کاهش ۲۶ درصدی مصدومین حوادث رانندگی در اردبیل

  • کد خبر : 173079
  • 13 شهریور 1399 - 11:43

تلفات حوادث رانندگی در سال نود و هفت 1.2 درصد افزایش یافت

دکتر علیرضا فرخی  در خصوص حوادث رانندگی و آمار مصدومین عنوان کرد: کل مصدومین حوادث رانندگی در چهار ماهه اول سال جاری یک هزار و ۱۲۶ نفر مرد و ۳۵۷ نفر زن می‌باشد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که یک هزار و ۹۹۹ بود، ۲۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش  نیوز، وی افزود: با توجه به تعداد پرونده‌های تشکیل شده با ادعای تصادف در پزشکی قانونی در طی این چهار ماه، در خرداد ماه با تعداد مراجعین ۴۵۸ نفر بیشترین تعداد تصادفات و فروردین ماه با تعداد ۲۴۸ نفر کمترین مراجعین تصادفات منجر به جرح را داشته‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل تصریح کرد: در خصوص تصادف رانندگی منجر به تلفات بدنی طبق ماده ۷۱۷ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر گاه بی احتیاطی، بی مبالاتی، عدم رعایت نظامات دولتی و یا عدم مهارت راننده موجب صدمه بدنی شود، مرتکب به حبس از یک تا پنج ماه و پرداخت دیه در صورت مطالبه از طرف مصدوم، محکوم می‌شود.

دکتر فرخی ادامه داد: اگر این صدمه بدنی به نحوی باشد که موجب یک مرض غیر قابل علاج شود، یا باعث از بین رفتن یکی از حواس، از کار افتادن عضوی از بدن که وظایف ضروری زندگی انسان را انجام می‌دهد و یا منجر به تغییر شکل دائمی عضو یا صورت شخص یا سقط جنین شود، مجازات مرتکب حبس از دو ماه تا یک سال و پرداخت دیه در صورت مطالبه از طرف مصدوم، خواهد بود.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=173079

ثبت نظر

-