خط و نشان قاطع وزیر دفاع برای دشمنان/ اجازه نمی دهیم چرخه تولید کشور را متوقف کنید

  • کد خبر : 173135
  • 13 شهریور 1399 - 12:23
خط و نشان قاطع وزیر دفاع برای دشمنان/ اجازه نمی دهیم چرخه تولید کشور را متوقف کنید

به گزارش نیوز به نقل از نیوز، سرتیپ امیر حاتمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح و بازگشایی این نمایشگاه که به همت سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که در دیدار ویدئو کنفرانسی با هیات دولت در دوم شهریور ماه سال جاری داشتند، اظهارداشت: فرمانده معظم کل قوا فرمودندکه یکی از موانع، همین مشکلات قطعات است که مکرر به ما گفته می‌شود که مثلا فرض کنید فلان ماشین فلان قطعه را ندارد، نمی‌دهند، خوب ما در کشور نهضت قطعه‌سازی داریم که خوشبختانه راه افتاده؛ الان چند سال است که نهضت قطعه‌سازی راه افتاده از طرف بخش‌های نیروهای مسلح، وزارت دفاع و بعضی از بخش‌های دیگر. شما قطعات مورد نیاز را به مراکزی که قطعه‌سازی می‌کنند، به مراکزی که تحقیق و پژوهش در این زمینه می‌کنند، ارجاع کنید تا آنها برایتان قطعه را بسازند؛ و می‌توانند. ما قطعات بسیار ظریف و پیچیده را خوشبختانه توانسته‌ایم بسازیم؛ در نیروهای مسلح، بعضی از قطعاتی که تصور نمی‌شد که قابل ساخت باشد خوشبختانه ساخته شد؛ از این نهضت قطعه‌سازی استفاده بشود.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> جدیدترین دستاورد وزارت دفاع رونمایی شد+ عکس

وزیر دفاع تبلور و تحقق نهضت قطعه‌سازی در نیروهای مسلح و وزارت دفاع را اقدامی ارزشمند، انقلابی و جهادی دانست و خاطرنشان کرد: اینک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در لبیک‌گویی به فرمان ارزشمند معظم‌له و نمایش عینی اقتدار نیروهای مسلح و وزارت دفاع در محقق ساختن قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها توانمندی‌های سرشار کشور در حوزه نهضت قطعه‌سازی و موفقیت بزرگ در شکستن تحریم‌های ظالمانه و رفع هرگونه وابستگی به نظام سلطه و کمک راهبردی به بخش صنعت ملی در جهت برون رفت از بحران‌های پیش رو بزرگترین نمایشگاه نهضت قطعه‌سازی نیروهای مسلح را با هدف تحقق شعار «ما می‌توانیم»  در سال جهش تولید با شعار صنعت دفاعی پشتوانه صنعت ملی افتتاح کرده است.

حاتمی این نمایشگاه را تبلور واقعی و عینی نهضت قطعه‌سازی در کشور به برکت ۴ دهه عمر پربرکت نظام اسلامی در نیروهای مسلح دانست و عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه در دو حوزه نظامی و غیرنظامی با نمایش ۲۰۰۰ قطعه،  دستاوردهای ارزشمند نیروهای مسلح در ساخت مواد فلزی،  مواد غیرفلزی، سوخت، مواد پرانرژی، سرجنگی، هدایت و ناوبری، کنترل، اویونیک، الکترواپتیک، ارتباطات، رادار، جنگال، سایبرو فناوری اطلاعات، انرژی، تولید و توزیع توان، موتور و پیشران و … را در معرض دید قرار داده است.

وزیر دفاع: اجازه نمی‌دهیم دشمنان چرخه تولید کشور را متوقف کنند

وزیر دفاع ادامه داد: نمایشگاه نهضت قطعه‌سازی در شاخه غیرنظامی نیز با نمایش دستاوردهای نیروهای مسلح از سرریز دانش صنعت دفاعی در حوزه نفت، نیروگاه، گاز، پتروشیمی، خودرو، ریلی، بهداشت و سلامت، صنعت هوایی، دریایی و ارتباطات و مخابرات راهکارهای خروج از بن‌بست تحریم‌ها را به معرض نمایش گذاشته است.

