجیبی از جام جهانی حذف شدند و بازی‌های زیادی را باختند. حالا با تزریق نیروی جوانی و تصمیم لـو به خط زدن همیشگی برخی بازیکنان باسابقه کمی وضعیت بهتر شده. از نوامبر ۲۰۱۸ فقط یک بازی را باخته‌اند که مقابل هلند در انتخابی یورو ۲۰۲۰ بود. مانشافت بازی‌های آخرش را با گل‌های زیاد برد و حالا اگر همان قدرت یک سال پیش را داشته باشند، رقیب خطرناکی برای تیم لوئیس انریکه خواهند بود. اسپانیا در روزهایی که فوتبال برگزار نمی‌شد حاشیه کم نداشت. تیمی که روبرت مورنو از انریکه تحویل گرفت را پس از کسب نتایج خوب باید تحویل این مربی می‌داد که همین مسئله دردسرساز شد. در هر صورت انریکه بعد از درگذشت دخترش برگشت و می‌خواهد روزهای خوبی دوباره با لاروخا داشته باشد. آخرین روزهایی که او مربی اسپانیا بود با شکست مقابل انگلیس و کرواسی در لیگ ملت‌ها کنار رفتند. حالا برای جبران آمده و این مرتبه آلمان و سپس سوئیس و اوکراین را پیش‌رو خواهد داشت. همان بازی اول برای آنها مثل فینال است.

اوکراین – سوئیس؛ شِوا مقابل پدیده دوره قبل
دیگر بازی این گروه بین سوئیس و اوکراین برگزار می‌شود. سوئیس دوره قبلی با آن کام‌بک تاریخی مقابل بلژیک و راهیابی به مرحله نهایی همه را غافلگیر کرد. در مجموع نتایج سوئیس همیشه پرنوسان بوده و نمی‌توان گفت آنها در گروه‌شان موفق می‌شوند یا خیر. اوکراین هم رقیب سرسختی برای سوئیس است، چراکه آندری شوچنکو تیمی فوق‌‌العاده ساخته. اوکراین که سال ۲۰۱۹ شکست نخورد، در گروهی که پرتغال و صربستان حضور داشتند صدرنشین شد و به یورو ۲۰۲۰ رسید. در دوره قبلی لیگ ملت‌ها هم در لیگ B حضور داشتند و با صدرنشینی به لیگ A رسیدند. اوکراین و سوئیس فقط ۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که هر دو بازی مساوی شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=173812

ثبت نظر

-