کلاس اولی‌ها در تمام مناطق از ۱۵ شهریور به مدرسه می‌روند

  • کد خبر : 169762
  • 11 شهریور 1399 - 3:34
کلاس اولی‌ها در تمام مناطق از ۱۵ شهریور به مدرسه می‌روند

به گزارش نیوز به نقل از فارس: رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، درباره سناریوهای آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: سال گذشته دوسوم از سال تحصیلی گذشته بود و حجم زیادی از کتب درسی هم  آموزش داده شده بود که با شرایط کرونا و تعطیلی مدارس مواجه شدیم اما امسال از ابتدای سال با این شرایط کرونا مواجهیم.

وی ادامه داد: اعلام شده است که جریان آموزش از ۱۵ شهریور آغاز می شود و با توجه به شرایط مناطق از نظر کرونا برنامه داریم؛ مناطق سفید اصولا مناطق کم جمعیت هستند که مدارس آنها زیر ۵۰ دانش آموز جمعیت دارند و کلاس‌ها حضوری است. در مناطق زرد، آموزش ترکیبی است و در مناطق قرمز هم آموزش مجازی است.

حکیم‌زاده درباره تحصیل کلاس اولی‌ها، گفت: دانش‌آموزان کلاس اولی اصلا مدرسه را تجربه نکردند و اینکه بگوییم از طریق تبلت و موبایل آموزش ببینند، حرف غیرواقع بینانه‌ای است؛ در کشورهای دیگر هم آموزش برای دبستانی‌ها زودتر است و در پایه اول ابتدایی روی شناخت آنها تأکید شده است.

وی اضافه کرد: برای کلاس اولی‌ها برنامه ویژه داریم که دو یا سه دانش آموز همراه خانواده به مدرسه بیایند تا معلم را بشناسند و با محیط مدرسه آشنا شوند؛ البته برای ورودی دوره‌ها هم اینگونه است. 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که منظور شما این است که در مناطق قرمز هم دانش‌آموزان کلاس اولی به مدرسه می روند اما این آموزش تداوم ندارد، گفت: بله اینگونه است؛ اختیاراتی به شورای مدارس داریم که با هماهنگی خانواده‌ها برای دانش‌آموزان برنامه داشته باشند. 

وی به مدرسه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: اقدام دیگر مدرسه تلویزیونی است که البته در مناطق دوردست، تلویزیون به یکی از بسترهای آموزشی تبدیل می‌شود.

حکیم‌زاده درباره گلایه برخی معلم از گروه‌بندی دانش‌آموزان و تکرار دوباره محتواها، بیام کرد: راجع به گروه بندی، معلمان می توانند با توجه به اختیارات شوراهای مدرسه، به صورت گردشی و چرخشی دانش‌آموزان را داشته باشند یا برخی محتواها در فضای مجازی و برخی در کلاس درس ارائه شود اما روش آموزش معکوس به عنوان رویکرد جدید نیز مدنظر است که در این روش معلمان تدریس خود را در کانال در فضای مجازی بارگذاری می‌کنند و کلاس درس صرفا برای رفع اشکال و تکلیف است.

وی افزود: کانالی هم برای توانمندسازی معلمان در شبکه «شاد» داریم که روش‌های مختلف آموزشی آنجا بارگذاری شده است که معلمان می توانند مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره سلامت دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری، گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموز که یک مورد هم گزارش مشکل نداشتیم. ثبت نام یک میلیون و ۴۰۰ هزار کلاس اولی است که سنجش شدند و غربالگری اولیه انجام می شود. ثبت نام با رعایت پروتکل ها با موفقیت انجام می شود.

بچه ها باید یاد بگیرند و بهترین سنین یادگیری است و بهترین جا محیط مدرسه است. اگر خانواده ها همکاری داشته باشند با رعایت پروتکل ها جای نگرانی ندارد. خانواده ها بچه ها را به پارک و مسافرت و بازار می روند و نگرانی فقط در مدرسه است. 

مسافرت ها گاهی وقت ها باعث می شود که مکان هایی که سفید است در معرض تهدید کرونا قرار گیرد.

در برخی مناطق کم برخوردار، توانایی تهیه ماسک و ضذ  یک سرانه بهداشتی برای مدارس در نظر گرفته شد. سال گذشته قرار داد سازمان برنامه و بودجه تلاش می کنیم از این نظر مناطق محروم دچار مشکل نباشند. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=169762

ثبت نظر

-