نشانه های اولیه بیماری پارکینسون

  • کد خبر : 169202
  • 10 شهریور 1399 - 18:25
نشانه های اولیه بیماری پارکینسون

 

نشانه های اولیه ابتلا به بیماری پارکینسون

به گزارش نیوز: رژیم غذایی در احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون, نقش دارد. محققان دریافتند افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می‌کنند در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی شان مملو از گوشت و سیب زمینی است، به احتمال یک سوم کمتر با علایم بیماری پارکینسون, روبه رو می‌شوند. پزشکان می‌گویند نشانه‌های این بیماری چندین سال قبل از ظهور بیماری پدیدار می‌شود. این علایم شامل یبوست، افسردگی، درد بدن، کاهش بویایی، خواب آلودگی و مشکل در تشخیص رنگ‌هاست.در این بیماری به مرور زمان، مغز سلول‌های تولیدکننده دوپامین را از دست می‌دهد. دوپامین ماده شیمیایی است که به تنظیم حرکت و واکنش‌های هیجانی کمک می‌کند. علایم بارز پارکینسون مربوط به حرکات است که شامل لرزش، اندام‌های سفت و مشکلات هماهنگی در حرکات بدن، می‌شود اما تأثیرات گسترده‌تری دارد و شامل افسردگی، تحریک پذیری و مشکل در حافظه و مهارت‌های فکری است.محققان معتقدند رژیم غذایی سالم با کاهش التهاب در بدن نقش حفاظتی دارد و شواهد اولیه حاکی از آن است که پروتئین آلفا سینوسلین«پروتئین موثر در بروز بیماری »، ابتدا در روده‌ها تکثیر می‌شود.

بیماری پارکینسون, :

بیماری پارکینسون یک اختلال عصبی یا مغزی است که منجر به دشوار شدن حفظ تعادل و هماهنگی می‌شود. در افراد مبتلا به پارکینسون، سلول‌های عصبی در یک ناحیه از مغز که جسم سیاه نام دارد آسیب دیده‌اند یا مرده‌اند. این سلول‌ها مهم هستند زیرا آ‌ن‌ها دوپامین شیمیایی تولید می‌کنند که این ماده به هماهنگی حرکات بدن کمک می‌کند. هنگامی که سلول‌های تولیدکننده دوپامین مردند، ناحیه‌ای از مغز که حرکات بدن را کنترل می‌کند دیگر نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و در نهایت علائم بیماری پارکینسون, آشکار می‌شوند.

پارکینسون, می‌تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد، اما اغلب در افراد بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد. تنها ۱۵ درصد از بیماران مبتلا به پارکینسون, قبل از سن ۵۰ سالگی هستند؛ اما در سن ۶۰ سالگی از هر ۱۰۰ نفر مردم ۱ نفر به این بیماری مبتلا است.

شیوع بیماری پارکینسون, در مردان بیشتر از زنان است. اگرچه افرادی که در سابقه خانوادگی خود این بیماری دارند ممکن است در معرض خطر بیشتری باشند، اما به ندرت این بیماری به تنهایی به ژنتیک نسبت داده می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=169202

برچسب ها

ثبت نظر

-