حال و هوای کربلا و مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی + عکس

  • کد خبر : 167803
  • 09 شهریور 1399 - 16:46
حال و هوای کربلا و مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی + عکس

 

 

مراسم عزاداری امسال در کربلا، هرچند همچون سال‌های گذشته پرشور و مملوء از جمعیت برگزار می‌شود، اما عزاداران باید برخی محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های خاص را رعایت کنند.
روز گذشته (تاسوعای حسینی) بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر در حرم امام حسین (ع) حضور یافتند و پیش‌بینی می‌شود امروز بیش از یک میلیون نفر خود را به این مکان مقدس برسانند.
در همین حال «حسن التمیمی» وزیر بهداشت عراق نیز امروز وارد کربلا شده است تا چگونگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی را ناظر باشد. طبق دستورالعمل این وزارتخانه، عزاداران باید ماسک بر چهره زده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. همچنین باید اماکن عمومی به طور مرتب ضدعفونی شود.
مراسم این روز‌ها در حالی است که حرم حضرت اباعبدالله (ع) به مدت شش ماه بود که به علت شیوع کرونا بسته بود و اکنون نیز در تمامی ورودی‌های حرم تجهیزات لازم برای غربالگری زائران در نظر گرفته شده است. این دستگاه‌ها قادر به اندازه‌گیری درجه تب، تعداد افراد ورودی به داخل حرم و تشخیص چهره هستند.
همچنین طبق پروتکل‌های اعلامی تولیت امام حسین (ع)، صرفا شهروندان عراقی می‌توانند امسال برای زیارت در کربلا حضور یابند و مراسم نیز باید به پنج ساعت محدود شود.

مراسم عزاداری

 

منبع: فارس

به گزارش گروه فرهنگ و هنر نیوز، روند قطعات در آلبوم موسیقی «قصه کربلا» به‌گونه‌ای پیش می‌رود که گویی قصه‌ای از کربلا روایت شده و داستان تاریخی حضور اباعبدالله(ع) در کربلا را به گوش مخاطب می‌رساند.

عاشورا حماسه‌ای شگرف و عشقی تمام‌ناشدنی و واقعیتی فرهنگ‌ساز است. هنرمندان همواره سعی کرده‌اند تا فارغ از دغدغه‌های مذهبی و با توجه به حرفه خود، عاشورا را به تصویر بکشند، بسرایند، تجسم کنند یا نوای آن را به گوش مخاطب برسانند.

آلبوم «قصه کربلا» با ویژگی خاص خود می‌تواند خود را از آلبوم‌های عاشورایی دیگر متفاوت کند؛ چرا که در این آلبوم نوحه‌های مشهور به موسیقی درآمده‌اند. سازهای سنتی ایرانی در کنار تنظیم کاملاً ایرانی اثر، جلوه ویژه‌ای به قصه کربلا داده است. روند قطعات به‌گونه‌ای پیش می‌رود که گویی قصه‌ای از کربلا روایت شده و داستان تاریخی حضور اباعبدالله(ع) در کربلا را به گوش مخاطب می‌رساند. اشعار قوی و کلاسیک، خوانندگی مسلط به شیوه‌های نوحه‌خوانی سنتی و اصیل ایرانی از نکات بارز این آلبوم است.

بیشتر بدانید: نفوذ جاسوس روسیه به قلب ارتش فرانسه

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=167803

ثبت نظر

-