خودسوزی یک زن در مسجد سلیمان / ظهر امروز رخ داد

  • کد خبر : 171962
  • 12 شهریور 1399 - 16:34
خودسوزی یک زن در مسجد سلیمان / ظهر امروز رخ داد

سرنوشت تلخ فردی که در مقابل شهرداری تهران خودسوزی کرد -  نیوز

به گزارش نیوز، یک زن در پارک بی بی یان شهرستان مسجدسلیمان اقدام به خودسوزی کرد و متاسفانه جان خود را از دست داد.

ساعت ۱۲/۵۴ دقیقه امروز طی تماس با مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ مسجدسلیمان گزارش خودسوزی یک زن در پارک ملت بی بی یان اعلام که متاسفانه پیش از رسیدن نیروهای اورژانس به دلیل شدت سوختگی این زن جان خود را از دست داد.

به دلیل شدت سوختگی هنوز هویت این زن مشخص نشده است.

مقاله بررسی علل اقدام به خودسوزی زنان متأهل | پایان نامه دات کام

بررسی علل اقدام به خودسوزی زنان متأهل

مقدمه:اقدام به خودکشی به روش خودسوزی، روشی خشن و بی‌رحمانه در جهت پایان دادن به زندگی است که فرد با آتش زدن جسم خود سعی در از بین بردن خویشتن دارد. مؤثرترین راه کاهش عوارض و مرگ و میر خودسوزی، پیشگیری است.
مواد و روش کار: این مطالعه یک پژوهش توصیفی است که بر روی مراجعین مرکز سوانح سوختگی شهید مطهری، تنها مرکز بستری مخصوص زنان صدمه دیده از سوختگی در شهر تهران، در مدت یک سال (از آذر ماه ۱۳۸۰ تا آذر ماه ۱۳۸۱) انجام شده است. نمونه‌ها شامل زنان متأهل بستری در این مرکز در مدت زمان مذکور بودند. معیارهای لازم برای ورود به مطالعه شامل: مؤنث بودن، تأهل، عدم سابقه ابتلا به بیماری جسمی، روانی و اعتراف فرد به خود سوزی بود. جهت گردآوری اطلاعات، پرسشنامه و مصاحبه به کار گرفته شد. برای توصیف یافته‌ها از آمار توصیفی و نرم‌افزار آماری SPSS استفاده گردید.
یافته‌ها: ۳۵ زن دارای معیارهای ورود به مطالعه بودند. بیشترین گروه سنی گروه ۲۵-۲۱ سال، (میانگین سنی ۹۴/۳۵۷/۲۴سال) ۸۰ درصد دارای تحصیلات زیر دیپلم، ۱/۹۷درصد خانه‌دار و ۸/۶۸درصد خانواده‌ها دارای درآمد ماهیانه کمتر از صد هزار تومان بودند که اختلاف آماری معناداری در تمام این موارد وجود داشت. در ۴۲% موارد، خودسوزی بین ساعت ۱۸-۱۲ و در۷/۴۵%، مکان خودسوزی حیاط منزل و در ۴/۹۱% موارد از نفت به عنوان ماده سوختی استفاده شده بود. ۳/۹۴% از واحدها، خشونت فیزیکی و کلامی شوهر خویش را تجربه کرده بودند، ۶۰% زنان تحت مطالعه از شوهر خود به عنوان مقصر اصلی یاد نموده و ۴/۹۱% از زنان از منابع حمایتی در جامعه اطلاع نداشتند. تمامی واحدهای مورد پژوهش به علت عوارض ناشی از سوختگی فوت کردند.
نتیجه‌گیری: یافته‌های پژوهش نشان داد که بیشترین علل اقدام به خودسوزی در زنان متأهل، خشونت خانوادگی و مشکلات زناشویی می‌باشند. پرستاران بهداشت جامعه به دلیل ارتباط نزدیک با خانواده نقش مؤثری در پیشگیری از رفتار خودسوزی از طریق شناسایی عوامل خطر و برطرف کردن آنها دارند.

اخبار نیوز را دنبال کنید :

مرگ تلخ ۵ قمی در حوادث جاده ای

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=171962

ثبت نظر

-