حاتمی با بیان اینکه نهضت قطعه‌سازی وزارت دفاع در شرایط تحریم شکل گرفته است، گفت: سال گذشته رونق تولید در بخش‌های مختلف کشور و به‌ویژه در حوزه دفاعی به طور کامل عینیت یافت و امسال نیز در سال جهش تولید شاهد دستاوردهای فاخری در زمینه دفاعی و نظامی بودیم و این نهضت باید به بخش ملی نیز تسری یابد تا شاهد یک انقلاب و دگرگونی در حوزه  صنعتی کشور باشیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه نهضت قطعه‌سازی در وزارت دفاع با همکاری بخش‌های خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر مراکز صنعتی به موفقیت رسیده است، افزود: این نهضت از قابلیت و ظرفیت کاملی در رفع نیاز صنایع و شرکت‌های مختلف برخوردار است.  

حاتمی با بیان اینکه نیروهای مسلح و وزارت دفاع به عنوان پیشقراول خودباوری، خوداتکایی و نگاه به درون همواره در حفظ و ارتقای قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و همچنین تولید قدرت، پیش رونده و پیش برنده بوده‌اند، خاطرنشان کرد: وزارت دفاع آماده است تا از سرریز دانش دفاعی و همت متخصصان صنعت دفاعی همانگونه که در بخش بهداشت و درمان با تولید انواع تجهیزات درمانی و بهداشتی نقش موثری در کنترل شیوع کرونا ایفا کردند و در بخش خودرویی نیز با تولید قطعات گلوگاهی کمک شایانی به بخش خودروسازی کشور کردند؛ سایر بخش‌های صنعتی کشور را نیز یاری کند.

وی با بیان اینکه تجهیزات به نمایش درآمده در حوزه غیرنظامی برابر درخواست و به سفارش بخش‌های مختلف صنعتی کشور ساخته شده است، گفت: وزارت دفاع از ظرفیت و توانمندی بالایی در حوزه تولید انواع قطعات پیچیده و حساسی که مورد تحریم کشورهای بیگانه است برخوردار است.

وزیر دفاع با بیان اینکه صنعت دفاعی همواره در جهت رفاه و آسایش و امنیت ملی خود را موظف به حمایت از صنعت ملی می‌داند تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد دشمنان و نظام سلطه با تنگ کردن حلقه اقتصادی، چرخه تولید کشور را متوقف کنند.

امیر حاتمی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش های زیادی برای ضربه زدن به ایران انجام می‌دهند که یکی از آنها تلاش برای غیر فعال کردن کارخانه های ایران است.  آنها تلاش می کنند با نفروختن قطعات مختلف این کار را انجام دهند. یکی از کارهایی که در کشور به جد دنبال شده تامین قطعات برای صنایع مختلف کشور است که وزارت دفاع به دلیل آنکه زودتر از بقیه مورد تحریم واقع شدند در این حوزه پیش قراول است.

وی ادامه داد: امروز به لطف خدا بیش از ۳۸ هزار قطعه را تولید می‌کنیم که در این نمایشگاه ۲ هزار قطعه را به نمایش گذاشته ایم. فقط در حوزه مواد فلزی و غیر فلزی ما نیازمند بیش از ۴ هزار نوع ماده بودیم که برای یکسال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی با ساخت این مواد داشته ایم.  

وزیر دفاع خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه می خواهیم بگوییم که نهضت قطعه سازی در نیروهای مسلح نمود عینی دارد. همچنین یک گیربکس دریایی برای استفاده در انواع شناورها نیز رونمایی شد که ما را یک گام به اهدافمان نزدیک‌تر می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=173135

ثبت نظر

-