۷ زنجانی در تصادف کشته شدند

  • کد خبر : 170122
  • 11 شهریور 1399 - 11:50
۷ زنجانی در تصادف کشته شدند
زنجان

۷ زنجانی در تصادف کشته شدند

به گزارش نیوز، جانشین پلیس راه استان زنجان به وقوع پنج فقره تصادف فوتی ( ۷ زنجانی در تصادف کشته شدند ) در محورهای استان طی یک هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این تعداد تصادف هفت فوتی برجای گذاشته است.

مهدی میناخانی از عادی شدن ترافیک در محورهای استان خبر داد و اظهار کرد: این عادی شدن بعد از دو روز حجم بالای ترافیک روی داده است.

جانشین پلیس راه استان زنجان به وقوع پنج فقره تصادف فوتی در محورهای استان طی یک هفته گذشته اشاره و تصریح کرد: این تعداد تصادف هفت فوتی برجای گذاشته است.

وی برخورد یک دستگاه خودروی ال ۹۰ با کامیون کشنده با دو فوتی را از تصادفات یک هفته گذشته عنوان کرد و گفت: این تصادف در محور زنجان-قزوین روی داده است.

میناخانی به واژگونی یک دستگاه تراکتور در محور دندی اشاره کرد و گفت: این واژگونی دو کشته داشته است.

جانشین پلیس راه استان زنجان ادامه داد: واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ و همچنین یک دستگاه موتورسیکلت دو فقره تصادفی بودند که به ترتیب در محورهای زنجان- تبریز و ابهر روی داده و سرنشینان هر دو وسیله جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: در برخورد دو خودروی پراید و پژو هم که شب گذشته روی داد و یکی از مصدومان حادثه در بیمارستان فوت کرد.

میناخانی با توصیه به رانندگان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: خواب‌آلودگی و وقوع تصادفات حادثه‌ساز از مهم‌ترین دلایل وقوع تصادفات منجر به فوت است.

تصادف رانندگی در جاده‌های زنجان طی هشت روز گذشته ۱۱ کشته برجا گذاشت

۷ زنجانی در تصادف کشته شدند

در خرداد ماه نیز…:

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: روز جمعه /۱۶ خرداد ماه/ بر اثر برخورد سه دستگاه خودرو با یکدیگر در آزاد راه زنجان – قزوین که به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده کامیون کشنده ماک در برخورد با سواری سمند و در ادامه برخورد خودروی سوار دوو با سمند، رخ داد چهار نفر جان باخت.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود: این حادثه رانندگی حوالی ساعت ۱۴:۴۰ در کیلومتر ۶۰ خط جنوبی این مسیر ارتباطی اتفاق افتاد و راننده و ۲ سرنشین خودروی سواری دوو بر اثر آتش سوزی در سر صحنه جان سپردند و پسر بچه نیز پس از انتقال به بیمارستان به کام مرگ فرو رفت.

وی اظهار داشت: حادثه دوم نیز حوالی ساعت ۱۰:۲۰ در جاده زنجان – بیجار و به دلیل برخورد رخ به رخ ۲ دستگاه خودروی سواری پراید و سمند اتفاق افتاد راننده پراید جان سپرد و یک نفر نیز مصدوم و راهی بیمارستان شد که کارشناسان پلیس راه، راننده پراید را به علت عدم رعایت حق تقدم مقصر شناختند.

به گفته عظیمی، بامداد چهارشنبه نیز در کیلومتر ۱۵ باند شمالی آزاد راه زنجان – قزوین بر اثر برخورد ۲ دستگاه کامیون، راننده کامیونت کشنده و همسرش جان باختند و دختر بچه آنها نیز مصدوم و به منظور درمان به بیمارستان آیت الله موسوی منتقل شد.

وی افزود: کامیونت کشنده بر اثر خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو با قسمت پشت یک دستگاه کامیون درحال حرکت به شدت برخورد کرده و پس از واژگونی این حادثه مرگبار را رقم زد.

عظیمی تصریح کرد: حادثه دیگر نیز چهارشنبه شب در محور فرعی نوبهار رخ داد که موتورسوار بر اثر برخورد با یک دستگاه سواری پراید و پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد که موتورسیکلت سوار به علت نقص در سیستم روشنایی و راننده سواری پراید به دلیل انحراف به چپ به صورت ۵۰-۵۰ مقصر شناخته شدند.

وی افزود: ساعت ۹:۳۰ صبح روز جمعه /نهم خرداد ماه/ نیز در کیلومتر ۶۵ جاده زنجان – ارمغانخانه و بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی وانت نیسان،  ۲ تن کشته و ۲ نفر نیز مصدوم شدند.

عظیمی یادآور شد: این حادثه رانندگی به علت تخطی راننده از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه رخ داد و راننده و پسر یک ساله‌ وی بر اثر شدت جراحات وارده جان باختند و همسر و دختر خردسال خانواده نیز مصدوم و با استفاده از بالگرد مرکز فوریت‌های پزشکی زنجان به بیمارستان انتقال یافتند.

وی یادآور شد: در یک حادثه رانندگی دیگر نیز که در جاده روستایی جوقین واقع در شهرستان ایجرود اتفاق افتاد، راننده تراکتور بر اثر واژگونی این وسیله نقلیه جان باخت.

عظیمی تاکید کرد: ۲۷۰ نفر در سال ۹۷ و ۲۵۸ نفر دیگر در سال ۹۸ بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان جان باختند و هرچند پلیس راه تلاش وافر دارد تا با گشت و کنترل مسیرهای ارتباطی و اعمال قانون، میزان حوادث رانندگی را کاهش دهد اما در اصل این رانندگان هستند که می توانند با رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی جان خود، سرنشینان و دیگران را با خطر مرگ و مصدومیت مواجه نسازند.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

بیتشر بدانید : ۷۵۵ نفر در گلستان تا یک قدمی مرگ رفتند + جزئیات

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=170122

ثبت نظر

-