اضطراب کرونایی ؛ ویروسی که روان افراد را هم تخریب می‌کند

  • کد خبر : 170160
  • 11 شهریور 1399 - 12:20
اضطراب کرونایی ؛ ویروسی که  روان افراد را هم تخریب می‌کند

 

با اثرات روانی ویروس کرونا چه کنیم؟ - بهار نیوز

اضطراب کرونایی

سرویس ترجمه نیوز، تحقیقات جدید نشان می دهد که از اواسط ماه مارس تا  اوایل ماه مه سال جاری ، تعداد ۳۷۵،۰۰۰ مورد جستجو در گوگل در خصوص  حملات بیش از حد اضطراب کرونایی بوده است. استادیار گروه پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در این باره می گوید: در حال حاضر بسیاری از کارشناسان این فرضیه را مطرح می کنند که احتمالا سلامت روانی بسیاری از مردم تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار دارد. یکی از عوامل از تاثیرات، ناآگاهی از تصمیماتی است که ممکن است سیاست‌گذاران در این شرایط اتخاذ کنند. همین که افراد اطلاعی از آنچه روی می دهد ندارند، نگران کننده و اضطراب آفرین است. 
وی افزود: این در حالی است که اطلاعات زیادی نیز در مورد اینکه افراد چگونه تحت تاثیر شیوع کووید۱۹ قرار می گیرند، وجود ندارد. شاید جمع آوری چنین اطلاعاتی ساعتها، ماهها و حتی سالها زمان نیاز داشته باشد و این یک مشکل بزرگ است که سیاستمداران ما هنگامی که اطلاعات کافی نیست دست به اقدام می زنند. بنابراین تیم ما به بررسی جستجوهای اینترنتی پرداخته تا دریابیم که مردم در آمریکا بیشتر در چه حوزه ای به سراغ اینترنت می روند. 
بررسی این جستجوها نشان می دهد که ۳.۴ میلیون شهروند طی دو ماه اخیر مطالبی با موضوعات اضطراب کرونایی و وحشت از کرونا را مطالعه کرده اند. از آنجایی که این اطلاعات در نتیجه بررسی جستجوهای اینترنتی بدست آمده مشخص نیست که آیا افراد دچار این حملات اضطرابی شده و یا علائم مشابه آن از جمله حمله قلبی را تجربه کرده اند. 
ویل رایت مدیر ارشد نوآوری در مراقبت های بهداشتی در انجمن روانشناسی آمریکا نیز که در این بررسی حضور نداشته، گفت: “علائم حمله اضطرابی و هراسناک می تواند بسیار شدید باشد ، از جمله واکنش های بدنی مانند حمله قلبی، تنگی نفس ، ضربان قلب سریع ، فشار قفسه سینه و تعریق.” انجمن روانشناسان آمریکا توصیه می کند که اگر پیش ا زاین دچار حملات اضطرابی نشده اید و یا مطمئن نیستید که آیا حالات شما مربوط به حمله قلبی است یا حمله اضطرابی، حتما بدنبال مراقبت  ها و تدابیر اضطراری باشید. گاهی تشخی و تفکیک این شرایط از یکدیگر دشوار است. 
اگر احساس اضطراب می کنید و مطمئن نیستید علائم شما به اندازه کافی شدید هستند که نشانگر حمله اضطرابی باشد ، چه می کنید؟ “حملات ناشی از اضطراب و هراس یک حالت ناگهانی همراه با ترس شدید است که به طور معمول در عرض ۱۰ دقیقه به اوج خود می رسد.”علائم اضطراب عبارتند از: احساس بی قراری ، اضطراب یا تحریک پذیری، خستگی زیاد ، عدم تمرکز و تجربه مشکلات خواب. برای اینه فردی با این علائم بعنوان فردی با اختلالات اضطرابی شناخته شود باید دست کم شش ماه دچار نشانه های مذکور باشد.
به گفته یکی از کارشناسان حاضر در این بررسی، در ابتدا ویروس کووید ۱۹ یک بیماری کاملا ناشناخته را به همراه آورد که وحشت بسیاری را برانگیخت. به مرور و با گذشت زمان مردم مقاومت روانی بیشتر ی را در چنین شرایطی از خود نشان دادند. در همان روزهای ابتدایی، همه مشاغل، اماکن و  تفریحات تعطیل شد و وحشت زیادی به جان مردم افتاد. اما اکنون و به تدریج به حالتی معمولی رسیده و در حال شناخت و درک کرونا هستیم. در حالی که این روزها هنوز هم عدم اطمینان وجود دارد اما مردم کاملا در شرایط ستیز و گریز نیستند. 
اگر شما هم اضطراب حتی به مقدار اندک دارید بدانید که کنترل افکار، احساسات و رفتار ما از اهمیت بالایی برخوردار است. الگوهای منفی مانند پیگیری دائم اخبار یا انتظار کشیدن برای اطلاعات جدید را شناسایی کنید. دست از سر اخبار بردارید و به دستگاه های دریافتی خود استراحت بدهید. شبکه های اجتماعی منبعی از اضطراب افرینی است بنابراین زمان استفاده از آن را محدود کنید. 
از خود و سلامتی خود مراقبت کنید: غذای سالم بخورید، به اندازه کافی بخوابید، فعال بوده و ارتباطات اجتماعی خود را حفظ کنید(البته نه با حضور اجتماعی). با رعایت چنین نکاتی ممکن است همه اضطراب درونی شما از بین نرود ولی کمک شایانی به کم شدن آن می کند.

مترجم:‌لیلا فرجی
سرویس ترجمه نیوز

بیشتر بدانید : 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=170160

ثبت نظر

-