امامی: تکلیف ملی‌پوشان در جلسه سوریان با کادرفنی مشخص می‌شود

  • کد خبر : 168125
  • 10 شهریور 1399 - 0:01
امامی: تکلیف ملی‌پوشان در جلسه سوریان با کادرفنی مشخص می‌شود
امامی: تعیین تکلیف ملی‌پوشان در جلسه سوریان با کادرفنینیوز/ مهدی شیروانی؛ تکلیف ملی‌پوشان اعزامی به رقابتهای‌جهانی ۲۰۲۰ درجلسه حمید سوریان نایب ‌رییس فدراسیون ‌کشتی با کادر فنی تیمهای ‌ملی کشتی ‌آزاد و فرنگی روشن می‌شود. محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون‌ کشتی در گفتگو با نیوز ضمن اعلام این خبر گفت:

* تا الان که با شما صحبت می‌کنم هنوز هیچ مجوزی از سوی ستادمقابله با کرونا درورزش به‌صورت رسمی به فدراسیون نرسیده است. ماهم مثل همه مردم از طریق رسانه‌ها با موافقت ستادکرونا نسبت به شروع تمرینات و اردو‌های تیم ملی مطلع شده‌ایم ولی رسما چیزی به ما ابلاغ نشده است.
* به‌محض این‌که مجوز شروع تمرینات و اردو‌های کشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی ستادکرونا به ما ابلاغ شود، جلسه کادرفنی با نایب‌رییس فدراسیون برگزار می‌شود تا نسبت به نحوه اجرا و شروع برنامه‌ها، تصمیم‌گیری و کارمان را شروع می‌کنیم.
* قطعا تعداد نفرات و دستورالعمل‌های موردنظر ستاد برای کشتی با سایر رشته‌ها متفاوت است؛ لذا منتظریم ابتدا مجوز شروع تمرینات، اردو‌های کشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی را بگیریم، تا براساس آن‌ها برنامه‌هایمان را شروع کنیم.
* بعداز دریافت مجوز شروع تمرینات از ستادکرونا، باید اتحادیه‌جهانی‌کشتی نیز در مورد برگزاری یا عدم‌برگزاری مسابقات‌قهرمانی‌جهانی ۲۰۲۰ صربستان تصمیم نهایی و قطعی خود را اعلام کند تا ما براساس این دو موضوع، برنامه هایمان را استارت بزنیم.
* در صورت صحت این خبر و موافقت با برگزاری مسابقه فینال لیگ فوتبال اروپا بین تیم‌های بایرن‌مونیخ و سویا با حضور تماشاگران به‌میزبانی بوداپست، بدون‌شک انجام این اتفاق تاثیر زیادی برای شروع برنامه‌های سایر ورزش‌ها خواهد داشت ومی‌توان نسبت به برگزاری مسابقات‌جهانی کشتی حتی بدون‌تماشاگر امیدوار شد.
* درصورت برگزاری مسابقات قهرمانی‌جهان، همانگونه که قبلا نیز فدراسیون اعلام کرد، برای انتخاب ملی‌پوشان نمی‌توانیم چرخه‌انتخابی را اجرا کنیم و براساس تصمیمات گذشته کادرفنی، نحوه انتخاب ملی‌پوشان اعمال و اجرا می‌شود. در جلسه‌ای که بعد از ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) با حضور حمید سوریان نایب‌رییس فدراسیون، محسن کاوه و سرمربیان تیم‌های ملی برگزار می‌شود، راجع به همه این موارد بحث‌وتبادل‌نظر و تصمیم‌گیری شده و برای تصویب و تایید به رییس‌فدراسیون ارانه می‌شود.
* احتمال دارد بعضی از کشتی‌گیران منتخب و موردنظر قبلی، تمایل به‌حضور در جهانی نداشته باشند و بخواهند درالمپیک کشتی بگیرند. شاید بعضی‌ها بخواهند باموافقت کادرفنی تغییر وزن بدهند یا خیلی موارد و اتفاقات دیگر که راجع به‌آن‌ها در همین جلسه تبادل نظر و تصمیم‌گیری می‌شود.
* هدف اصلی فدراسیون‌کشتی، موفقیت در بازیهای‌المپیک است ولی قبل از المپیک، باید در گزینشی‌ها هم موفق عمل کنیم؛ لذا مجبوریم براساس فاصله زمانی حضو احتمالی در جهانی‌صربستان (آذر یا دیماه سال جاری) و مسابقات گزینشی‌المپیک (در فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۰) و خود بازیهای‌المپیک در مرداد ۱۴۰۰ همه برنامه‌هایمان را تنظیم و اجرایی کنیم.
* هرچند هنوز رسمی به ما اعلام نشده ولی درهرصورت مجوز شروع اردو‌ها و تمرینات تیمهای‌ملی صادر شده، اما هنوز خبری در مورد موافقت با برگزاری لیگ کشتی صادر نشده که قرار است در جلسه دوم رییس‌فدراسیون‌کشتی با دکتر نمکی وزیر بهداشت در رابطه با لیگ‌کشتی صحبت شود. در مورد شروع لیگ‌کشتی و چگونگی شروع تمرینات باشگاههای‌کشتی تبادل نظر شود تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمرینات باشگاههای‌کشتی سراسرکشور نیز آغاز شود.
* در بحث اردو‌ها و تمرینات باشگاههای‌کشتی سراسر کشور، تمام تلاش فدراسیون‌کشتی براین است که با رعایت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی کشتی‌گیران، مربیان و سایر دست‌اندرکاران کشتی، برنامه‌ها را اجرا کند و پیشنهاداتمان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نیز به ستاد کرونا در ورزش تحویل داده‌ایم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=168125

ثبت نظر

-