۲ بازیکن پرسپولیس ترسیدند پنالتی بزنند!

  • کد خبر : 168806
  • 10 شهریور 1399 - 13:34
۲ بازیکن پرسپولیس ترسیدند پنالتی بزنند!

۲ بازیکن پرسپولیس ترسیدند پنالتی بزنند!نیوز/ مهدی یکتا؛ پرسپولیس و استقلال در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان یک جدال جذاب، پرگل و نفسگیر و در ضربات پنالتی شاگردان یحیی گل‌محمدی مغلوب آبی‌ها شدند. شاید یکی از بحث‌برانگیز‌ترین لحظات این دیدار همان ضربات پنالتی بود و بسیاری از هواداران پرسپولیس نسبت به انتخاب پنالتی‌زنان این تیم انتقاد کرده و معتقد بودند یحیی گل‌محمدی می‌توانست انتخاب‌های بهتری داشته باشد. اگر شما هم جزو این دسته از پرسپولیسی‌ها یا اینکه کنجکاو هستید بدانید ماجرای پنالتی‌های این تیم چه بوده و بین یحیی و شاگردانش چه گذشته است، گزارش زیر را بخوانید. 

علیپور و بشار جزو پنالتی‌زنان بودند
علی علیپور و بشار رسن دو بازیکنی بودند که در آخرین دیدار پرسپولیس مقابل استقلال (قبل از دربی حذفی) ۲ گل تیم خود را زده بودند. از قضا این دو بازیکن کلیدی ۲ گل پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام‌حذفی را نیز به استقلال زدند، اما در دقیقه ۱۱۳ هر دو با هم تعویض شدند! علیپور و رسن در حالی تعویض شدند که هر دو جزو پنالتی‌زنان پرسپولیس در ضیافت پنالتی‌ها بودند اما…

یحیی می‌خواست در ۷ دقیقه پایانی کار را تمام کند!
چرا علیپور و بشار باید تعویض شوند؟ این پرسشی بود که برای نیمکت‌نشینان پرسپولیس هم به وجود آمد، اما یحیی می‌خواست در ۷ دقیقه پایانی به گل برسد و کار استقلال را تمام کند! سرمربی پرسپولیس که تصور می‌کرد علیپور و بشار خسته شده‌اند مهدی عبدی و امید عالیشاه را به زمین فرستاد تا به گل برسد ولی محاسبات گل‌محمدی درست ازآب درنیامد.

۲ بازیکن ترسیدند پنالتی بزنند!
چرا X و Y پنالتی نزدند؟ لطفاً اسم ازما نخواهید، اما دو بازیکن مطرح و کلیدی پرسپولیس پس از سوت ۱۲۰ دقیقه بازی ترسیدند پنالتی بزنند! وقتی گل‌محمدی و مربیان پرسپولیس با صدای بلند دوباره پرسیدند: «چه کسانی می‌تواند پنالتی بزند؟» این دو بازیکن خودشان را لابه‌لای بقیه بچه‌ها پنهان کردند تا یحیی اسامی آنان را جزو پنالتی‌زنان تیم یادداشت نکند!

پنالتی‌ها را محکم بزنید!
زمانی که داور مسابقه مشغول قرعه‌کشی ضیافت پنالتی‌ها بود کادر فنی پرسپولیس فقط یک دستور به بازیکنان داد: ضربات پنالتی خود را محکم بزنید و آرام شوت نکنید! محکم بزنید، هرچه شد مهم نیست و…

نوراللهی پنالتی‌زن پنجم بود، ترابی اول
«مهدی من پنالتی اول را بهتر می‌زنم، توپ رو بده به من!» این درخواست احمد نوراللهی در ضیافت پنالتی‌ها از ترابی بود در حالی که شماره ۸ پنالتی‌زن پنجم بود و شماره ۹ پنالتی‌زن اول! نوراللهی توپ را برداشت و برخلاف تمرینات که محکم شوت می‌زد با ضربه‌ای نرم توپ را به قول مربیان پرسپولیس قِل داد تا سیدحسین حسینی مهم‌ترین پنالتی پرسپولیس (ضربه اول) را مهار کند.

