مراکز توانبخشی بهزیستی تعطیل می شوند؟

  • کد خبر : 169517
  • 10 شهریور 1399 - 23:29
مراکز توانبخشی بهزیستی تعطیل می شوند؟

به گزارش نیوز، مجید بهروزی نیا، رئیس هیأت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور گفت: در پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که بهمن ماه سال ۹۸ به کمیسیون اقتصادی هیأت دولت ارسال شده، ماده ۱۳۴ به طور کلی حذف و در کارگروه ویژه این کمیسیون نیز این موضوع تصویب شده است.

وی افزود: این ماده حذف شده مرتبط با معافیت مالیاتی مراکز و موسسات ارائه دهنده خدمت به معلولین و سالمندان است.

رئیس هیأت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور با تاکید بر افزایش مشکلات مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان با تصویب حذف ماده ۱۳۴، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان زیر قیمت تمام شده کار می‌کنند و در بسیاری از مواقع، هزینه‌های تمام شده برای مراکز، بسیار بیشتر از مبالغی است که در قالب یارانه و یا دریافتی از خانواده ها اخذ می‌کنند.

بهروزی نیا تاکید کرد: حذف ماده ۱۳۴، فشار مضاعفی بر مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین و سالمندان وارد خواهد کرد و توان کار کردن را از این مراکز می‌گیرد.

وی با بیان اینکه  بسیاری از مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان در مناطق محروم مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان در مناطق محروم مشغول به فعالیت بوده و این مراکز تنها با یارانه دریافتی از سازمان بهزیستی اداره می‌شوند. در این شرایط اگر قرار باشد معافیت مالیاتی آنها نیز برداشته شود، بدون شک فعالیت آنها متوقف خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور با اشاره به تعطیلی بسیاری از مراکز شبانه و روزانه توانبخشی به دلیل مشکلات اقتصادی، اذعان کرد: طی ماه‌های اخیر و به دلیل افزایش مشکلات اقتصادی، شاهد تعطیلی بسیاری از مراکز روزانه و شبانه ارائه دهنده خدمت به معلولین و سالمندان بوده‌ایم و اگر معافیت مالیاتی مراکز نیز برداشته شود، تعداد مراکزی که به فعالیت خود خاتمه می‌دهند، افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بهروزی نیا تاکید کرد: فعالیت مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان عام المنفعه است و در سراسر دنیا مالیاتی از این گونه مراکز اخذ نمی‌شود.

وی با اشاره به مشکلات دولت برای پرداخت هزینه‌های مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولان و سالمندان، گفت: دولت در شرایطی که توان پرداخت کامل هزینه‌های مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان را ندارد، بهتر است با این مراکز همکاری بیشتری داشته باشد و با تصمیمات خلق الساعه این چنینی مشکلات مراکز را بیش از پیش نکند.

رئیس هیأت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور خواستار تغییر و اصلاح لایحه مرتبط با حذف ماده ۱۳۴ شد و بیان کرد: درخواست ما این است که تغییر و اصلاح لایحه به نحوی صورت گیرد که تمامی مراکز توانبخشی اعم از شبانه روزی، روزانه، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و کارگاه‌های حمایتی بدون تاویل و تفسیر از معافیت صد درصدی برخوردار شوند.

منبع: نیوز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=169517

ثبت نظر

-