رسول‌پناه: ترابی فسخ نکرده، با بشار تمدید می‌کنیم و با گلایه‌های یحیی موافقیم!

  • کد خبر : 169731
  • 11 شهریور 1399 - 2:47
رسول‌پناه: ترابی فسخ نکرده، با بشار تمدید می‌کنیم و با گلایه‌های یحیی موافقیم!

به گزارش نیوز، مهدی رسول پناه درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: باید به زمانی که سرپرستی باشگاه را برعهده گرفتم بازگردم. در آن زمان جو بدی در باشگاه به دلیل بدهی‌ها، تعهدات پرسپولیس، و پرونده‌های خارجی و به ویژه عدم درآمدزایی حاکم بود. پس از مدتی کرونا هم شرایط بدی را برای اقتصاد کشورمان ایجاد کرد.

وی افزود: با همراهی کارگزار توانستیم به درآمد پایداری برسیم و بیشتر تعهدات خود را حل کنیم. کارگزار تا پایان تیر ۴۰ میلیارد به ما پرداخت کرد تا بتوانیم بخشی از بدهی‌ها را بپردازیم. پس از ۵۰ سال سند ورزشگاه درفشی فر به نام پرسپولیس شد و ورزشگاه شهدای گمنام هم به ما تعلق گرفت. املاکی هم در چیذر داشتیم که مربوط به دوران ریاست محمد رویانیان بود. این موضوع را هم حل کردیم و انشاءالله آن‌ها هم به مالکیت باشگاه در روز‌های آینده درمی آیند.

تغییر شائبه برانگیز داوری سبب گلایه گل محمدی شد
سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره گلایه‌های اخیر یحیی گل محمدی توضیح داد: قبل از دربی اتفاق‌هایی افتاد که حق به ویژه در زمینه داوری با گل محمدی بود. دو روز قبل از این بازی داور تغییر کرد و بار دیگر داور عوض شد. این موضوع شائبه‌هایی را ایجاد کرد که سبب گله مندی یحیی شد. بحث مهم‌تر این بود که استقلال هم مانند تیم ما پیشنهاد داد بازی نیمه نهایی به تعویق بیفتد.

در لیگ قهرمانان بحث افتخار ملی مطرح است و به همین دلیل می‌خواستیم دربی به تعویق بیفتد
رسول پناه ادامه داد: ۱۰، ۱۵ روز دیگر باید در لیگ قهرمانان بازی کنیم و البته برای مذاکره با بازیکنان جدید هم وقت نداشتیم. بازیکنان هم کمی خسته بودند و می‌خواستیم در لیگ قهرمانان با قدرت بازی کنیم، زیرا در این رقابت‌ها بحث افتخار ملی است و به همین دلیل درخواست کردیم با توجه به فشاری که روی بازیکنان وجود دارد، دربی به تعویق بیفتد.

پنالتی سرنوشت یک بازی را مشخص می‌کند، اما شایستگی یک تیم را مشخص نمی‌کند.
وی تصریح کرد: همه از پرسپولیس توقع برد و کسب جام دارند. گل محمدی یکی از مربیان فنی فوتبال ما است و افتخار می‌کنیم وی جزو خانواده پرسپولیس است. پس از باخت به دربی جو سنگینی علیه گل محمدی راه افتاد. هرچند پنالتی سرنوشت یک بازی را مشخص می‌کند، اما شایستگی یک تیم را مشخص نمی‌کند. همانگونه که تیم ملی ایتالیا در جام جهانی ۱۹۹۴ با هدر رفتن پنالتی روبرتو باجو قهرمانی را از دست داد. این شرایط خیلی مهم است.

با گلایه‌های گل محمدی موافق بودیم
سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره گلایه‌های بازیکنان از مدیریت و نشان دادن این موضوع از طریق یک پست مشترک توضیح داد: این موضوع برای یک ماه و نیم پیش است. من با گل محمدی موافق بودم و به همین دلیل درخواست کردیم هیات مدیره خیلی سریع مشخص شود. این کار در حوزه اختیارات وزارت ورزش است و گلایه هم کردیم. بازیکنان هم پستی را منتشر کردند. حتی ما از گل محمدی تشکر کردیم که با آن‌ها صحبت‌ها به ما کمک کرد.