عالیشاه نمی‌خواست پنالتی بزند اما…
دومین پنالتی‌زن پرسپولیس بشار رسن بود که در دقیقه ۱۱۳ تعویض شد و امید عالیشاه جای او را گرفت. از آنجایی که عالیشاه فقط ۷ دقیقه بازی کرده بود از کادر فنی درخواست کرد کس دیگری پنالتی بزند! تصورش را بکنید مهم‌ترین پنالتی پرسپولیس (ضربه اول) خراب شده و شاید کس دیگری هم جای عالیشاه بود همین حرف را می‌زد: «آقا! من تازه وارد زمین شدم و بهتر نیست یکی دیگر بزند؟»، اما جواب یحیی گل‌محمدی و مربیان پرسپولیس هم جالب بود: «نه، خودت باید بزنی. این همه تجربه داری و در تمرینات هم از همه بهتر پنالتی می‌زدی… برو پشت توپ و خیالت راحت باشد.» اتفاقاً پنالتی دوم پرسپولیس بهترین پنالتی این تیم بود که عالیشاه خلاف جهت حرکت گلر استقلال زد و گل شد!

اوساگونا خودش داوطلب شد!
کریستین اوساگونا که در تمرینات هم خوب پنالتی می‌زد داوطلب شد ضربه پنالتی سوم پرسپولیس را بزند. این در حالی بود که گفته می‌شد سومین پنالتی‌زن پرسپولیس علی علیپور بود که تعویض شد. مهاجم اهل نیجریه جوری به توپ ضربه زد که سوژه هواداران استقلال شد و… البته اوساگونا واقعاً پنالتی خودش را برخلاف نوراللهی محکم زد، اما بسیار بی‌دقت!

شجاع پنالتی‌زن چهارم بود
شاید ندانید، اما قرار بود شجاع خلیل زاده پنالتی چهارم پرسپولیس را بزند که فرصت به او نرسید. پرسپولیسی‌ها دو پنالتی خود را خراب کردند و استقلالی‌ها همه پنالتی‌ها از جمله پنالتی چهارم خود (توسط ارسلان مطهری) را تبدیل به گل کردند تا خلیل زاده هم بنشیند و حسرت بخورد.

به بهترین پنالتی‌زن پرسپولیس پنالتی نرسید!
مهدی ترابی که قرار بود پنالتی اول پرسپولیس را بزند، به درخواست نوراللهی پنجمین پنالتی‌زن تیمش شد، اما فرصتی برای این کار پیدا نکرد. خود مربیان پرسپولیس هم اعتراف می‌کنند بهترین پنالتی‌زن این تیم مهدی ترابی است، اما دوست صمیمی این بازیکن اجازه نداد شماره ۹ پنالتی بزند. به عبارت بهتر و در میان تعجب همگان «به بهترین پنالتی‌زن پرسپولیس پنالتی نرسید!»

نکته‌: اگر مهدی ترابی خودش پشت ضربه پنالتی اول می‌ایستاد یا نوراللهی آن تقاضای عجیب را از دوست و همبازی صمیمی‌اش نمی‌کرد، چنانچه بشار رسن و علی علیپور تعویض نمی‌شدند و در ضربات پنالتی به تیم کمک می‌کردند، در صورتی که آن دو بازیکن پرسپولیس از زدن ضربه پنالتی نمی‌ترسیدند یا بوژیدار رادوشویچ حداقل پنالتی عجیب میلیچ هموطن خودش را با پا می‌گرفت شاید اتفاقات دیگری می‌افتاد. شاید هم باز پرسپولیس حذف می‌شد چراکه ماهیت جام‌حذفی همین است و یک تیم باید حذف شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=168806

ثبت نظر

-