تنظیم قند خون با مکمل کیو۱۰

  • کد خبر : 167761
  • 09 شهریور 1399 - 15:50
تنظیم قند خون با مکمل کیو۱۰

به گزارش نیوز، کوآنزیم کیو۱۰ (CoQ10) یکی از قدرتمندترین مکمل های موجود در بازار است. قدرت کوآنزیم کیو۱۰ در توانایی ذاتی آن برای تولید انرژی در تمام سلول های بدن شما یافت می شود.

کوآنزیم کیو۱۰ و ۳ دلیل برای مصرف آن

به نقل از “ایزی هلث اپشنز”، بر همین اساس است که کوآنزیم کیو۱۰ می تواند فواید سلامت مختلفی را برای انسان ارائه کند.

دوستدار قلب

کوآنزیم کیو۱۰ مکملی است که می توانید برای حفظ و تقویت سلامت قلب خود آن را مصرف کنید.

به گفته آزمایشگاه قلب کلیولند، کوآنزیم کیو۱۰ نه تنها می تواند آثار محافظتی قلبی‌عروقی چشمگیری را ارائه کند که به حفظ سلامت قلب و پرهیز از بیماری قلبی در آینده کمک می کنند، بلکه مطالعات نشان داده اند که می تواند فواید قابل توجهی حتی برای افراد مبتلا به مشکلات قلبی داشته باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیماری قلبی عروقی – کوآنزیم کیو۱۰ سطوح کلسترول خوب (HDL) را تقویت می کند، و این اثر حتی در بیمارانی که استاتین ها را مصرف می کنند نیز دیده شده است. همچنین، مصرف این مکمل نشان داده است که زیست‌نشانگرهای التهابی که عوامل خطر برای بیماری قلبی هستند را متعادل می کند.

علائم عضلانی مرتبط با استاتین ها – استاتین درمانی می تواند به درد و حتی ضعف عضلانی منجر شود. خوشبختانه، مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد بیمارانی که دو بار در روز و برای یک ماه کوآنزیم کیو۱۰ مصرف کرده بودند، کاهش دردهای عضلانی را گزارش کردند.

نارسایی قلبی – دو مطالعه جداگانه نشان دادند که کوآنزیم کیو۱۰ مکملی مفید برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی است. مطالعه نخست که طی یک بازه زمانی دو ساله انجام شد، نشان داد که مصرف مکمل کوآنزیم کیو۱۰ علائم بیماری و خطر مرگ را کاهش داده است. و مطالعه دوم نشان داد افرادی که مکمل کوآنزیم کیو۱۰ مصرف می کردند با عوارض جدی و بستری شدن کمتر در بیمارستان به واسطه وخیم‌تر شدن نارسایی قلبی خود مواجه بودند.

فشار خون بالا – یک بررسی که ۱۲ مطالعه بالینی را شامل می شد، نشان داد که مصرف مکمل کوآنزیم کیو۱۰ به کاهش فشار خون سیستولیک (عدد بالا در خوانش فشار خون) به میزان ۱۷ میلیمتر جیوه و کاهش فشار خون دیاستولیک (عدد پایین در خوانش فشار خون) به میزان ۱۰ میلیمتر جیوه کمک کرده است.

مقابله با سردرد

کوآنزیم کیو۱۰ می تواند فوایدی فراتر از حفظ سلامت قلب ارائه کند و توانایی خود در مقابله بهتر با سردردها را نیز نشان داده است.

کوآنزیم کیو۱۰ به واسطه توانایی خود در تقویت عملکرد میتوکندری (نیروگاه های سلول های بدن) و متعادل کردن التهاب که می تواند طی یک حمله سردرد رخ دهد، شناخته شده است.

در یک مطالعه که اثر کوآنزیم کیو۱۰ با یک دارونما مقایسه شد، پژوهشگران دریافتند افرادی که کوآنزیم کیو۱۰ مصرف می کردند سه برابر احتمال بیشتری دارد کاهش تعداد میگرن های خود را تجربه کنند.

در مطالعه ای دیگر مشخص شد که مصرف مکمل کوآنزیم کیو۱۰ به سردردهایی با تکرر و شدت کمتر منجر شده است.

تنظیم قند خون

اگر فواید کوآنزیم کیو۱۰ در زمینه سلامت قلب و سردرد برای شما کافی نبوده است، این مکمل می تواند حتی به حفظ سطوح قند خون در محدوده سالم و مبارزه با دیابت نیز کمک کند.

مکمل کوآنزیم کیو۱۰ نشان داده است که سطوح قند خون را تنظیم کرده و حتی حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد.

نتایج یک مطالعه نشان داد که پس از ۱۲ هفته مصرف مکمل کوآنزیم کیو۱۰ سطوح قند خون ناشتا و همچنین هموگلوبین A1C (سطوح قند خون طی بیش از دو تا سه ماه گذشته) شرکت کنندگان کاهش چشمگیری داشته اند.

چگونه کوآنزیم کیو۱۰ بیشتری از رژیم غذایی خود دریافت کنیم؟

افزودن کوآنزیم کیو۱۰ به رژیم زندگی روزانه می تواند فواید قابل توجهی را برای سلامت قلب و فراتر از آن ارائه کند.

از جمله منابع غذایی خوب برای کوآنزیم کیو۱۰ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– گوشت گاو

– شاه ماهی

– مرغ

– ماهی قزل آلای رنگین کمانی

– بادام زمینی

– بروکلی

اما از آنجایی که دریافت کوآنزیم کیو۱۰ به میزان کافی از رژیم غذایی دشوار است (سطوح طبیعی آن با افزایش سن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد)، مصرف مکمل هایی با کیفیت بالا می تواند به تقویت سطوح آن در بدن کمک کند. در صورت مصرف داروهای کاهنده کلسترول که ذخایر کوآنزیم کیو۱۰ بدن را از بین می برند، مصرف مکمل تقریبا یک باید محسوب می شود.

منبع: عصر ایران

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=167761

ثبت نظر

-