روز گذشته در تمرین پرسپولیس وحدت و همدلی ایجاد شد
رسول پناه خاطرنشان کرد: گل محمدی مربی بااخلاق و صبوری است. بهتر است دلیل گلایه هایش را پس از بازی از خودش بپرسید. روز گذشته با وی جلسه‌ای برگزار کردم و اکنون مشکلی نیست. فشار زیادی روی یحیی وجود دارد و برخی هم از طریق مختلف این مربی را تحت فشار گذاشتند. به نظر من پس از دربی حاشیه‌ها بیشتر می‌شود، اما الحمدالله با وحدت و همدلی که روز گذشته در تمرین ایجاد شد، امیدواریم تیم بزرگ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بدرخشد و قهرمانی پنجم را هم به دست بیاورد.

با برخی بازیکنان مدنظر گل محمدی صحبت کردیم و وی در پرسپولیس می‌ماند
وی درباره اینکه آیا گل محمدی فصل آینده هم در پرسپولیس می‌ماند یا خیر، گفت: قطعا کادرفنی فعلی فصل آینده هم در تیم ما می‌ماند، زیرا گل محمدی و دستیارانش مورد حمایت ما هستند. وی فهرست نفرات مدنطرش را هم در اختیار ما قرار داده است. زمان نقل و انتقالات شش شهریور است و ما با برخی از این بازیکنان تماس گرفتیم. قرار شد پس از تاسوعا و عاشورا هم با برخی بازیکنان دیگر مذاکره کردیم و به زودی با آن‌ها به توافق می‌رسیم.

برخی بازیکنان قبول نکردند مبلغ قراردادشان افزایش یابد
رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد بازیکنان توضیح داد: باید از بازیکنان تشکر کنم، زیرا جانانه زحمت کشیدند و با مردانگی و صبوری شرایط باشگاه را درک کردند. آن‌ها با توجه به قرارداد‌های شان با ما ساختند و حتی برخی از این نفرات با ما راه آمده و قبول نکردند با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده است، قراردادشان افزایش یابد.

ترابی در صورت دریافت نکردن ۹۰ درصد قرارداد تا یک بازی قبل از پایان فصل می‌توانست فسخ کند
رسول پناه ادامه داد: پنج بازیکن ما بندی در قراردادشان وجود دارد که اگر از یک تیم خارجی پیشنهاد داشته باشند می‌توانند با پرداخت درصد یا مبلغی از پرسپولیس جدا شوند. این بند ما را در شرایط سختی قراردا د، اما مربوط به مدیران قبلی است. در قرارداد مهدی ترابی بندی آمده است که اگر تا یک بازی قبل پایان فصل ۹۰ درصد قراردادش را دریافت نکند، آن را یک طرفه فسخ کرده و از پرسپولیس جدا شود.

بالاترین پرداختی را به بازیکنان داشته ایم
وی ادامه داد: پرسپولیس بالاترین پرداختی را به بازیکنان داشته و تا امروز هم پاداش‌ها به جز پاداش پایان فصل را پرداخت کردیم. حتی مبالغی که از سال‌های قبل طلب داشتند پرداخت کردیم. برخی بازیکنان ۸۵ و برخی هم بالای ۹۰ درصد قرارداد امسال خود را دریافت کرده اند. مثلا بشار رسن با وجود مطالباتی که از سال‌های پیش دارد برای امسال ۹۲ درصد مبلغ قراردادش را گرفته است.

مشکل خانوادگی ترابی حل شود در پرسپولیس می‌ماند
سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره فسخ قرارداد ترابی توضیح داد: وی امروز به سازمان لیگ رفت و برای فسخ قرارداد اقدام کرد. ترابی مشکل خاص خانوادگی دارد، اما ۲، ۳ ساعت پیش با من صحبت کرد و گفت اگر این مشکل حل شود در پرسپولیس می‌ماند. دریافت نکردن ۹۰ درصد قرارداد یک بحث است و بحث دیگر هم این است که ترابی می‌خواهد به یک باشگاه قطری برود. ترابی یکی از بازیکنان بااخلاق، فنی، ماخوذ به حیا و افتخار پرسپولیس است. وی تاکنون فسخ نکرده بلکه فسخ قراردادش را ثبت کرده است. مانند اینکه یک نفر شکایت خود را از فرد دیگری ثبت می‌کند.

ادامه دارد…

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=169731

ثبت نظر

-