خبرهای بد درباره کرونا و واکسن کووید ۱۹

  • کد خبر : 169804
  • 11 شهریور 1399 - 5:11
خبرهای بد درباره کرونا و واکسن کووید ۱۹

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا، در اروپا دو بیمار مبتلا به کووید-۱۹ پس از بهبودی، دوباره به کروناویروس آلوده شده‌اند و دو مورد ابتلای مجدد بهبودیافتگان کووید-۱۹ در این قاره در دو کشور بلژیک و هلند گزارش شده است.

همچنین هفته گذشته متخصصان در هنگ کنگ از آلوده شدن مجدد فردی به ویروس کرونا، حدود چهار ماه و نیم پس از آنکه از این بیماری بهبود یافته بود، خبر دادند. در آمریکا نیز یک مورد ابتلای مجدد به کووید-۱۹ گزارش شده است.

خبر ثبت مواردی از ابتلای مجددِ بهبودیافتگان کووید-۱۹ به این بیماری، این روزها نگرانی‌هایی را در مورد کارایی واکسن‌های در دست ساخت برای مقابله با کروناویروس که به فوت صدها هزار نفر در جهان منجر شده، به دنبال داشته است.

هرچند، کارشناسان اظهار داشته اند که لازم است تعداد بیشتری از موارد ابتلای مجدد بهبودیافتگان ثبت شود تا بتوان این موضوع را تایید و توجیه کرد.

یک ویروس شناس در بلژیک در این رابطه می‌گوید: مورد ابتلای مجدد به بیماری کووید-۱۹ در این کشور مربوط به یک بیمار خانم بوده که برای اولین بار در ماه مارس به کروناویروس آلوده شده بود. این بیمار مجدد در ماه ژوئن به گونه دیگری از کروناویروس آلوده شد.

به گفته این ویروس شناس، به نظر کروناویروس جدید نسبت به ویروس آنفلوآنزا با ثبات‌تر است اما همچنان در حال تغییر است.

به گزارش ژاپن تودی، این ویروس شناس افزود: ویروس‌ها جهش دارند و به این ترتیب یک نوع واکسن برای همیشه کارآیی نخواهد داشت.  پس همچون واکسن آنفلوآنزا، واکسن کووید-۱۹ نیز باید به طور مرتب بازطراحی شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=169804

ثبت نظر

-