ماسک لایه بردار خانگی و طبیعی برای پوست چرب

  • کد خبر : 173769
  • 14 مرداد 1400 - 12:43
ماسک لایه بردار خانگی و طبیعی برای پوست چرب

به گزارش نیوز; همه‌ی ما دوست داریم پوستی سالم و درخشان و شاداب داشته باشیم، پوست های چرب در معرض جوش های سر سیاه و آکنه هستند. از سوی دیگر همیشه برق و عرق کرده هستند.برای افرادی که پوست چرب دارند، استفاده همیشگی از لوسیون‌ها خسته کننده است. اما همیشه مواد طبیعی می‌تواند موثر و آرام‌بخش باشد. برای مدتی درمان‌های خانگی را امتحان کنید. چربی زیاد روی پوست آزاردهنده است. بنابراین لازم است که از ماسک لایه بردار خانگی برای پوست چرب استفاده کنید. البته لازم نیست به بازار بروید.

در خانه هم می توانید ماسک های طبیعی و خانگی درست کنید. تاثیر این ماسک های لایه بردار برای پوست چرب به اندازه ماسک های بازاری است.

بهترین اسکراب برای پوست چرب با آب لیمو و آب خیار

آب خیار یک آبرسان طبیعی است. پوست های چرب هم مثل پوست های خشک به آبرسانی نیاز دارند. با این تفاوت که نباید در آبرسانی از مواد چرب برای آنها استفاده کنید. آب لیموترش یک ماده مؤثر برای خشک کردن پوست های چرب است. از این ماسک لایه بردار خانگی برای پوست چرب استفاده کنید.
ماسک لایه بردار خانگی
به این صورت که آب خیار را بگیرید و سپس چند قطره آب لیموی تازه را در آن بریزید. اگر پوست شما بیش از حد چرب است، نصف لیمو را در یک فنجان آب خیار بریزید. سپس این مخلوط را در فریزر گذاشته و به صورت قطعات یخ درآورید. حالا هر روز یکی از قطعات یخ را روی صورت خود بزنید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت را بشویید. مطمئناً متوجه برطرف شدن چربی پوست خواهید شد. یخ هم خاصیت بستن منافذ پوست را دارد. بنابراین پوست مستعد جوش زدن نمی شود.

استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ و عسل

یکی دیگر از درست کردن ماسک لایه بردار پوست چرب استفاده از سفیده تخم مرغ و عسل طبیعی است. سفیده تخم مرغ جوش های سرسیاه را از روی پوست بر می دارد. عسل طبیعی هم خاصیت ضدباکتریایی دارد و به مرطوب شدن پوست چرب کمک می کند.
برای درست کردن این ماسک یک سفیده تخم مرغ خوب هم بزنید تا به رنگ سفید درآید. حالا یک قاق چایخوری عسل طبیعی به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا کمی خنک شود. سپس روی پوست صورت بزنید.
بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. در آینه نگاه کنید و از تاثیر بهترین اسکراب برای پوست چرب خود لذت ببرید.

ماسک زغال فعال و ژل آلوئه ورا

یکی دیگر از ماسک های مناسب برای پوست های چرب استفاده از ژله آلوئه ورا و زغال فعال است. برای درست کردن این ماسک لایه بردار می توانید ابتدا نصف قاشق چایخوری زغال فعال را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. حالا آن را خوب هم بزنید تا به صورت خمیر درآید.
ماسک لایه بردار خانگی
در نهایت این ماسک ضد جوش برای پوست های چرب را به صورت بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه صورت را بشویید و از تاثیر آن لذت ببرید.

استفاده از سرکه سیب برای لایه بردار پوست چرب

سرکه سیب یک ماده ضدباکتریایی و ضدعفونی کننده طبیعی است. این ماده می تواند یک انتخاب عالی برای درمان پوست چرب باشد. استفاده از سرکه سیب می تواند برای پوست های چرب و دارای آکنه مناسب باشد. برای استفاده از این ماده مقدار کمی از آن را روی پنبه بزنید. سپس آن را روی تمامی قسمت های صورت بمالید.
بعد از اینکه احساس کردید پوست صورتتان خشک شده است، آن را با سرد بشویید. شما همچنین می توانید از سرکه به عنوان یک تونر طبیعی هم استفاده کنید.
به این صورت که آن را با مقدار کمی جوش شیرین ترکیب کنید. این ماده خاصیت ضد لک دارد.

استفاده از ماسک موز برای پوست چرب

برای تهیه یک ماسک ضد جوش برای پوست های چرب می توانید موز را انتخاب کنید. این میوه تاثیر زیادی در از بین بردن چربی پوست دارد. برای درست کردن ماسک یک موز را رنده و یا له کنید. همچنین می توانید موز را با عسل طبیعی ترکیب کنید. موزهای رسیده تاثیر بیشتری بر روی پوست دارند.
ماسک لایه بردار خانگی
اگر بخواهید علاوه بر درمان پوست چرب، صورت خود را خنک و منافذ پوست را هم از بین ببرید، می توانید این ماسک را داخل فریزر گذاشته تا کامل یخ بزند. سپس آن را به صورت بزنید.

ماسک لایه بردار خانگی برای پوست چرب با جو دوسر

یکی دیگر از راههای درمان پوست چرب استفاده از بلغور جو دوسر جو است. البته برای درست کردن این اسکراب به سفیده تخم مرغ و عسل هم نیاز دارید. این مواد را با هم ترکیب کنید. جالب است بدانید ماسک ضد جوش برای پوست های چرب به از بین بردن لکه ها هم کمک می کند. از سوی دیگر برای پاکسازی و از بین بردن چین و چروک هم مؤثر است.

استفاده از پودر پوست پرتقال

یکی دیگر از راههای درست کردن ساده ترین ماسک لایه بردار پوست چرب پوست پرتقال است. البته باید اجازه دهید خشک شود و سپس آن را پودر کنید. حالا می توانید آن را به عنوان یک ماده پاک کننده و یا تونر استفاده کنید. جالب است بدانید این پودر به دلیل داشتن انواع ویتامین به تقویت پوست شما کمک زیادی می کند.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=173769

ثبت نظر

-