میراسماعیلی: خارجی‌ها پول‌های هنگفتی از فوتبال ایران می‌برند

  • کد خبر : 170309
  • 11 شهریور 1399 - 14:11
میراسماعیلی: خارجی‌ها پول‌های هنگفتی از فوتبال ایران می‌برند

خارجی‌ها پول‌های هنگفتی از فوتبال ایران می‌برندنیوز/ سیدحسن صفوی؛ جودوی ایران ۱۶ روز دیگر از بلاتکلیفی درمی آید؛ با برگزاری دادگاه حکمیت ورزش CAS در لوزان سوئیس. تکلیف محرومیت همیشگی، یا تبرئه. این روز‌ها همه دغدغه آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو همین است. او، مجیدزارعیان سرمربی تیم ملی و تعدادی شاهد دیگر قرار است ۲۶ شهریورماه با حضور در دادگاه حکمیت ورزش و ارائه اسناد معتبر موضوع محرومیت جودو حل و فصل شود. آرش میراسماعیلی در گفتگو با نیوز از روز‌های آینده جودو گفت.

تکلیف ویزای سوئیس برای تیم اعزامی به لوزان چه زمانی مشخص می‌شود؟
ما دو هفته پیش با مراجعه به سفارت سوئیس برای ویزا اقدام کردیم، با کمک وزارت امور خارجه مراحل قانونی انجام شد و یکی، دو روز آینده طبق قول‌هایی که سفارت سوئیس به ما داده ویزا‌ها صادر می‌شود و بلافاصله باید برای سفر اقدام کنیم. ما به خاطر محدودیت‌های پروازی چند روز زودتر به سوئیس می‌رویم.

باید پیش از سفر کارت سلامت تست کرونا بگیرید؟
بله، ما با مسئولان سفارت ایران در سوئیس رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم و در ارتباط هستیم، آن‌ها قطعاً مثل همیشه شرایط را برای اعزام ما مهیا می‌کنند تا بدون مشکل این سفر انجام شود، موضوع خیلی مهم است و ما باید ۱۰ روز قبل از سفر همه کار‌های مربوطه را انجام دهیم.

آیا برای هزینه سفر هیئت به سوئیس مسئولان ورزش کمک کرده‌اند؟
هزینه سفر ما به سوئیس در این شرایط واقعاً خیلی سنگین است و از عهده فدراسیون خارج، با شرایطی که از اول سال داشتیم و شرایط اقتصادی، پرداخت هزینه این سفر برای ما خیلی سخت است. ما برای کمک با دفتر وزیر، معاون وزیر، رئیس کمیته ملی المپیک نامه‌نگاری و ارتباط مستقیم گرفته‌ایم و خوشبختانه آن‌ها هم قول‌هایی داده‌اند تا به امید خدا مشکل حل شود و هزینه‌های سفر ۶ نفر فراهم شود تا دغدغه‌ای نداشته باشیم و نامه‌نگاری‌های ارزی و ریالی انجام شده است.

این روز‌ها قرارداد ویلموتس و غرامتش سروصدای زیادی کرده، با پول قرارداد سرمربی سابق فوتبال چه کار‌هایی در ورزش‌های غیر فوتبالی می‌توان کرد؟
سال‌هاست بین فوتبال و بقیه رشته‌ها تبعیض وجود دارد و همه ورزشکاران از این تبعیض دلخور هستند. اینکه فوتبال یک صنعت شده، ما حساسیتی روی آن نداریم، اما پول‌هایی که به مربیان و بازیکنان خارجی می‌دهند اصلاً قابل قبول نیست، آن‌ها پول‌های هنگفتی از سرمایه این کشور را با خود می‌برند. وقتی ما افتخارات رشته‌های غیرفوتبالی را در همه رویداد‌های بزرگ دنیا می‌بینیم، آن وقت انتقاد‌های ورزشکاران غیرفوتبالی را هم باید قبول کنیم. به نظرم انتقاد‌ها وارد است و باید عدالت در ورزش ایران رعایت شود. اگر یک‌سوم پول قرارداد ویلموتس در رشته‌های غیرفوتبالی صرف شود، آن وقت شاهد افتخارات بزرگتری در ورزش ایران خواهیم بود. لیگ‌های غیرفوتبالی همه با سیلی صورت‌شان را سرخ نگه می‌دارند، اما وقتی این رقم‌ها در فوتبال رد و بدل می‌شود، به نوعی ورزشکاران غیرفوتبالی سرخورده می‌شوند. در کشور‌های دیگر هم این شکلی است، در فوتبال هزینه می‌شود، اما بقیه رشته‌ها فراموش نمی‌شوند، برای آن‌ها هم سرمایه‌گذاری می‌شود. امیدوارم دست دلالان و مفسدان از ورزش ایران قطع شود، خوشحالم از اینکه وزیر ورزش پای مبارزه با فساد ایستاده و با این موضوع می‌جنگد.

موضوع انتقاد شما از صدا و سیما که در یکی، دو روز قبل چه بود؟
همه از شرایط سخت جودو ایران مطلع هستند، واقعاً از مسئولان صداو سیما دلخور هستم، بار‌ها گفته‌ایم که انتظار ما از صدا و سیما حمایت است. شبکه‌های معاند مدام علیه جودو و ایران برنامه می‌سازند، ما انتظار داریم صدا و سیما از ما حمایت کند، نه اینکه برنامه‌هایی را پخش کند که دل جودوکاران کشورمان را بشکند. ما این مدت حداقل دو مورد از برنامه‌های صدا و سیما را شاهد بودیم که به آن‌ها انتقاد شدید داریم.

یک بار نزدیک به دو ساعت برنامه‌ای را بازپخش کردند که محمدمنصوری، سرمربی سابق تیم ملی جودو ایران در آن برنامه بود. منصوری در این مدت با حضور در شبکه‌های معاند علیه ورزش ایران بار‌ها به صورت خیلی جدی انتقاد کرده و قرار است در داگاه حکمیت ورزش علیه ایران شهادت دهد؛ موضوع دوم هم پخش تصویر یکی از قهرمان رژیم غاصب صهیونیستی است که این کار‌ها همه خانواده جودو را ناراحت کرده است. ما این رژیم خودخوانده را به رسمیت نمی‌شناسیم، آن وقت صداوسیما بک گراند تصویر برنامه اش را قهرمان اسرائیلی گذاشته است که این رفتار‌ها ما را دلخور کرده است.
امیدوارم که صداوسیما، جودو را حمایت کند تا کمی آرامش به هزاران جودوکار ایرانی بلاتکلیف داده شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=170309

ثبت نظر

-