آزادی ۱۰ زندانی اهل قشم از زندان های کشورهای حوزه خلیج فارس

  • کد خبر : 173117
  • 13 شهریور 1399 - 12:04
آزادی ۱۰ زندانی اهل قشم از زندان های کشورهای حوزه خلیج فارس

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم گفت: با پیگیری امور هموطنان زندانی در کشورهای حوزه خلیج فارس در یکسال گذشته، ۱۰ شهروند قشمی از تخفیف مجازات بهره‌مند شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش نیوز، علیرضا مسافری روز پنج‌شنبه  افزود: پیگیری همه امور ایرانیان مقیم سایر کشورها حتی حق ملاقات با زندانیان بر عهده وزارت خارجه است.

وی ادامه داد: با دستور رییس دستگاه قضا حتی مخالفان جمهوری اسلامی ایران و افرادی که دارای محکومیت کیفری هستند نیز از خدمات کنسولی و صدور شناسنامه و روادید بهره‌مند می‌شوند.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم تصریح کرد: این نمایندگی خدمات مختلفی به هموطنان و مسافران و مهاجران به ایران ارایه می‌دهد.

وی افزود: صدور روادید گردشگری، زیارتی، سلامت، ترانزیت و اقامت و تمدید اقامت افراد غیر ایرانی و همچنین ارایه خدمات غیرحضوری از سایر اقدامات این دفتر است.

مسافری ادامه داد: پیگیری امور وکالت الکترونیکی و تایید اسناد و اوراق تجاری، تحصیلی و اداری هموطنان هرمزگانی که خارج از کشور اقامت داشته یا دارند نیز از سایر خدمات این دفتر محسوب می‌شود.

وی دعوت و هماهنگی بازدید سفرا و دیپلمات‌های مقیم تهران از قشم را از خدمات قابل ارایه برشمرد و اظهار کرد: بازدید از جاذبه‌های گردشگری، طرح‌های صنعتی، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی و برگزاری جلسه با مسوولان سازمان منطقه آزاد قشم از اهداف این بازدیدها به شمار می‌آید.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم افزود: در یک سال گذشته، سفیران کشورهای صربستان، کره‌جنوبی، آلمان، فرانسه، اسپانیا، بریتانیا، لهستان، فنلاند، ژاپن و ترکیه از جزیره قشم بازدید کرده و با ظرفیت‌های آن از نزدیک آشنا شده‌اند.

نماینده وزارت خارجه گفت: معرفی ظرفیت و پتانسیل جزیره قشم به سرمایه‌گذاران خارجی و هموطنان مقیم خارج از کشور از طریق نمایندگی‌های وزارت خارجه در سایر کشورها و از طریق پرتال وزارت خارجه نیز از اهم فعالیت‌های این نمایندگی است.

مسافری در پایان اظهار کرد: تلاش برای استقرار موقت هیات کنسولی سفارت افغانستان جهت ارایه خدمات بهتر به اتباع مقیم این کشور در جزیره قشم از سایر اقدامات این دفتر نمایندگی به شمار می‌رود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم،لارک و هنگام با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=173117

ثبت نظر

-