آقای ومبلی و جامی که دیگر از دستش نمی‌افتد

  • کد خبر : 168262
  • 10 شهریور 1399 - 6:49
آقای ومبلی و جامی که دیگر از دستش نمی‌افتد

آقای ومبلی و جامی که دیگر از دستش نمی‌افتد

نیوز/ شهراد باغستانی؛ کمتر از یک ماه بین اولین و دومین قهرمانی آرسنال با میکل آرتتا فاصله بود. توپچی‌ها این روز‌ها خاطرات خوبی از ومبلی دارند و در این ورزشگاه بعد از شکست منچسترسیتی و چلسی و قهرمانی در جام حذفی، لیورپول را هم در ضربات پنالتی بردند تا به شانزدهمین جام خیریه خودشان برسند. پس از گل زیبای اوبامیانگ، لیورپول تلاش زیادی کرد تا توسط میامینو بازی را به تساوی بکشاند، اما یک ضربه پنالتی از بروستر که به تیر دروازه برخورد کرد کافی بود تا در نهایت آرسنال قهرمان شود. نکاتی از دیداری که با خوشحالی آرسنالی‌ها و ناراحتی لیورپولی‌ها تمام شد را بررسی خواهیم کرد.

آقای ومبلی
اینکه لیورپول را حریفی بنامیم که مورد علاقه پیرامریک اوبامیانگ نیست، پیش از دیدار جام خیریه بیراه نبود. با این حال در ومبلی دوباره اوبا نشان داد راه گلزنی را خوب بلد است. شوت تماشایی به گوشه دروازه آلیسون که لیورپول را در کل بازی به دردسر انداخت تا گل تساوی را بزند. اوبامیانگ حالا مرد محبوب توپچی‌هاست و هواداران منتظرند قراردادش را تمدید کند.

ستاره گابنی در ۳ بازی آخرش در ومبلی گل زده. ۵ گل تنها در ۴۲ روز و رسیدن به رکورد گلزنی الکسیس سانچس با پیراهن آرسنال در این ورزشگاه. مقابل لیورپول هم که پیش از این بازی نه گل زده بود و نه پاس‌گل داده بود، طلسم‌شکنی کرد. علاوه بر اینکه گل زد، آخرین پنالتی را هم تبدیل به گل کرد. حالا می‌توان گفت اوبامیانگ «آقای ومبلی» است.

جامی که دیگر نمی‌افتد
افتادن جام قهرمانی در جام حذفی از دست پیرامریک اوبامیانگ یکی از سوژه‌های خاص و جالب دنیای فوتبال بود. اتفاقی که البته به نظر می‌رسید کاپیتان آرسنال عمداً برای خنده انجام داده است. با این حال آرسنال با آرتتا قرار است به جام گرفتن عادت کند و دیگر هیچ جامی از دست کاپیتان نمی‌افتد. آرسنال در ۴ بازی آخر جام خیریه که حاضر بوده رقبای خودش که منچسترسیتی، چلسی (۲ مرتبه) و لیورپول بوده را برده و قهرمان شده. هر ۴ مرتبه هم رقبا قهرمان لیگ بودند و آن‌ها قهرمان جام حذفی.

حالا با ۱۶ قهرمانی دومین تیم پرافتخار جام خیریه هستند. اگرچه حسرت قهرمانی‌شان در لیگ برتر از ۱۶ سال هم گذر کرده، ولی از جام گرفتن دور نمی‌شوند. شاید زمان ببرد تا دوباره در لیگ برتر مدعی باشند، اما حداقل اینکه آرسنال در رقابت‌های حذفی یک مدعی همیشگی برای قهرمانی هستند. آرتتا خوب یاد گرفته چطور مقابل تیم‌هایی که مهره‌های بهتری برای بازی هجومی در اختیار دارند مقابله کند.

بعد از شکست منچستریونایتد و لیورپول در لیگ برتر و منچسترسیتی و چلسی در جام حذفی، در جام خیریه هم با همین فرمول به یک برد ارزشمند رسیدند. شاید با همین فرمول هم فصل آینده در لیگ برتر بالای جدولی باشند. حالا آرتتا همان مربی خوشفکری است که هواداران آرسنال می‌توانند بگویند به او اعتماد دارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=168262

ثبت نظر

-