حریق در ۱۵۰ هکتار از اراضی خراسان مرز

  • کد خبر : 170340
  • 11 شهریور 1399 - 14:42
حریق در ۱۵۰ هکتار از اراضی خراسان مرز

به گزارش نیوز،  حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با تایید این خبر گفت: طی گزارش واصله مبنی بر آتش سوزی در ارتفاعات خراسان مرز، حد فاصل استان قزوین و گیلان، مساحت زیادی از محدوده آتش سوزی در استان گیلان واقع بوده است.

وی با بیان این که ماموران یگان حفاظت محیط زیست قزوین و گیلان در محل حاضر شدند و بهمراه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین و جوامع محلی نسبت به اطفاء حریق اقدام کردند، اظهار داشت: میزان خسارت هنوز برآورد نشده اما مساحتی در حدود بیش از صد و پنجاه هکتار دچار حریق شده و تعداد زیادی از درختان ارس منطقه در ارتفاعات سوخته و از بین رفته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه آتش سوزی رخ داده به طور کامل مهار شده است و تحقیقات در خصوص دلایل آتش سوزی را آغاز نموده اند.

عباس نژاد ادامه داد: اکنون نیروهای حفاطتی در منطقه مستقر هستند تا درصورت مشتعل شدن مجدد اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: ایجاد حریق و عبور آتش از مراتع و مزارع به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و با آتش افروزی‌های عمدی و غیرعمدی برخورد جدی صورت میگیرد و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

عباس نژاد با بیان اینکه در سال جاری نسبت به عوامل عمدی و غیرعمدی آتش سوزی‌ها برخورد جدی صورت می‌گیرد، گفت: نسبت به عوامل ایجاد آتش سوزی‌ها هیچ گونه گذشتی نخواهیم داشت و تمام افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=170340

ثبت نظر

-