چرا یونایتد نباید مسی را بخرد؟

  • کد خبر : 171201
  • 12 شهریور 1399 - 5:50
چرا یونایتد نباید مسی را بخرد؟

چرا یونایتد نباید مسی را بخرد؟

نیوز/ علیرضا روش؛ با عدم شرکت مسی در تست پزشکی بارسلونا شایعه خروجش از بارسا بیش از پیش قوت گرفت و این وسط صف تیم‌های خواهان او هم بیشتر شد. یکی از تیم‌هایی که جدیداً به جذب مسی علاقه نشان داده از منچستر می‌آید که سیتی نیست. یونایتدی‌ها از حالا برای خرید لیونل اعلام آمادگی کرده‌اند و می‌خواهند او را به اولدترافورد بیاورند، اما آیا این اتفاق به سود یونایتد خواهد بود؟

گران و پر هزینه
شکی در این وجود ندارد که مسی بازیکنی هزینه‌بر برای هر باشگاهی است و به همان اندازه هم هر باشگاهی قادر نیست توقعاتش را برآورده کند. همین حالا بند ۷۰۰ میلیون یورویی رضایتنامه مسی خیلی از باشگاه‌ها را از دور رقابت خارج کرده است. یونایتد اگر چنین پولی را می‌خواهد صرف خرید مسی کند، می‌تواند به جایش ۵ تا ۷ بازیکن تاپ به خدمت بگیرد. تازه هزینه‌های دیگر مسی جدا از این ۷۰۰ میلیون یورو است.

تجربه ناموفق
یونایتدی‌ها قبل از اینکه بخواهند مسی را جذب کنند باید سوابق چندسال پیش خود در جذب بازیکنان بزرگ را مرور کنند. بازیکنانی همچون دی‌ماریا، پل پوگبا، باستین شواین اشتایگر و رادامل فالکائو در این سال‌ها چیزی جز ضرر مالی برای باشگاه نداشتند و تیم را ترک کردند. البته پوگبا در تیم ماندنی شده، اما عملکردش هیچ‌گاه در حد و اندازه گرانقیمت‌ترین بازیکن دنیا نبوده است.

تاکتیک اوله
اوله گنار سولسشایر قطعاً باید در این خرید نظر نهایی را اعلام کند. خریدی که بعید به نظر می‌رسد بخواهد موافقتش را درپی داشته باشد. اوله فعلاً پازل خط میانی اش را با بازیکنانی همچون برونو فرناندس و پل پوگبا بسته است. خط حمله هم با حضور گرینوود، رشفورد و مارسیال تکمیل است. این ترکیب در نیم‌فصل دوم خوب جواب داد و یونایتد را به کلی متحول کرد. بنابراین اضافه کردن مسی ترکیب تیم را به کلی به هم خواهد زد و دیسیپلین را از آن‌ها خواهد گرفت.

سختی جزیره
فارغ از اینکه یونایتد یا سیتی مشتریان مسی هستند انتخاب لیگ برتر برای او کاملاً ریسکی است. لیگ برتر پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که جنگندگی و بازی‌های فشرده در ژانویه بخشی از آنهاست. نکته‌ای که شاید مسی از نظر فیزیکی با ۳۳ سال سن نتواند آن را بپذیرد و تطابق پیدا کند. بازیکنانی همچون شوچنکو، بالاک، دیگو فورلان و… در این سال‌ها از لیگ‌های دیگر به جزیره آمدند و موفق نبودند. احتمال اینکه مسی هم به سرنوشت این بازیکنان دچار شود را باید درنظر گرفت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=171201

ثبت نظر

-