نکاتی جالب درباره دونی فان‌دی‌بیک؛ کشاورزی که ستاره فوتبال شد

  • کد خبر : 172694
  • 13 شهریور 1399 - 4:25
نکاتی جالب درباره دونی فان‌دی‌بیک؛ کشاورزی که ستاره فوتبال شد

نیوز/ شهراد باغستانی؛ ۴۰ میلیون پوند هزینه شد تا ستاره آژاکس هم پیراهن شیاطین‌سرخ را برتن کند. دونی فان‌دی‌بیک که در نزدیکی رئال‌مادرید بود و حتی بارسلونا هم مشتری‌اش شد، سرانجام تیمی را انتخاب کرد که دوست داشت در آن بازی کند. یکی از برترین بازیکنان در آژاکس فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ که با شگفتی‌سازی این تیم همراه شد را به‌زودی با پیراهن منچستریونایتد خواهیم دید. او در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ هم به روزهای خوبش ادامه داد تا حالا در ۲۳ سالگی در تئاتر رؤیاها به کارش ادامه دهد. فان‌دی‌بیک اعتراف کرده بدون کمک دنیس برگکمپ، ستاره هلندی پیشین آرسنال نمی‌توانسته بازیکنی شود که امروز هست و شاید اگر او نبود طبق خواسته مادرش یک کشاورز می‌شد و در مزرعه کار می‌کرد.

پسر خوب
فرانک دی‌بوئر سرمربی پیشین آژاکس در این تیم با دنیس برگکمپ به‌عنوان دستیار کار می‌کرد. او یادآوری می‌کند: «دنیس با اشتیاق با من در مورد پسری بااستعداد در تیم جوانان صحبت کرد. او بازیکنی بود که دنیس را به یاد خودش در سنین جوانی می‌انداخت. این یک نشانه برای من بود که کار آن پسر را دنبال کنم. آن پسر دونی بود.» روبن یونگ‌کیند که زمانی مدیر آکادمی آژاکس بود هم تأیید برگکمپ را به یاد می‌آورد و در این‌باره می‌گوید: «برگکمپ کسی بود که در ۱۰ سالگی او را دید و گفت که بازیکنی بزرگ خواهد شد. من هم گفتم اصلاً او را ندیده بودم و از کجا فهمیدی؟»

نکاتی جالب درباره دونی فان‌دی‌بیک؛ کشاورزی که ستاره فوتبال شد

کشاورز
امروز دونی فان‌دی‌بیک یکی از بزرگ‌ترین استعدادهای فوتبال اروپا است اما اگر به توصیه مادرش «خردینا» گوش می‌داد حالا یک کشاورز بود. ملی‌پوش هلندی اهل «نایکرک» است، منطقه‌ای در هلند که به کشاورزی‌اش شهرت دارد. وقتی یک پسربچه بود در مزرعه زندگی و کار می‌کرد. خردینا چندان به ورزش اهمیت نمی‌داد و دیدن اینکه پسرش به جای بازی با توپ از درختان بالا می‌رود، برایش جالب‌تر بود و باعث شد فکر کند به جای اینکه او را به چمن یوهان کرویف آرِنا بفرستد، با کمکش گاو پرورش دهد! اما «آندره» پدر دونی ایده‌ای دیگر داشت و پسرش را در مدرسه فوتبال «وینشه‌بویز» ثبت‌نام کرد. آندره سال ۲۰۱۶ در این‌باره گفته بود: «پس از اولین جلسه تمرینی او به طور کامل جذب فوتبال شد و دیگر توپ از زندگی‌اش ناپدید نشد.» در ۱۰ سالگی باشگاه‌هایی از جمله اوترخت، فاینورد و آیندهوون تصمیم گرفتند او را به خدمت بگیرند اما دونی آژاکس را انتخاب کرد، برای اینکه خانواده‌اش بلیت فصل باشگاه را داشتند.

نکاتی جالب درباره دونی فان‌دی‌بیک؛ کشاورزی که ستاره فوتبال شد

قدرت بدنی
بلافاصله وقتی دونی به آکادمی آژاکس رسید، یونگ‌کیند می‌دانست که فان‌دی‌بیک باید بیش از این پیشرفت کند. یونگ‌کیند در این باره گفت: «ما او را در سیستمی سختگیرانه از بدنسازی که بسیار دقیق بود، قرار دادیم. او به این نیاز داشت. دونی کشاورز بود. آن منطقه از هلند کشاورزان بسیار قدرتمندی دارد اما او نیاز داشت که چنین قدرتی را به زمین فوتبال منتقل کند. این کارایی‌اش را خیلی بهتر می‌کرد.»

کرویف
آندره وقتی برای فوتبالیست شدن پسرش مشتاق‌تر شد که اسطوره‌اش در فوتبال از او تمجید کرد. پدرِ بلندپرواز دونی در یک جلسه تمرینی یوهان کرویف را دیده بود و اسطوره آژاکس هم به او گفته بود که پسرش، دونی فان‌دی‌بیک را می‌شناسد. بازیکن خوبی است و مهارت بالایی دارد. آندره با اشتیاق در این‌باره می‌گوید: «او می‌توانست همه‌چیز را بگوید. می‌دانید چقدر عجیب است که اسطوره‌تان درباره پسرتان همه‌ چیز را بداند؟ او همه ‌چیز را درباره دونی تا کوچک‌ترین جزئیات هم بیان کرد.»

نکاتی جالب درباره دونی فان‌دی‌بیک؛ کشاورزی که ستاره فوتبال شد

دختر برگکمپ
استله برگکمپ را زمانی در آغوش ستاره آرسنال دیده بودیم. دختربچه‌ای که دنیس بعد از قهرمانی در لیگ برتر انگلیس کنار خودش داشت اما حالا استله فقط دختر اسطوره فوتبال هلند و آرسنال نیست. او نامزد ستاره سال‌های اخیر آژاکس و هافبک جدید منچستریونایتد است. خانواده برگکمپ در زندگی دونی فان‌دی‌بیک تأثیر زیادی داشته‌اند. از بچگی که دنیس او را در آکادمی آژاکس کشف کرد و به همه گفت چه بازیکن خوبی است تا تابستان گذشته که با دونی نامزد شد. حالا استله باز هم به انگلیس برمی‌گردد اما این مرتبه لندن مقصد او نیست و همراه دونی به منچستر خواهد رفت.

نکاتی جالب درباره دونی فان‌دی‌بیک؛ کشاورزی که ستاره فوتبال شد

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=172694

ثبت نظر

-